Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 12:57 #628346 door V300 register
Beste lezer,

Na mijn volvo 340 naar de sloop te hebben gebracht wegens teveel kosten om hem te laten maken voor de apk.
Heb ik nu een volvo 360 uit '85 gekocht voor 400 euro, en hij ziet er nog heel goed uit en is verder in zeer goede staat.

Maar het volgende is het geval toen ik de wagen ging kopen reed hij niet omdat de man de tank helemaal had leeggereden toen wilde hij ook niet starten maar toen is de wagen aangetroken door een andere en toen deed hij het weer prima. Dus toen heb ik hem gekocht en 2 weken goed meegereden en nu starte hij niet meer (was heel koud toen) heb de volgende dag de bougies schoongemaakt toen wilde hij nog niet starten na veel proberen is het wel gelukt alleen als ik de sleutel omdraaide om te starten sloeg hij niet aan en als ik dan de sleutel losliet gaf hij ineens teken van leven en zo heb ik hem toen aangekregen dus ik denk dat er ergens iets van vuil de benzine tegenhoud.

Ik hoop dat iemand een tip heeft of weet wat het anders kan zijn, en ik weet dat ik hem weer aan kan trekken maar kan het beter goed op[lossen anders is het over 2 weken weer raak.

Alvast bedankt,

Rolo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 13:10 #745199 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Was je 340 toevallig een vijfbak. Dan heb ik er interesse in. Sloperijen doen veelal niet veel goeds met dit erfgoed.

Welkom op dit forum:
Het startprobleem hoort als iets electrisch. Heb je een carb. of injectieversie van de 360?

(lid worden van de club kan al voor 30 euro per jaar, zie www.volvo300club.nl )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 13:14 #745201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
De volvo heb ik nog 100 euro voor gehad was half jaar geleden. was wel zonde stond nog maar 115.000 km op de teller.

En deze wagen is met carbarateur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 13:57 #745208 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Bij het begin beginnen; strarten van een 360 is heel iets anders dan een 340.
Bij een injectie mag je ?cht geen gasgeven. Dat geeft veel problemen en wachttijd voordat je weer een poging kan wagen.
De carburateurversie moet je half choke uit trekken, twee keer pompen op gaspedaal en dan starten.
Ik weet niet of je carb of injectie hebt.
Mocht dit niet het probleem zijn dan zijn er oude topics met het probleem van een ooit lege tank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 14:03 #745211 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Hoi Frans.

Mijn volvo is de carb versie en de oude topics over leegrijden tank gaan over injectie's toch? of heb ik er 1 gemist. En starten deed hij toen ik hem kocht perfect. Ik hoop dat jij een idee hebt wat het zou kunnen zijn.
Ik heb dezelfde kleur als die volvo waar jij naast staat bij bijna 3000 KM alleen zonder spoiler.

Groeten Rolo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 14:57 #745218 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Hoe is het verder gesteld met de ontsteking dan? Verdelerkap, rotor e.d.

Zelfde probleem had ik ook bij een 1.4; lang starten en toen ik de sleutel losliet deed 'ie het ineens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 15:00 #745219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Hoi Joost,

Nu weet ik wel wat de verdelerkap is maar wat is de rotor?
En was dat toen het probleem bij jou wagen?

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 15:21 #745221 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Bij mij lag het inderdaad aan een slechte ontsteking.

Nu is het zo dat jij een tweeliter hebt dus ik weet niet hoe dat zit. De rotor geeft volgens mij de vonk door aan de verdelerkap. De naam zegt het al, de rotor draait rond en geeft stroom door aan de verdelerkap die de stroom weer aan de bougies geeft. Het kan zijn dat die contactjes ingebrand zijn o.i.d.

Dat weet ik allemaal niet zeker, daarvoor zal toch eerst een echte techneut moeten reageren hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 15:34 #745224 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
een verdelerkap en rotor werken samen,

het is supersimpel de bobine brengt een constante stroom naar het midden van de verdelerkap, de rotor draait hierin rond en krijgt een vonk, waarna hij hem naar de 4 punten om en om doorstuurt, vandaaruit gaat hij via de juiste bougiekabel naar de juiste bougie, om op het goede tijdstip te ontsteken.

al deze componenten kunnen een weerstand opbouwen, wat ervoor zorgt dat de ontsteking niet fris meer is en de klachten beginnen te komen zoals o.a. slecht starten, en een hoger brandstofverbruik door een zwakkere vonk.

een normale beurt voor de ontsteking bestaat uit bougies, rotor, verdelerkap en de bougiekabels.

ik denk dat je eerst moet kijken of de brandstof niet wegloopt, door de brandstofslangen onder de motorkap te controleren, evt de leiding die naar de carb loopt even lossen en in een losse fles hangen, dan cranken en kijken of de fles netjes volloopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 16:46 #745244 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Dat was de techneut die Joost bedoelde! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets