Toerenteller winner aansluitingen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-06-2021 14:16 #1041379 door V300 register
Toerenteller winner aansluitingen is gemaakt door V300 register
Die er waarschijnlijk dus niet zijn... Maar wat ik vreemd vind, de rechter kabel op de renix, een grijze is toch voor de toerenteller? Waarom zit deze er in bij een winner als hij niet voor gemonteerd is, of loopt deze dood? Of heb ik het geluk dat ik een van die winners heb waar ze per ongeluk een betere kabelboom in geduwd hebben....

Maar, goed stel dat het een kale kabelboom is, dan loopt die grijze kabel vanuit de renix dood lijkt me, en zit er dan wel stroom op, dus dat je alleen een kabel van de renix naar de toerenteller moet aansluiten en dat de massa draden en dergelijke er wel zijn? Iemand een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28-06-2021 16:09 #1041382 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Toerenteller winner aansluitingen
Volgens mij als je de klok verwijderd en de toerenteller monteert dat deze moet werken.
Dat was tenminste bij mijn 340 het geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2021 17:21 #1041385 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Toerenteller winner aansluitingen
Jij hebt als ik het goed heb een Smiths tellerset.
Ik weet dat bij mijn 340 (ook met Smiths) de toerenteller aangesloten zit met een losse draad die los getrokken is vanuit de renix. Deze zit met een oogje vastgeschroefd op de achterzijde van de klok. Zo zat het al toen ik de auto kocht. Hoe het origineel hoort te zitten moet ik even uitzoeken. Bij een VDO zitten de draden al wel voorbereid en is het een kweste van erin schroeven en klaar. Maar bij Smiths volgens mij niet.

Verder duurt het altijd even voordat de toerenteller werkt bij een Smiths, paar keer gasgeven en hij komt tot leven. Deze doen het niet direct als de motor net aanslaat.
Bij de VDO versies daar in tegen wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-06-2021 22:04 #1041386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
Klopt Smits. Dus als je wilt kijken hoe het zit zou mij veel tijd schelen. Daar zou ik dankbaar om zijn. Dat krijg ik wel aangesloten.

Bij Smits werd ook een kabel bijgeleverd, bij VDO niet. Logisch bij VDO zit de draad er al. Behalve bij de winner VDO die hebben de draad natuurlijk ook niet.

Maar ja het is een winner, dus wellicht dat er geen eens geen stroom aansluiting achter zit. Wat hij wel heeft was de aansluiting blokje van de sigaretten aansteker en ook van het kleine klokje. Of hij ook stroom heeft daar voor de grote klok en dus ook voor de toerenteller weet ik niet daar ik hem nog niet opengeschroefd heb. Desnoods trek ik de draden van het kleine klokje door. Die heb ik er toch niet inzitten.

Er zit ook geen klok in he, er zit de bekende schietschijf in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2021 22:10 #1041387 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Toerenteller winner aansluitingen
Zal morgen mijn teller er even uit nemen en een foto maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-06-2021 00:45 #1041390 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
Dat is de eerste keer dat iemand iets gaat demonteren om te fotograveren... In de pak hem beet bijna 17 jaar dat ik op dit forum zit. Dus helemaal top. Met andere woorden dat doet bijna niemand. Maar scheelt mij wel heel, heel veel tijd.

Ja waar de draad na toegaat vanuit de klok naar de renix hoe dat loopt is ook wel interessant, dan is het echt easy om aan te sluiten. Het meeste tijd, kost namelijk niet het aansluiten maar het kijken hoe het aangesloten moet worden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2021 18:40 #1041391 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Toerenteller winner aansluitingen
Tja, dit is nog simpel. Maar als je vraagt hoe om de oliekeerring moet tussen de versnellingsbak en diff. ga ik niet een bak uit elkaar trekken om een foto te maken. Bij wijze van ;)

Maar nogmaals, dit is ook achteraf gemonteerd, en de draad loopt letterlijk van de klok naar de Renix.
De stroom komt van het tellerpaneel zelf.
De draad die vanuit de renix de boom in gaat komt bij mij onder de koplamp uit. Daar is deze aan de rode draad geknepen.

Moet ook mooier kunnen via de originele kabelboom maar daar heb ik me verder nooit in verdiept, dit werkt dus vind het wel best zo.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-06-2021 22:46 #1041394 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
AH, tuurlijk. Achter de klok zal het er bij mij wel hetzelfde uitzien. Dus daar kunnen we wel verder mee komen. De aansluiting daar gaat wel lukken. Tenminste als ze bij de Winner bij de smits teller ook maar niet bedacht hebben dat er ook geen stroom aansluiting op hoeft te zitten. Lijkt me sterk maar je weet het nooit. Maar wat ik zie is geen Renix maar dat is toch gewoon een bobine, contactpunten ontsteking? Gezien die van jou 1 jaar ouder is dan die van mij, vermoed ik dat jij nog net geen renix hebt...

Weet je wat ik raar vind? In de vraagbaak staat: Rechter pin Renix toerenteller aansluiting. Daar zit bij mij al een draad in, ik heb eerst drie draden naast elkaar gevuld, en dan 2 draden van de krukassensor en aan de linker kant 3 lege plekken. Maar wat doet die draad daar? Kan best zijn dat hij nog ergens anders voordient behalve de toerenteller aansluiting en dus dat ik hem er niet zo maar uit kan jassen. Dus dat er daar een draad bij moet.

Iemand een idee? De kleur is grijs van de draad. Anders maak ik morgen voor het gemak er ook maar een foto van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2021 09:17 #1041396 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Toerenteller winner aansluitingen
Ik heb wel een renix, en die witte / grijze viese draad die van die stekker komt gaat bij over in de rode draad, onder mijn koplamp zie foto. Inderdaad, de meest rechter pin op de witte stekker.

duidelijker kan het toch niet wezen, stelt geen drol voor. Desnoods knip je die draad af en trek je hem rechtstreeks naar die klok en voila.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-06-2021 12:29 #1041400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller winner aansluitingen
Geen drol, ja als je in de technische commissie van de Volvo club zit, en bovengemiddeld veel afweet van de 300 serie. :D Maar, waar je wel gelijk in hebt door deze info moet het lukken om hem aan te sluiten. Maar dat ding onder de koplampen met die zwarte slang erin heb ik niet. Is dat voor autogas? Werkelijk geen idee. Bij mij lopen daar de draden die van de Renix komen en voor de rest niks.

Maar het gaat altijd lukken zo. Ten eerste als ik niet op deze manier stroom kan krijgen vanuit het paneel zelf, kan ik altijd nog de drie draden van het klokje links (beige, rood blauw en bruin) doorverbinden dus verlengen, en hem op deze manier onder stroom zetten. Tenzij die winner zelf stroom heeft daar. heb net gekeken en zag niks. Dus ik vraag me af of een winner daar nog losse kabels voor heeft lopen. Denk het niet eerlijk gezegd. Dat paneel gaat er inderdaad wel heel makkelijk uit. Had meer moeite met de teller kabel. En het terug plaatsen, was wel blij dat die weer werkte...Ken mezelf een beetje. :wtf2:Dan die andere draad rechts streeks op die witte grijze draad van de renix en klaar is kees. Dat moet werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets