distributie 360 hulp gezocht

Lees meer
17-07-2016 18:42 #964204 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic distributie 360 hulp gezocht
het probleem is meer dat de krukaspoelie blijft "veren" en dan kun je de bout niet laten schrikken.
Met die Volvo-tool zet je de poelie muurvast, vervolgens het wringijzer op de bout, een flinke klap erop en je bout is los

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2016 08:39 #964208 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic distributie 360 hulp gezocht

General Custom;241059 schreef : Volgens mij toch beter in een hogere versnelling hoor. Als je in de 1e versnelling aan de krukas gaat draaien krijg je de auto makkelijker vooruit ''gerateld'' dan in een hogere versnelling, omdat de krukas vaker rond moet om de achterwielen een toer rond te laten gaan. In de 1e versnelling zul je de auto dus ook eerder door de handrem heen trekken.
Ik vraag me echter af of dat effect echt aanwezig zal zijn. Die handrem is gemaakt om een auto van 1200kg op een helling tegen te houden. Dan zul je toch hard aan de bout van de krukaspoullie moeten trekken.


In een hogere versnelling duw je de auto zo weg, probeer maar eens. Vorige week nog met de 850 gedaan, multiriem verwisselen. Laatste stukje lag er half op. Auto in de 4, even achteruit duwen en de riem lag erop :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2016 08:44 #964209 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributie 360 hulp gezocht

v0lv0freak;241070 schreef : In een hogere versnelling duw je de auto zo weg, probeer maar eens. Vorige week nog met de 850 gedaan, multiriem verwisselen. Laatste stukje lag er half op. Auto in de 4, even achteruit duwen en de riem lag erop :D


Als je de auto fysiek duwt wel natuurlijk, als je aan de krukas draait (om de bout te lossen dus) niet. Anders zou bij normaal gebruik een auto in zijn 4 ook makkelijker wegrijden dan in de 1e versnelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets