Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-04-2014 20:36 #947041 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
jawel, de koets is hetzelfde. Dit geldt alleen niet bij een 340 Diesel, die zijn gebouwd op basis van koetsen zoals voor de 360 gebruikt werden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2014 21:49 #947047 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Ah oke. Dat geeft dus meer kans op een knappe 340 in de toekomst :) Thanks!

Zijn de 1.7 blokken (veel) in de roulatie dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-04-2014 22:48 #947049 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Niet zoveel als 1400 cc uiteraard, maar nog wel te krijgen. Investeer vooral
in een goede carburateur + revisie onderdelen (vlotter en revisies) Dat voorkomt een hoop gedonder.

Heb zelf 2 1700's gehad en met heel veel plezier! Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2014 08:01 #947054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Ik heb zelf ook al een aantal jaar een 1.7, en die loopt nu echt prachtig!

Je moet deze motor gewoon echt goed onderhouden, dan rijden ze echt heerlijk. In elk geval een stuk vlotter en soepeler dan een 1.4. Uiteraard komt dat doordat het een veel modernere motor is, met bovendien een stuk meer koppel.

Mocht de carburateur slecht zijn, dan kan ik je daar ook nog mee helpen. Ik heb een gereviseerde op de plank staan, en ik ben momenteel goedkope vlotters op het spoor :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2014 23:29 #947085 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Super! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-06-2014 09:44 #948735 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
lang niks gehoord

:S Gaat de ombouw nog door?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2015 11:26 #956104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Dat van dat subframe en cardanas verhaal is onzin, heb misschien niet veel of jarenlang ervaring met 300's, maar ik heb onlangs mijn 340 1.4 omgebouwd naar een 1.8 16v uit de Clio.

Subframe is het zelfde van de 1.4 en 1.7, evenals de cardanas.


Van 1400 naar 1700 ombouw heb je complete 1.7 motor nodig, koelslangen van de 1.7, gaskabel en koppelingshuis. Dan kun je hem zo in je 1.4 hangen. Klaar. Geen andere renix oid. ze zijn beide het zelfde.

Ik praat namelijk uit ervaring. Ik heb zelf een 1.7 donor gekocht, omdat mensen hier beweerden dat de subframe ook overgezet moest worden. -_-' .
Bleek dat het het zelfde was en dat ik alleen de carterpan op de 16v moest bevestigen..

Maargoed. Just my 2ct.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2015 17:19 #956110 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
zoals eerder in dit topic;)

AvdAkker;227217 schreef : subframe is hetzelfde, alleen de voorste motorsteun is anders indien de 340 van 1984 of ouder is.


als je basis 1.4 een handgeschakelde versie is dan is de cardanas hetzelfde ja, maar die van een CVT is anders en ze zijn niet uitwisselbaar.

voor wat betreft de renix, de fysieke unit is hetzelfde maar de ontstekingscurve (intern geprogrammeerd) is beduidend anders; we hebben geen vergelijkingsdata en daarom is er de algemene regel dat we lukraak uitwisselen echt afraden. als je de renix van een 1.7 op een 1.4 gaat gebruiken schieten de vlammen uit de carburateur.

weet niet of jij nu de standaard renix gebruikt en zo ja dan ben ik benieuwd hoeveel vermogen er met de throttle bodies overblijft bij het gebruik van een 1.4 ontsteking, denk niet dat ie er heel veel beter op gaat lopen om over eventuele deellastproblemen/warmlopen etc nog te zwijgen:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2015 09:16 #956115 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Van die cardanas is niet helemaal waar; de "officiele" 1.7 as heeft een slagdemper er tussen zitten - maar wat dat precies uitmaakt, geen idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2015 09:33 #956117 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Die zit niet op de cardanas, de cardanas is echt identiek. De demper zit op de ingaande as van de versnellingsbak en enkel bij de diesel en 1.7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets