Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2010 18:48 #630275 door V300 register
Het klinkt een beetje als het probleem dat Karsten eerder had: Ben je lekker aan het rijden.... verlies je opeens alle vermogen, gaspedaal verder intrappen levert alleen maar meer remwerking op de motor op. Koppeling in == afslaan motor. Hij is dan wel weer te starten, althans... net heb ik er 3x over gedaan op de afrit. Hij loopt soms wel goed, soms voor geen meter. Voor het stoplicht loopt hij in eerste instantie goed, maar gaat steeds lager stationair lopen en vervolgens bokken. Het lijkt net alsof de motor te weinig benzine krijgt ofzo.

Het is heel gek: vanochtend nergens last van, vanmiddag nadat ik een file in reed opeens whoppa. Sindsdien (20km) heb ik een stuk of 4-5 keer met alarmlichten op de rechterbaan gerold en ter nauwernood dat ding weer aan de praat gekregen, en een keer langs de snelweg de auto stilgezet omdat ik niets meer kon.
Vreemd genoeg is het als je daarna start, weer allemaal pais en vree en is er ook niet echt iets vreemds te horen onder de kap.

Ik heb verder eigenlijk nog nooit iets in deze richting meegemaakt. Ja, een auto die structureel sgeev liep. Toen was er een voetpakking foetsie. Maar het is nu niet structureel scheef, maar alleen op de momenten dat je eigenlijk niet kan stilstaan. Vaak ook halfgas trouwens.

Vooral dat het als je er naar gaat kijken prima is, en op het moment dat je ergens rijdt waar het druk is en uiteraard geen vluchtstroken zijn ronduit K*T is, maakt het lastig.

Anyone een idee waar ik als eerste moet gaan zoeken? Ik moet namelijk eigenlijk morgen weer met de sjees weg maar zo durf ik er geen meter meer mee te rijden. Ik ben blij dat ik levend thuis ben, eigenlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-05-2010 20:04 #833081 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
lijkt mij iets met de carb een vuiltje in een sproeier?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2010 20:18 #833086 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Vermogensverlies bij het intrappen van het gaspedaal klinkt als een brandstoftoevoerprobleem.
Zo voelt het ook als bij mij de LPG op is en ik gasgeef.
Bij mijn Daf had ik dezelfde problemen, maar dan op benzine. Daar was het probleem een poreuze brandstofslang waardoor er meer lucht werd aangezogen dan benzine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2010 21:14 #833089 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Ik zou de carbarateur eens schoonmaken en de vlotter eens goed bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2010 23:24 #833099 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Well well, what do you know?
Hij doet het weer! :w00t:

Ik had ff strontmazzel dat Dokter Anjo vanavond al tijd had! Dit hadden jullie niet geraden, en ik niet zo 1-2-3 gevonden...

In de carburateur zitten twee buisjes in de vlotterdeksel geperst.
1 van die buisjes lag los onderin te stuiteren. Soms tegen de vlotter aan (die blijft dicht staan - geen brandstof meer de vlotterkamer in dus weg vermogen) en soms stuiterde die dus weg (vlotter kan weer naar beneden, dus weer brandstof...). Dat verzin je toch niet...:crazy1:
Anyways, Anjo heeft het dus na de obvious dingen uitgesloten te hebben ontdekt en geverifieerd tegen een van mijn reserve/onderdelen carbs :worship:. Net nog ff een testrondje om Delft gereden, en helemaal weer perfect.

Wat wel grappig is trouwens: Hij is spontaan 100-200rpm langzamer stationair gaan lopen. Hij zit nu tegen de 800 aan. Ik geloof niet dat ik dat erg vind ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2010 23:51 #833100 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
:D

fixed!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-05-2010 07:32 #833107 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Ongelooflijk Anjo. :D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-05-2010 07:46 #833110 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Damn Anjo, kan jij dan toch niet naar de BBQ komen! Want de mijne heeft soms net hetzelfde voor!

Ben je lekker 90 aan het cruisen als opeens de motor gewoon begint terug te vallen, terugschakelen doet njet, volgas geven njet... Kortom, aan de kant gaan staan en dan blijft hij dus niet eens stationair meer lopen en valt hij stil! Als ik erna weer gewoon start, dan lukt het vaak wel weer, al gaat het starten soms echt moeizaam...
Soms heb ik het weken niet, soms is het 3 keer na elkaar, ik kan er niets op plakken! Ik dacht ook eerst aan een vuiltje in de carb, maar zelfs met de in lijn brandstoffilter mag het niet baten!
Alle benzineslangen zijn bij mij rondom al vervangen, dus daar kan het zeker niet aan liggen!

ik schreef het toe aan een carb probleem, maar omdat de garagehouder er vorige keer geen zin had om de carb te reviseren (ondanks dat ik hem het uitdrukkelijk bevolen had, was dit niet veranderd... Hij wou mij met mijn oude auto niet op kosten jagen, daarna was het dat het onderdeel niet leverbaar was... Ik heb hem toen op de man af gevraagd ofdat ik beter met mijn auto op een ander moest gaan, als hij geen zin had om nog aan zo'n oude 'rommel' te werken... Toen draaide hij wel bij en zei dat ik langs moest komen, maar ben er in alle drukte de laatste tijd gewoon nog niet geraakt! Kortom, ik had beter een Anjo in de buurt gehad, dat ging sneller en beter zo te horen!

Diede, ben jij toevallig in de gelegenheid om een foto te maken van die euvel, dat zou mij mss kunnen helpen om vast te stellen of ik mss wel hetzelfde probleem heb. Ben het zo ondertussen wel beu en het is dan nog eens levensgevaarlijk ook!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2010 08:08 #833113 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan

Dendorssers;144989 schreef : Alle benzineslangen zijn bij mij rondom al vervangen, dus daar kan het zeker niet aan liggen!

Ook de benzineleiding? Bij mij was dat het probleem, niet de slangen...

Dendorssers;144989 schreef : Diede, ben jij toevallig in de gelegenheid om een foto te maken van die euvel, dat zou mij mss kunnen helpen om vast te stellen of ik mss wel hetzelfde probleem heb. Ben het zo ondertussen wel beu en het is dan nog eens levensgevaarlijk ook!

Als ik het zo lees hoef je daarvoor alleen maar de vlotterkamer open te maken en dan zie je het vanzelf liggen als het hetzelfde probleem is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-05-2010 08:12 #833114 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
Hehe, maar dan zie ik wel al waar ik naar moet kijken!

Tja, de benzineleiding zelf! Hoe kan je dat in godsnaam vaststellen... Hoe ben jij daar achter gekomen dan Jeroen?

Moet echt dringend is weer wat tijd maken om naar de auto te kijken, gelukkig kan dat nu eindelijk weer! Ik kan volgende week terecht bij iemand met een brug, dan ga ik is heel da auto nalopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets