- Berichten: 18
Backfire bij starten koude motor, uitvallen bij starten warme motor
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
Het hielp toen wel degelijk, echter zoals Joost al aangaf, onze 360's doen dat helaas niet.
En wat die accumulator betreft kan ik over meepraten, het is officieel geen filter. Heb ook al een n.o.s. exemplaar in handen gehad. Ligt nu bij Joost :p
Dus gewoon uitspoelen en schoonmaken, kun je ze gewoon hergebruiken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Nóg een reden dat ik twijfel aan de drukaccumulator-theorie:
Toen ik zat te kutten met mijn auto kwam ik erachter dat er maar weinig kennis is van de tank, en dan vooral over wat er in zit. In de tank zit een kunststof bakje van een cm of 15 doorsnee en 10 cm hoog, waarin de retourleiding uitmondt, en waar de brandstof wordt aangezogen door de pomp. Hiermee wordt het uitval-in-bochten-verhaal (zoveel mogelijk) geëlimineerd. Al met al zal er áltijd ongeveer een liter brandstof in het bakje zitten. Wat het probleem is, met het uitvallen in bochten, is dat er geen/te weinig brandstof in het bakje komt wanneer de tank leger raakt dan het bakje hoog is. Hier komt het wáárdeloze ontwerp van een zadeltank perfect tot uiting. Je vlotter zit namelijk naast het kunststof bakje. Je tankmeter geeft dus aan dat je nog wel een stukje kan, terwijl jij misschien al last van gestotter hebt. En als je tankt, gaat er nooit 57 liter in, en ook niet in de buurt daarvan, puur omdat er nog wel brandstof in de tank zit, maar niet waar het aangezogen kan worden, namelijk rondom het kunststof bakje en aan de linker kant van de tank.
Het bakje in de tank zorgt er dus al voor dat er zo goed mogelijk brandstof kan worden aangezogen zonder lucht, niet het filter/drukaccumulator vóór de pomp. Wat overigens ook niet logisch is, een drukaccumulator voor de pomp. Zonder een mechanische klep o.i.d. kan zo'n unitje er nooit voor zorgen dat de druk op pijl blijft.
Zodra ik beelden heb zien jullie ze verschijnen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
[ATTACH]5299[/ATTACH]
Dus heb deze weg gelaten. Wel eerste met wat benzine gespoeld (met het oude filter in motorruimte) vervolgens het filter in motorruimte vervangen en tank afgevuld.
Is dat filtertje nu echt nodig?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb toevallig precies hetzelfde gedaan de afgelopen weken (tank 360 vervangen). Mijn doorstroompotje / filter zat vol met roest van de vorige tank. Ik heb een regulier brandstoffilter geplaatst om de pomp en het terugslagklepje te beschermen. De pomp kan vast wel wat hebben maar het terugslagklepje net na de pomp zat bij mij gedeeltelijk verstopt door roest. Hierdoor zakte de brandstofdruk na uitzetten motor snel weg met slecht starten tot gevolg.
Groet Cas
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Albert1;254749 schreef : Ik heb net een andere tank + alle bandstofleidingen onder een 360 gezet en had niet meer zo'n filter dat echt goed was.
[ATTACH]5299[/ATTACH]
Dus heb deze weg gelaten. Wel eerste met wat benzine gespoeld (met het oude filter in motorruimte) vervolgens het filter in motorruimte vervangen en tank afgevuld.
Is dat filtertje nu echt nodig?
Dag Albert,
Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat je hem evt kan weg laten of vervangen door een standaard filter. Ik heb ik denk een km of 20k, misschien wel 25k mijne vervangen door een universeel filter van een landbouwmechanisatie bedrijf. 12mm slangen zijn alles behalve gebruikelijk in de autoindustrie :crazy1:
Maar goed, conclusie, geen énkel probleem. De auto rijdt perfect, veel vermogen, prima starten.
Het filter helemaal weg laten zou wel kunnen, maar zoals hierboven al beschreven, het is beter voor de pomp om er wel eentje tussen te laten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
JKiers;254748 schreef : Zoals beloofd..
Dank voor deze foto! Ziet er inderdaad uit als standaard voorfilter, om het ergste vuil af te vangen.
Kennelijk kan dat filtermateriaal vergaan want ik heb er dus een gehad waar "niets" in zat, waardoor ik hele theorieën heb bedacht voor de functie van dit ding.
Myth busted, zeggen ze dan zo mooi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.