Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-12-2008 15:37 #745330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Hallo Allemaal,
Ten eerste fijne kerst en ten tweede bedankt voor de reacties ga er morgen zeker naar kijken en dan laat ik het jullie zo snel mogelijk weten. Zodra mijn internet het weer doet zit nu bij iemand anders te kijken ziggo laat hat afweten deze week is al de 3e keer en ik blijf maar bellen en nu zijn ze er niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-12-2008 18:05 #745338 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Hoi allemaal,

Nou heb ik daarnet de contactpuntjes van de verdeelkop opgeschuurd en toen starte hij gelijk aleen voor mij gevoel liep hij maar op 3 poten en af en toe gaf hij een soort plofje en kwam er wat rook onder de zwarte kap vandaan die bovenop de cabarateur zit. Zou dit dan gewoon zijn omdat er 1 bougie niet goed meer is of is het toch iets anders??

alvast bedankt.
groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2008 19:15 #745344 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
plofje is misfire/backfire.

controleer of de bougiekabels goed aangesloten zijn,

en controleren of hij op 3 poten loopt; 1 voor 1 de bougiekabels lostrekken op de bougie, als je er een loshaalt moet de motor direct slechter gaan lopen, blijft de motor bij 1 of meerdere bougies hetzelfde lopen dan is de ontsteking zowieso aan vervanging toe.

je kan ook de bougiekabels 1 voor 1 lossen bovenop de verdelerkap, als je er een tegenkomt met een hele berg groen/blauwe zooi (kopererosiepoeier) dan betekend dat ook vrijwel direct dat die bougiekabel/bougie/cylinder combinatie niet of niet goed meedoet.

zoals ik hierboven in een eerdere post al een beetje aangaf, bij een nieuw aangeschafte auto zonder voorgeschiedenis gewoon preventief dingen vervangen. ontstekingsdelen (bougies/bougiekabels/verdelerkap/rotor), wat brandstofleidingkjes en evt filters, en voor een 360 ook de distribuutieriem incl spanrollen. dan weet je iig dat het met je motortje qua onderdelen weer snor zit, en je van een wat lager verbruik gaat genieten tijdens het rijden en met een big smile omdat die motor nu n?g beter loopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-12-2008 21:15 #745346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Hoi anjo,

Bedankt voor de tip ik ga morgen gelijk kijken of hij op 3 poten loopt en ik zal van het weekend alle dingen van je lijstje vervangen. nu weet ik niet of het moeilijk is om de distributieriem en spanrollen te vervangen? of dat het beter is om dat te laten doen?

alvast bedankt
groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2008 22:32 #745351 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Met een handleiding, te vinden ergens op dit forum, is het verwisselen van D-riem en spanrol een eitje. Zorg wel voor het juiste gereedschap. Overigens hebben de d-riem en spanrol niks met je huidige probleem te maken. Het hoort gewoon bij regulier onderhoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-12-2008 23:10 #745354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Maar wel aan te raden om te vervangen, al heeft Jeroen van B laatst een lijstje gepost waarin staat dat de B200K wel een vrijloper is. Maar zo'n fantastische motor verdient het gewoon!

Als Ziggo weer zin heeft, wil ik wel wat foto's zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2008 00:18 #745362 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Een vrijloper wil zeggen dat de kleppen nooit de cylinderkoppen kunnen raken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-12-2008 14:13 #745386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Als de motor aanslaat bij loslaten van de sleutel moet je es even kijken naar massacontact van accu naar carosserie of op de accupolen .
Lijkt op overgangsweerstand ergens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2008 15:42 #745849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties weer.
de auto start nu gewoon weer goed alleen hij loopt nog niet soepel.
ik krijg nog steeds een plof bij de cabarateur ga er zo maar mee naar de benzinepomp en dan tanken en een flesje wynn's petrol treatment om het brandstofsysteem schoon te maken hopen dat dat ook helpt dan ga ik nog alles van de ontsteking vervangen. Foto's zal ik maken ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2008 16:24 #745854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Heb je gekeken of slangen loszitten bij luchtfilter. Probeer eens te starten met luchtfilter er uit. Misschien is deze heel vies.
Dit zit al in het verhaal van zaken nalopen op gebied van beurt. Maar even proberen is het waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets