Zou een 1.7L op LPG werken?
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Niels;189798 schreef : Omdat elektronische injectie i.c.m. een lambdasonde een voorwaarde is voor een G3-installatie. Bovendien moet je auto voldoen aan de Euro2-emissienorm. Met je carburateurmotor kom je technisch dus al niet uit en wettelijk al helemaal niet.
Wat wel een leuke technische toevoeging is op een 'ouwe' LPG-installatie: een regelunit voor je verdamper. 123ignition heeft zo'n ding: www.123ignition.nl/id/53.html
Dit is dus eigenlijk een extra toevoeging op je bestaande LPG-systeem waarmee je dus iets in vermogen zou kunnen winnen en toch bij deellast iets zuiniger zou kunnen rijden.
Doe mij dan maar een G3-systeem .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Je hoeft dus niet op benzine te starten. Heb ik bij de 3 300's die ik heb gehad op lpg nog nooit gedaan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Erik;189866 schreef : Bij APK moet auto ook op benzine kunnen lopen.
dat is absoluut NIET waar, een auto moet op de APK keuring op het brandstof rijden dat vermeld is op het kenteken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
antiekeradio;189858 schreef : er zijn in de UK ook wel mensen die LPG only hebben. dus ipv de solex carburateur een enkel gasklephuis met mengstuk, en verder niks.
dat gaat ook prima, schijnbaar
weet je of daar toevallig foto's daar van bestaan? lijkt me interessant om die optie eens uit te zoeken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Hij zegt dat een G3 installatie w?l zou werken op een carburatiemotor, omdat men dan injectoren maakt en een aparte computer. Eigenlijk van een carburatiemotor een injectiemotor maken dus. Met de carburateur zou je op die manier niks te maken hebben, en de vlotterkamer komt niet droog te staan. Dit gedeelte blijft zelfs gewoon origineel.
Hij heeft er toch best wel over nagedacht geloof ik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
setsunakaede;191215 schreef : Die injectoren zetten ze dan waarschijnlijk in het spruitstuk.
Daar had hij het geloof ik wel over ja
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Je zou dit af kunnen regelen via de lambda-sonde, maar helaas; die reageert te traag (soms wel een reactietijd van 1 seconden).
Gemakkelijker zou zijn om meteen helemaal over te stappen op injectie
Meteen een turbo erop, compressie nog verder verhogen, boost-control.................shit.......ik drijf weer te ver door :no:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.