Bokken bij warme motor
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
(te testen door er deo rond te spuiten)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
(bijvoorbeeld een klaverblad of landweg)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Heb je recent nog iets vervangen of veranderd aan de auto?
Zijn je bougies in goede staat?
Ik heb overigens wel een soortgelijk probleem gehad met een auto met 2x zoveel cilinders en 3x zoveel motorinhoud. Deze had kortsluiting tussen de +kabel naar de startmotor en de massa, en bovendien een enorm massaprobleem. Bij deze auto leek het ook alsof boven de 80 de ontsteking wegviel, en deze ging dan ineens inhouden. Kwam ik onder de 80 dan ging hij weer vrij goed, en merkte ik alleen dat de gasrespons een stuk slechter was.
De snelheid waarbij dit gebeurde wisselde tussen de 70km/h en 100km/h.
Met de ontsteking van een 340 kan overigens niet zo gek veel mis zijn. Deze kun je in elk geval niet afstellen of zo.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik zit te denken aan een bevroren carburateur. Of gebeurt het ook bij stadsverkeer/filerijden?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Een bevroren carburateur kan toch alleen bij temperaturen van maximaal een paar graden boven het vriespunt? Vandaag was het hier wel iets warmer, en zondagmiddag heb ik er ook mee gereden, toen het hier bijna 15 graden was, en toen begon hij ook wat te bokken. Veel later dan vanmiddag, en ook veel minder, en ik heb sindsdien een nieuwe verdelerkap en rotor, maar toch durf ik een bevroren carburateur uit te sluiten.
Een bobine die niet goed meer werkt kan dezelfde verschijnselen geven die ik had, dus dat bokken bij een warme motor. Toen ik vanmiddag naar huis reed begon dat weer. Toen er echt niet meer mee te rijden was ben ik gestopt en heb de motor ongeveer 5 minuten af laten koelen. Om de bobine wat beter te koelen heb ik het reservewiel achterin gelegd en ik heb de motorkap niet helemaal dicht gedaan. Toen was er niks aan de hand, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn geweest. Met die andere bobine had ik weer hetzelfde probleem, dus ik denk dat het toch iets anders was.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Waarschijnlijk verstopt af en toe een luchtkanaal wat de narigheid veroorzaakt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Offline
- Nieuw lid
Probeer het eerst eens met b.v. WD 40 , hier staat minder druk op, en het spul heeft een aardig reinigend/oplossend vermogen.
Wat bevriezen betreft : Dit kan ook bij hogere temperaturen dan net boven 0 , hangt meer af van de vochtigheidsgraad . Zit de slang tussen luchtfilter en uitlaat er goed op , en zet de thermostaat in de aanzuigbus eens vast in die stand, dat ze alleen warme lucht kan aanzuigen .
Zit er een apart leidingfiltertje in de benzineslang ? Heb het meegemaakt, dat deze verstopte door water , was niet zichtmaar, maar gaf wel dezelfde verschijnselen .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.