Uitstroom zadeltank 360
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
wat opgeknapt en de raamrubbers van de klapraampjes met inzetstukjes gerepareerd.
Toen toch alles eraf lag, kon ik mooi alles van binnenuit tectyleren (Volvo tectyl, ooit
gekregen van een ex-Volvo medewerker toen Volvo wegging uit Born).
Ik had hulp en die had een roterend poetsmachientje meegenomen. De spatborden
en de motorkap is 1x gedaan. Zie foto's. Verbluffend resultaat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Heb wel in ieder geval de mallen voor het gatenpatroon voor je.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
2 september aangeboden. Als ie dan goedgekeurd zou worden, zouden de data
allemaal gelijk staan. Helaas niet gelukt door afkeur op de bestuurdersgordel en
meer dan 30% remverschil op de achterwielen. Na vervangen van de gordel en
het bijstellen van de achterremmen, liep het op 18 september weer mis.
De auto sloeg af net voor de CO-meting. Niet meer te starten.
Na een poosje wachten trok ik de tijd-temperatuur stekker eraf en toen liep ie
meteen weer. Mijn gedachte was dus dat de koudestartinjector bleef werken en
de motor op den duur verzoop. Ik zou eerst maar eens een stukje gaan rijden
om de motor weer op temperatuur te brengen, was het advies van de keurmeester.
Maar op de randweg van Weert sloeg de motor weer af en wederom niet meer
aan de praat te krijgen. Auto achtergelaten en de garage laten weten dat de
CO-meting er in ieder geval vandaag niet meer in zat.
's Avonds de auto opgehaald. Stekker van de tijd-temperatuur-zender er weer op
en gewoon starten en lopen. Ik kon dus naar huis rijden.
Daarna kon ik het afslaan reproduceren. Na ongeveer 8 minuten stationair draaien
hield de motor ermee op. Ik hoorde het stuurrelais klikken. Ook nu was de motor
niet meer te starten. Echter, na wisselen van het stuurrelais startte de auto meteen
weer. Het "defecte" stuurrelais was ook tamelijk warm geworden.
Met het andere stuurrelais erin is de auto afgelopen vrijdag dus goedgekeurd.
Het CO% is bijgesteld naar 1.3%. Op de terugweg (1.6km) toch weer bokken en
geen vermogen. Hij sloeg echter niet af. Ik heb opnieuw de opbrengst van de pomp
gemeten en dan was nog geen glas vol na een minuut. Dit zou 1 liter per 30 seconden
moeten zijn. Misschien toch ergens spanningsverlies over de pomp?
Hoge overgangsweerstand en dat daarom dat relais zo warm werd en zichzelf uitschakelt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
2 september aangeboden. Als ie dan goedgekeurd zou worden, zouden de data
allemaal gelijk staan. Helaas niet gelukt door afkeur op de bestuurdersgordel en
meer dan 30% remverschil op de achterwielen. Na vervangen van de gordel en
het bijstellen van de achterremmen, liep het op 18 september weer mis.
De auto sloeg af net voor de CO-meting. Niet meer te starten.
Na een poosje wachten trok ik de tijd-temperatuur stekker eraf en toen liep ie
meteen weer. Mijn gedachte was dus dat de koudestartinjector bleef werken en
de motor op den duur verzoop. Ik zou eerst maar eens een stukje gaan rijden
om de motor weer op temperatuur te brengen, was het advies van de keurmeester.
Maar op de randweg van Weert sloeg de motor weer af en wederom niet meer
aan de praat te krijgen. Auto achtergelaten en de garage laten weten dat de
CO-meting er in ieder geval vandaag niet meer in zat.
's Avonds de auto opgehaald. Stekker van de tijd-temperatuur-zender er weer op
en gewoon starten en lopen. Ik kon dus gewoon naar huis rijden.
Daarna kon ik het afslaan reproduceren. Na ongeveer 8 minuten stationair draaien
hield de motor ermee op. Ik hoorde het stuurrelais klikken. Ook nu was de motor
niet meer te starten. Echter, na wisselen van het stuurrelais startte de auto meteen
weer. Het "defecte" stuurrelais was ook tamelijk warm geworden.
Met het andere stuurrelais erin is de auto afgelopen vrijdag dus goedgekeurd.
Het CO% is bijgesteld naar 1.3%. Op de terugweg (1.6km) toch weer bokken en
geen vermogen. Hij sloeg echter niet af. Ik heb opnieuw de opbrengst van de pomp
gemeten en dan was nog geen glas vol na een minuut. Dit zou 1 liter per 30 seconden
moeten zijn. Misschien toch ergens spanningsverlies over de pomp?
Hoge overgangsweerstand en dat daarom dat relais zo warm werd en zichzelf uitschakelt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Is dat niet een beetje heel er weinig?
Zeker weer een gevalletje, garage heeft niet al teveel verstand van oude auto's.
Kans is heel groot dat de motor veels te arm loopt.
CO mag maximaal 3,5% zijn in jouw geval.
Zeg niet dat je hem daarop moet afstellen, maar rond de 2,5 zal hij zeker lekkerder vinden.
Maar de juiste waarde moet volgens mij ook wel ergens terug te vinden zijn, vraagbaak?
Van de pomp durf ik het niet te zeggen, maar dat moet wel veel meer kunnen zijn dan wat jij omschrijft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- André Minet
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb de 4-gas meter gezien en bij 1.25% geeft ie een berekende lambda van 1,000.
Dus met 1,3% is dat eigenlijk precies goed, iets aan de rijke kant.
Tja, die pomp, het was vanmiddag pokkenweer, dus ik heb er niet meer naar kunnen kijken.
Om te bepalenn hoeveel Volt er over de pomp staat als die draait, heb ik wel heel lange
draden nodig.
Maar als de pomp weer de gewenste opbrengst en druk levert, moet hij
nog een keer aan de meter.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Werk niet zo vaak aan injecties, carburateurs hebben vaak een veel hogere CO waarde
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Let er altijd op dat het toerental precies 900 rpm is, en je de Pulsair afkoppelt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.