Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-05-2010 17:26 #833176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Natuurlijk is een carburateur niet moeilijk, een auto uit 1890 heeft al een, weliswaar simpelere, carburateur die dezelfde werking heeft als die van een V300. Vaak is diagnose bij storingen aan oudere auto's gewoon een kwestie van goed kijken, luisteren en logisch nadenken inderdaad. Helaas heb ik daar zelf altijd te weinig geduld door en is diagnose dus niet mijn sterkste kant :+

Een verbrandingsmotor is een ontzettend simpel concept en zonder alle moderne elektronische rommel er aan zijn er gewoon maar een aantal basisdingen waar je op moet letten en van daaruit kun je verder beredeneren wat er mis is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2010 18:52 #833184 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Dit topic lezende realiseer ik me dat mijn auto alleen bij de garage komt voor een APK en contactpunten. De rest doe ik met hulp uit de club/door clubleden.

Niet alleen vanwege de kennis die hier zit, ook een flink stuk kostenbesparing. Daarnaast leer ik er nog van ook. Ik vind dat geweldig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-05-2010 20:12 #833198 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Karsten, jij komt toch ook naar de BBQ?
Help me ff vlak van te voren herinneren, dan neem ik een carb mee kan ik het je ter plekke aanwijzen.

Overigens Anjo, dat buisje is niet noodzakelijk voor stationair. Ik heb namelijk een paar keer voor het stoplicht gestaan dat hij prima bleef draaien. En voor het huis op de stoep ook, toen ik net thuis was had ik ook al even zelf gekeken. Maar toen liep hij uiteraard net weer soort van prima :no_comment:
Dat stationair gaat dus waarschijnlijk vooral dan via dat andere pijpje dat er nog wel in zat.
Blijft staan dat met zo'n stukje koper los in de vlotterkamer drijvend, de auto niet fatsoenlijk rijdt ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-05-2010 08:03 #833236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan

setsunakaede;145081 schreef : Karsten, jij komt toch ook naar de BBQ?
Help me ff vlak van te voren herinneren, dan neem ik een carb mee kan ik het je ter plekke aanwijzen.

Overigens Anjo, dat buisje is niet noodzakelijk voor stationair. Ik heb namelijk een paar keer voor het stoplicht gestaan dat hij prima bleef draaien. En voor het huis op de stoep ook, toen ik net thuis was had ik ook al even zelf gekeken. Maar toen liep hij uiteraard net weer soort van prima :no_comment:
Dat stationair gaat dus waarschijnlijk vooral dan via dat andere pijpje dat er nog wel in zat.
Blijft staan dat met zo'n stukje koper los in de vlotterkamer drijvend, de auto niet fatsoenlijk rijdt ;)


lijkt mij een strak plan Diede! Kan jij er mss ook is even een ritje in gaan maken en kijken wat jou ook nog stoort! Jij rijdt al veel langer 1700, dus mss zijn er nog wel zaken die jou opvallen en waar ik ondertussen al mee heb leren leven!
Ik weet gewoon bij mij dat het in de Carb zit, maar wegens tijdgebrek (het feit dat het mijn enige auto is) en ik me eigenlijk niet helemaal op mijn gemak voel bij het openhalen van een carb die ik niet ken, ben ik wat argwanend om er zelf aan te beginnen!
Ik ben gewoon bang dat ik dusdanig iets mis ga doen dat ik mijn auto niet meer goed krijg voor de volgende dag...

Tja, jammer dat de diagnostic-goeroe er niet zal zijn op de BBQ (Anjo), maar we redden ons wel he Diede!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2010 20:12 #833512 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan

Jos360;145058 schreef : een auto uit 1890 heeft al een, weliswaar simpelere, carburateur die dezelfde werking heeft als die van een V300.


Mag ik jou alvast van harte uitnodigen voor de herhaling van de carburateurcursus volgend jaar? Er zitten juist ontzettend veel 'slimmigheidjes' in onze carburateurs die qua foutzoeken een heel ander verhaal opleveren dan een 'oer carburateur'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2010 20:18 #833513 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
De carburateur cursus begint overigens wel met uitleg over de oer-carburateur, dat was ook het fijne eraan, stap voor stap de 'slimmigheidjes' die aan onze carburateurs zitten uitleggen.

Zo kom je er achter dat er sinds die oer-carburateur wel een aardige 'evolutie' heeft plaatsgevonden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets