Lampje van blowerstand

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2021 18:28 #1041469 door V300 register
Lampje van blowerstand is gemaakt door V300 register
Dat lampje van de blowerstand, ik weet dat hij 24v 1 w is, ik weet ook waar hij zit (ongeveer bij stand 1) maar ik kan er niet goed bij...

Hoe kom je daarbij? De rest van de lampjes heb ik al vervangen. Ook dat rotlampje van lichtstand. Dashboard lampjes van de tellerunit zijn zeer simpel te wisselen, automaat pook (heb ik ook maar 24 v 1 w ingedaan) ook.

Zit net te denken het zal toch niet zo zijn dat je de knop er gewoon af moet trekken? :wtf2::drool2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-07-2021 20:15 #1041470 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Lampje van blowerstand
Als ik mij goed herinner kan je het lampje alleen bereiken als je de teller unit of het handschoenvakje demonteert, de knop kan je voorzichtig met een "beklede" tang eraf trekken.
Het lampje zit in een vierkant houder en is een 12 V uitvoering.
Het lampje van de verlichtingsknop is inderdaad 24 V omdat deze continu brand als de auto op contact staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2021 20:59 #1041471 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Lampje van blowerstand
Dashboard kastje eruit, draaiknop eraf trekken, moer losdraaien, schakelaar eruit drukken en aan de stekker laten hangen.
Zo heb je ook genoeg ruimte voor je hand om er makkelijk bij te komen zonder alles op de tast en gefruts te hoeven doen ;)
Lampje is inderdaad 12 volt 1,2 watt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2021 22:04 #1041472 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lampje van blowerstand
Zag nog een andere manier uit 2004 op dit forum. Radio eruit, 2 schroeven die daar boven zitten eruit, en dan schijn je heel dat paneeltje eruit te kunnen trekken. In elk geval nu genoeg mogelijkheden...

Wat ik me afvroeg. Heb ook nog 4 schakelknopen. Achteruitverwarming, mistachterlicht, ect (zwarte sticker) Zit daar verlichting in? Tot nu werkt alleen de verlichting van de bergremschakelaar nog.

Hoe krijg je die eruit en wat voor lampjes zitten daarin? 12v of 24v?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-07-2021 23:32 #1041473 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Lampje van blowerstand
Daar zit ook verlichting in, die schakelaars kan je er uit drukken van onder de dashboard of de teller unit eruit, lapjes zitten ook in een vierkant fitting en zijn 12 V

De enigste 24 V lampjes heb je al vervangen, van het lichtschakelaar en de verlichting bij het "pientere pook"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-07-2021 00:42 #1041474 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lampje van blowerstand
Bij een losse schakelaar op internet zag ik twee van die ijzeren pinnetjes aan de zijkant. Ik vermoed dat je die in moet drukken en dan hem via de achterkant zo naar voren kunt schuiven.

Alleen de schakelaar van de alarmlichten ga je zo nooit bij komen natuurlijk.

Nu moet ik wel zeggen dat ik deze lichtjes een novelty vind. Zeker een lampje plaatsen in de alarmlicht schakelaar is complete onzin, en eigenlijk zijn ze bij die andere 3 schakelaars ook niet nodig. Maar ja als je dan toch bezig bent.... Plaats ik zet er wel in. Ik hoorde dat ze er ook nooit ingezeten hebben....

Bij de bergremschakelaar is het al veel minder onzin, zeg gerust geen onzin omdat dit niet op het instrumentenpaneel te zien is wanneer deze is ingeschakeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
16-07-2021 20:37 #1041475 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Lampje van blowerstand
Juist in de alarmlichten is het geen onzin.
Oke, je ziet wel dat ze aanstaan, maar doel van het lichtje is dat je ook in geval van alarm in het donker direct en zonder zoeken die knop kunt omzetten. Is dus voor veiligheid.
Bergrem heb je snel genoeg door en zie je aan stand van de knop ook wel. Is enkel ongemak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-07-2021 22:21 #1041476 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lampje van blowerstand
Dat lichtje van de blowerstand met schroef eruit van de knop is 2 minuten werk! Eitje . Zou nooit de oude manier van radio eruit, en dan heel het frontje eruit halen. Echter kun je dan wel bij de alarmlichten om daar je hand achter te zetten... Nu nog de schakelaars. Dat zal ook wel makkelijk gaan, maar ik denk toch dat ik de alarmlichten oversla. Meer omdat ik daar mijn hand niet achter kan krijgen om hem eruit te duwen. Ja, kan wel. Radio eruit, frontje eruit ect. Op zich is het wel het mooist als ze allemaal branden maar ja. Ben ik zeker een uur mee bezig voor 1 lampje. Mijn radio zit nogal onorthodox vast.

Bergremschakelaar brandt bij mij enkel bij inschakelen. Is dat niet normaal dan? Die brand niet als het contact aanstaat ook niet als het contact op licht staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-07-2021 23:33 #1041477 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Lampje van blowerstand

Markvictor;n417493 schreef :
Bergremschakelaar brandt bij mij enkel bij inschakelen. Is dat niet normaal dan? Die brand niet als het contact aanstaat ook niet als het contact op licht staat.


Klopt, brand alleen als je de berg rem inschakelt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
17-07-2021 10:46 #1041478 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Lampje van blowerstand
Klopt, wellicht was ik niet duidelijk: ik bedoelde hierboven: als dat lampje stuk is (en dus niet verlicht is maar wel aan staat), dan merk je toch wel. Signaalfunctie is dus niet onmisbaar.
Anderzijds, waarschijnlijk makkelijk vervangbaar, via handrem gat kunje schakelaar er uitduwen meen ik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets