Ombouw LH2.4

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2014 18:43 #948026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw LH2.4
Even een toevoeging aan het verhaal.

Ik heb de hall-sensor aangesloten op een geschakelde 12v, maar heb ergens gelezen dat hij op 5v moet. Dat klopt denk ik ook, want hij is nu stuk.

Ik heb dus een 440 dashboard gekocht met hall-sensor, en ben nagegaan waar de voeding vandaan komt. Het blijkt dat er tussen de 12v en de sensor een (edit) zener diode en een weerstand zitten (parallel). Deze ga ik dus mee overzetten als ik de nieuwe hall-sensor monteer.

De diode is de rode met het zwarte streepje (streepje richting kant sensor), de weerstand is de roze.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-05-2014 14:20 #948090 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw LH2.4
zener diode.. niet zenith ;)

anyways, goede info!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2014 09:18 #948122 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw LH2.4
Ik denk dat je dan ook die groene weerstand mee moet nemen, die staat in serie geschakeld zo te zien.

En zit er niet een af-fabriek 5volt aansluiting op de 340 klokkenwinkel? Volgens mij zit er achterop ergens een spanningsregelaar... misschien doet die al wel precies wat je wilt.

die zenerdiode is overigens wel lekker vern#$%eratief, hij lijkt sprekend op een standaard 1n4148, en ik snap ook niet helemaal wat die weerstand parallel daaraan doet. Die lijkt me de werking van de diode deels op te heffen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets