Bokken bij warme motor

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-11-2014 12:07 #952052 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken bij warme motor

trenning;233490 schreef : Toch zal het in de carburateur zitten, heb exact hetzelfde probleem gehad, de makkelijkste remedie die ik er voor had: stationair sproeier eruit draaien en in dat gat met perslucht spuiten (even oppassen met benzine douche aan de bovenzijde!).
Waarschijnlijk verstopt af en toe een luchtkanaal wat de narigheid veroorzaakt.

Als de stationairsproeier onder het rijden verstopt geraakt, zou je bij 70 km/u toch geen (zware) problemen mogen ondervinden? Opnieuw starten zou dan ook moeilijk moeten zijn.

Het is dus enkel bij warme motor dat het probleem optreedt, de snelheid waarmee je rijdt heeft weinig invloed? Is het een renix? Deze al gecontroleerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-11-2014 17:08 #952054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken bij warme motor
Ik heb de stationairsproeier uit de carburateur gehad, wat WD40 er in gespoten en daarna met beleid er door geblazen. Het werd er niet beter of slechter door. En ik heb net de bougies vervangen, ook zonder effect.

Het is trouwens niet alleen bij een warme motor gebeurd, een paar keer toen ik hier thuis weg reed met een koude motor gebeurde het ook. Als hij begint te bokken, kan ik er in het begin maximaal 70 km/u mee rijden, maar hoe langer ik door rijd, hoe lager dat wordt, totdat er helemaal niet meer mee te rijden is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2014 18:29 #952056 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Bokken bij warme motor
Brandstoftoevoer, ik heb dit wel eens bij een DAF gehad en daarbij zat er een knik in de leiding, waardoor de brandstoftoevoer op een gegeven moment te gering werd. Dit lijkt me een beetje het geval omdat je er steeds minder hard en op een gegeven moment helemaal niet meer mee kunt rijden.
Bij DAF zijn ook wel eens de brandstofleidingen bij de tank poreus, maar dat zal het niet zijn.

Vervelend probleem, succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-11-2014 11:09 #952060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken bij warme motor
Vanmorgen heb ik eerst het benzinefiltertje leeg laten lopen, en meteen even met de compressor door de leiding geblazen. Omdat ik toch bezig was maar meteen hetzelfde bij de retourleiding gedaan. Ze zijn nu in elk geval schoon, en heb net ruim 25 km zonder problemen gereden. De leidingen waren niet geknikt. Hopen dat hij het zo blijft doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2014 18:36 #952070 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Bokken bij warme motor
Fijn om te horen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-11-2014 23:34 #952075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken bij warme motor
En ik heb vandaag nog eens zo'n 200 km zonder problemen gereden. Binnenkort de tank er onder uit halen en schoon maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2014 13:17 #952079 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bokken bij warme motor
bij de 1.7 zit er ook een dampbelafscheider in de brandstoftoevoer ingebouwd, juist omdat de motoren wel gevoelig waren voor dit soort problemen. wellicht werkt dit systeem niet goed meer, kan zowieso ook nooit kwaad om het filtertje eens te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2014 15:11 #952104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken bij warme motor
Vanmorgen de tank er onder uit gehaald, gelukkig was hij van binnen nog vrij schoon. Wel zat er wat vocht in de benzinetank, dus dat is er nu uit. Hopen dat het nu goed blijft gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets