Toerenteller winner aansluitingen

Lees meer
30-06-2021 13:26 #1041402 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Toerenteller winner aansluitingen
Dat is bij mij een elektrische brandstofpomp, ivm LPG ging meer om de rode draad die daaronder loopt. Is onder het reservewiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-06-2021 14:16 #1041404 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
Dan snap ik al wat ze gedaan hebben idd! Jeetje das makkelijk. Die draad grijs, vanuit de renix hebben ze uit de bundel getrokken en verlengt met die rode draad. Dat betekend dus ook dat deze grijze (wit) enkel en alleen dient voor de toerenteller aansluiting en voor de rest geen andere functie heeft. Is toch correct?

Nee dan krijg ik het wel aangesloten. Bedankt voor de info! Ik denk dat het anders niet gelukt was of met belachelijk veel tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2021 18:42 #1041405 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Toerenteller winner aansluitingen
Precies ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-06-2021 20:00 #1041407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
Zal er wel foto's van maken als ik hem erin ga zetten dan wordt het een leuke garage scene. Want ik heb lopen zoeken hier op het forum en bij toerental winner staat vaak: Is moeilijk, kabelboom ondersteunt het niet. Hoe het moet staat nergens. Ook al heeft hij geen stroom daar, dan kan het waarschijnlijk op de manier zoals hierboven dus via stroom van de unit, dus even kijken waar de constante 12 + draad op moet, diegene van de verlichting en de aarde, of je verlengt gewoon bij een winner de draden van het klokje door, wat meestal toch niet wordt gebruikt. (klokje hoort rechts te zitten naast de asbak) Want deze draden zijn bij een winner wel aanwezig. Als je die door verbind en dat zijn er ook 3, 12 + schakeldraad en aarde ben je ook klaar. (En dan nog de toerenteller kabel aansluiten...)

Kortom dat komt wel werkend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2021 15:20 #1041411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
Vaag... Ik denk dat mijn kabelboom toch wat uitgebreider is dan ik gedacht had. Als ik de grijze draad neem van de renix, komt deze na 25 cm uit bij een koppeling, deze kun je uit elkaar trekken, dus los halen. Trek je hem los, gebeurd er niks. Je kunt dus gewoon starten en wegrijden met de draad los. Wat logisch is gezien dat het hier om de draad van de toerenteller aansluiting gaat. Hierop kan ik dus een draad trekken naar de toerenteller. Het lijkt echter, ik weet het bijna zeker dat deze draad door loopt naar de zekeringenkast. Dat hoort toch niet bij een Winner? Toch wat uitgebreidere boom wellicht? Of, ik heb wat verder gekeken volgens mij stuurt hij het tachno relais aan... Dus dan kun je hem niet zo maar doorknippen dan moet hij gesplits worden. Maar wellicht dat jij geen automaat hebt, dan kan het wel zo. Anders kan dat tachnorelais naar mijn idee niet werken. Tenzij die kabel er voor de lol naar toe loopt.

Ik ga er nu wel van uit dat je een handbak hebt, een verbruik van hier tot ginder zou toch wel moeten opvallen. :woops: Ik heb er net nog maals gekeken het kan niet anders dan dat die draad het tachnorelais aanstuurt.

Als dat zo is, moet deze gesplitst worden. En er moet voldoende signaal overblijven om beide aan te sturen... Ik kan hem op dezelfde manier splitsen als dat je elektronica van een trekhaak aansluit. Hopen alleen dan dat het signaal nog voldoende is.

Of ik ben gewoon blind en die draad loopt er niet na toe. Pak ik mn ohm meter er wel bij. Dan weet ik het zeker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2021 18:53 #1041413 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Toerenteller winner aansluitingen
Ja dat relais heeft dat toeren signaal nodig.
ik heb een handbak inderdaad. Kabel erbij knijpen kan prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2021 21:19 #1041441 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
Aangesloten op de manier zoals die origineel hoort te zitten. Wat dus wel zeggen dat er een kabel loopt van het dashboard naar de zekeringenkast, die het toeren teller signaal door geeft.

Echter geeft hij wel 600 toeren te laag aan. Ik vermoed, dat dit komt omdat de naald niet op nul staat bij uitzetten, maar je raad het al op min 600...

Is een toerenteller makkelijk op nul ter kalibreren? Immers dat zwarte ding eraf trekken waar de naald o zit en dan proberen terug te plaatsen kan zo maar betekenen dat die helemaal niks meer doet... Das zo fragiel.

Zit er geen stel schroefje op? Om hem op nul te zetten bij stilstand? Er zijn er meer die dat hebben trouwens. De meeste ook tweedehands beginnen met nul. Maar ik zag nu ook dat er zijn die dat niet hebben. Tweedehands kan dat nog eventueel. Een nieuwe hoort gewoon bij nul te beginnen.

Hij schakelt goed op. Je ziet ook meer toeren bij optrekken, en dan schakelt hij daarna terug. Prima. Handige manier om je CVT te controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
09-07-2021 22:57 #1041443 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Toerenteller winner aansluitingen
De naald met de klok mee draaien en als je op een punt komt waar de naald "stopt" voorzichtig doordraaien, dit heb ik ook een keer met een toerenteller van mijn 340 gedaan daarna gaf de teller de goede waarde aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-07-2021 09:37 #1041444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
Aan die naald zelf dus zitten bedoel dat zwarte ding, en met de klok mee draaien? Oke. Gezien ik hem nieuw gekocht heb, ga ik dat dus niet doen zonder toestemming van de verkoper. Ik heb hem om een oplossing gevraagd hoe ik dit op kan lossen. Wellicht komt hij ook met deze oplossing. Immers kun je hem hier ook mee slopen, en ja, dan heb je het natuurlijk zelf gedaan.... Als hij toestemming geeft en breekt af is dat verhaal anders. Het blijft fragiel. Zeker met de klok mee is heel wijs, denk tegen de richting in, dat hij zeker afbreekt. Ik heb hem op een oplossing gevraagd dus even afwachten. Ben benieuwd na zijn reactie.

Maar ik dacht al, dat het dat moest zijn, het is ook heel erg logisch als hij niet op nul begint maar 600 toeren daaronder, dat hij dan ook 600 toeren minder aangeeft.

Echter met die moderne klokken maakt dat niet uit, dan is het een kwestie van pool los draaien en dan schiet hij zelf weer op nul. Ook mechanisch. Jammer genoeg heeft deze dat nog niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets