Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2012 14:05 #632237 door V300 register
Beste forummers,
Mijn 360 heeft sinds kort moeite met het verstoken van benzine, de toeren vallen bij stationair helemaal terug naar 200 om vervolgens de motor af te doen slaan. Wanneer je de toeren hoog houdt blijft de motor lopen maar wel schuddend in z'n steunen en de ruimte vult zich gelijk met benzinedamp.
Op LPG is er geen vuiltje aan de lucht en blijft de motor keurig rond de stationair draaien.
Ik dacht dat het vervuilde open luchtfilter wel eens deel van het probleem zou kunnen zijn dus heb ik die vervangen door het originele luchtfilter in het originele filterhuis. Helaas, ook dat was zonder resultaat.
Omdat ik zelf niet veel verder kwam had ik de hoop dat de garage 'm goed af zou kunnen stellen ben ik naar Garage Van West in Uitgeest gegaan waar ze mij prima geholpen hebben en waar ik heb meegekeken hoe de B200E afgesteld werd.
Het CO% was v??l te hoog op LPG (voorbij de 7.2), dat is opgelost en de motor liep gelijk mooier alhoewel het niet bijzonder veel scheelde, hij pakt wel iets vlotter op (op LPG) maar liep al heel goed zelfs met het hoge CO%.
Daarna een poging gewaagd met de benzineafstelling, daar was totaal geen verbetering in te krijgen.
Dus aan het diagnosticeren geslagen, hieronder onze bevindingen:
-Benzinedruk op injectorrail =2,5 bar (in orde dus) en brandstoffilter/brandstofpomp kunnen vrijwel uitgesloten worden
-Met remmenreiniger geen lekkage te ontdekken tussen de LMM en het gasklephuis.
-Er komt geen benzine uit het vacu?mpotje richting de injectorrail (die is dus niet lek)
-Alle benodigde zekeringen zijn aanwezig en in orde, maken goed contact.
-De connectoren naar het stuurrelais zijn in orde gemaakt, dit maakt amper verschil, wel weet ik nu dat het stuurrelais in een houder hoort, daar ga ik naar op zoek en ga ik in orde maken maar is niet de oorzaak van het probleem want met doormeten waren de waardes goed.
-Als de connector van de koudestart-injector wordt losgekoppeld maakt het geen verschil, als de brandstofleiding wordt dichtgeknepen maakt dit ook geen verschil.
-De connector van de computer in de middenconsole was helemaal intact en niet geoxideerd, we zijn niet in de gelegenheid geweest die computer door te meten of 't met een ander exemplaar te proberen.
-De temperatuursensor op het spruitstuk zelf (niet die achter op het blok) is ook in orde want wanneer die connector op de sensor van achterop werd gemonteerd maakte dit geen verschil, de monteur zei dat dezelfde sensoren zijn.

Het enige wat we hebben kunnen ontdekken is dat de extra luchtklep bovenop het inlaatspruitstuk ietsjes open blijft staan want als die slang word afgeknepen heeft dit geringe invloed. Maar dit maakt het mengsel alleen maar armer terwijl de motor op benzine veel te rijk loopt. De CO-tester geeft pas een waarde aan als het toerental boven de 2000rpm komt (9,7) en dat daalt naar gezonde waardes op deellast (?3100rpm), onder de 2000rpm geeft de tester alleen maar --/-- aan omdat ie maar tot 10 gaat.

De monteur was na al deze metingen en checks eigenlijk ten einde raad maar het probleem bestaat nog.
Wie o wie kan vertellen wat de oorzaak is van dit mankement?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2012 14:18 #914855 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
Bij het rijden op LPG zullen veel van de sensoren die je heb gemoend in je verhaal ook mee helpen. De fout moet dus eigenlijk liggen in iets wat alleen op benzine werkzaam is. Anders hou hij ook uitvallen op LPG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2012 15:39 #914861 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
druppelen je injectoren misschien als je de branstofpomp handmatig activeert? dan lekken ze namelijk ook extra bij inspuiting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-08-2012 19:24 #914867 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
Ik heb het zelfde probleem met mijn 340 [1400], stationair en vollast op LPG loopt de motor als een klokje, op benzine, met de gereviseerde carb, loopt de motor zo goed als niet stationair hij schud en bokt [ondanks het verdraaien van de CO schroef], maar loopt wel op vollast heel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2012 19:45 #914869 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
zit er een lambdasonde op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2012 20:10 #914870 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
Heb je de luchtmassameter al eens doorgemeten?
Is je smoorklepschakelaar OK? Ook die kun je doormeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2012 21:39 #914872 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?

powerflux;204829 schreef : druppelen je injectoren misschien als je de branstofpomp handmatig activeert? dan lekken ze namelijk ook extra bij inspuiting.

Nog niet gecheckt, ga ik mee aan de slag! :y:

2 Fast 4 U;204835 schreef : Ik heb het zelfde probleem met mijn 340 [1400], stationair en vollast op LPG loopt de motor als een klokje, op benzine, met de gereviseerde carb, loopt de motor zo goed als niet stationair hij schud en bokt [ondanks het verdraaien van de CO schroef], maar loopt wel op vollast heel goed.

Als ik iets vind zal ik het laten weten, tot nu toe zochten we het in de injectierichting maar het kan dus blijkbaar net zo makkelijk iets anders zijn. :wtf2:

volvofiel;204837 schreef : zit er een lambdasonde op?

:nono: Ben ook katalysatorloos. yeehaa!

Fran?ois;204838 schreef : Heb je de luchtmassameter al eens doorgemeten?
Is je smoorklepschakelaar OK? Ook die kun je doormeten.

Beide nog niet gecheckt en doorgemeten, ga ik nog doen. Hopelijk staat in de Vraagbaak/Haynes hoe of wat. Als de LMM echt defect is zou ie het op LPG toch ook niet moeten doen :confused:? Het gasverdeelstuk zit op de LMM geschroefd zodat het gas daar doorheen gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2012 11:42 #914945 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
Zo, de LMM doorgemeten en niks aan de hand. Wel zat de klep vast vlak voor het maximale openingspunt.
Hij kwam gelijk los met het aanraken en heb er daarna een bus remmenreiniger op leeggespoten omdat de binnenkant behoorlijk vervuild was.
Hierna gestart en het ging gelijk vele malen beter! Nu nog even goed laten afstellen op benzine want dat klopt voor geen meter waardoor de motor minder lekker loopt en oppakt, niet meer dan logisch.
Wat ik mij nu nog afvraag, hoe kan ik er voor zorgen dat de klep helemaal opengaat maar ook weer altijd terugveert? Ben ik dan toe aan een nieuwe luchtmassameter of is er iets anders te fixen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2012 21:13 #914961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
klinkt alsof de klep krom is door een backfire?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-09-2012 18:48 #914983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
Dat zou kunnen want ik zag ook een minuscuul kiertje waardoor de klep dus ietsjes krom zou moeten zijn. Ik heb alleen geen klap of anderszinds gemerkt wat een backfire aanduidt. Zijn de LMM nog ergens te krijgen? Heb ze op de bekende autoonderdelensites wel gezien maar dan voor over de ?450 (als ze al leverbaar zijn)!Dat vind ik te gortig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets