Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4

Lees meer
23-04-2014 22:25 #946960 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Misschien een oud topic wat ik hier omhoog gooi, maar deze vraag houd mij behoorlijk bezig.

Is de 1.4 verder de zelfde auto als de 1.7? Stel, je koopt een zeer knappe 1.4, je koopt een 1.7 blok, bak, subframe, uitlaat e.d, heb je dan gewoon de zelfde auto als je met een 1.7 zou hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-04-2014 23:56 #946961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4

RayFrancis;228132 schreef : Misschien een oud topic wat ik hier omhoog gooi, maar deze vraag houd mij behoorlijk bezig.

Is de 1.4 verder de zelfde auto als de 1.7? Stel, je koopt een zeer knappe 1.4, je koopt een 1.7 blok, bak, subframe, uitlaat e.d, heb je dan gewoon de zelfde auto als je met een 1.7 zou hebben?


Ja, dat kan, alleen moet je er rekening mee houden dat je dan je kentekenbewijs wel aan laat passen, en volgens mij houdt dat in dat je een keuring krijgt bij RDW(?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 07:28 #946966 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Klopt, daar ben ik van op de hoogte. Wel vraag ik me dan af hoe het zit met het kentekenbewijs van de donor. Stel, je koopt gewoon een blok van een gesloopte 340, dan heb je daar geen kentekenbewijs van.

Maar de 1.4 en 1.7 zijn qua auto zelf dus gewoon identiek, afhankelijk van de luxe uitvoering?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2014 08:06 #946969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4

RayFrancis;228138 schreef : Klopt, daar ben ik van op de hoogte. Wel vraag ik me dan af hoe het zit met het kentekenbewijs van de donor. Stel, je koopt gewoon een blok van een gesloopte 340, dan heb je daar geen kentekenbewijs van.


Dan heb je een verkeerd motornummer op je kentekenbewijs (tenzij je dat van het oude blok over weet te zetten of het oude onderblok gebruikt), tenzij je RDW het kentekenbewijs aan laat passen.
Maar volgens mij moet je een aankoopbewijs van de motor hebben, of het kentekenbewijs van de auto waar de motor uit komt, om aan te tonen dat het zaakje niet gejat is. Ten minste, dat heb ik ooit gelezen of gehoord.

RayFrancis;228138 schreef : Maar de 1.4 en 1.7 zijn qua auto zelf dus gewoon identiek, afhankelijk van de luxe uitvoering?


Ja en nee. In grote lijnen natuurlijk wel, maar als je naar de kleinere dingen gaat kijken:
-Interieur: het zelfde
-Chassis: andere aandrijfas, uitlaat, brandstofleidingen lopen aan de andere kant, 1.7 heeft altijd een 5-bak. (wat me zo te binnen schiet)
-Motorruimte: andere motor, andere ontsteking, ander koppelingshuis, ander slangenwerk, andere massakabel, andere koppelingskabel(?), andere gaskabel, andere chokekabel, alles wat op ??n of andere manier aan de motor hangt is anders op de motorsteunen na....
(wat me zo te binnen schiet als ik in mijn hoofd ga vergelijken)

Luxe uitvoeringen zijn zo ongeveer gelijk tussen 1.4 en 1.7, behalve dat op een 1.7 geen automaat of 4-bak te krijgen was, enkel 5-bak.
Daarnaast kom je de 1.7 naar mijn idee wat vaker in luxere uitvoeringen tegen, maar dat was keuze van de klant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2014 10:04 #946970 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Ik ga binnenkort met de 2.3 langs de rdw, dus kan er nu nog weinig over zeggen. Ik verwacht dat als je de 1.4 ombouwt naar een 1.7 je enkel wat specificaties van het blok hoeft te laten zien. de 340 is immers geleverd met die motor, het is de geheel origineel. volgens mij hoef je geen kenteken of verkoopverklaring te laten zien. En anders is een verkoopverklaring natuurlijk ook zo gemaakt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 11:27 #946971 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Bedankt beide. Als ik het zo lees zit er dus toch nog wel aardig wat verschil in. Een knappe 1.7 vinden is aan marktplaats te zien moeilijker dan een 1.4, vandaar de overweging.

Tzt het beste dus richten op een 1.7.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2014 17:31 #946992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
je moet op de kwitantie van de toko waar je de motor vandaan haalt het motornummer laten vermelden. Deze kwitantie meenemen als je de kentekenkeuring laat doen. m.a.w. je moet aantonen dat de motor niet gejat is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2014 22:30 #947002 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Dan verkoop je hem toch voor een dag aan je buurman en koop je hem daarna weer terug. Henk H., die en die datum verklaart bij deze motorblok met nummer aan ditdat aan Pieter P. verkocht te hebben. Handtekeningen eronder en klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2014 23:18 #947008 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Met dit soort dingen wordt veel gerommeld, dus daar zijn ze heel alert op. Zorg dus beter gewoon dat je je zaken op orde hebt, zeker als het zoiets simpels is als het vragen van een bonnetje met het motor nummer en een bedrijfsstempel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 23:29 #947011 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
Maar als je het blok niet via een bedrijf koopt, dan gaat die vlieger al niet meer op.

Maar goed, een 340 1.4 kopen en er een 1.7 inbouwen maakt het dus wel of niet de zelfde auto als dat je een 1.7 zou kopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets