Extra remlichten

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-05-2020 21:29 #984739 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Extra remlichten
Dit vind ik echt gaaf. Leuk

Steven340;257766 schreef : Led lampen voor het dashboard ben ik toevallig nu mee bezig


Wat voor heb je er in? Ik heb laatst van die warm witte er in gehad maar ik vond ze toch te ''blauw'' achtig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2020 19:42 #984792 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Extra remlichten
Kom ik nog op terug, vandaag de nieuwe lampjes binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2020 13:28 #984814 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Extra remlichten
Heb nu ook de extra remlichten aangesloten zoals hierboven.
En gelijk extra massa draadjes aan de fittingen gesoldeerd. Nu geen gerommel meer met die massastrip, dat contact blijft altijd gevoelig, zeker voor corrosie.





Tevens zijn led dashboard lampjes geen succes en is echt af te raden.
Het lichtbeeld klopt niet (ook met "wide viewing" leds) en de kleuren (ook al heb ik groene lampjes gebruikt) zijn gewoon niet goed. Met name de verwarmingsschuif.

Echt af te raden.

Verder de remlichten proberen te voorzien van led, maar ook dat werkte niet helemaal zoals ik hoopte.
Het gewone licht signaal moet wegvallen om vervolgens feller te kunnen branden op het rem signaal.
Tja, dat werkt niet bij onze auto's op die manier. Dus daar nog maar eens wat anders voor zoeken, maar dat vervolg komt in m'n projecten topic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2020 17:25 #984830 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Extra remlichten
Hoe hebben jullie nu jullie remlichten aangesloten?
Ik heb in het verleden geexperimenteerd met LED-vervangers voor de B15D peertjes, maar ik vond dat het "extra" oplichten bij het remmen, véél te marginaal was (normaal achterverlichting was prima). Mijn idee was uiteindelijk om de dubbele achterlichten te splitsen in dedicated achterverlichting, en dedicated remlichten. Hier ben ik echter nog steeds niet aan toe gekomen (terwijl het een klusje van niets is).
Wel heb ik een tijd LED-knipperlichten gehad (ging prima), LED-achteruitrij-, stads- en nummerplaatverlichting (werd bij elke APK er uit gehaald want "te blauw") en LED-koplampen (werd twee jaar geleden met steekproef goedgekeurd, maar afgelopen jaar zonder steekproef toch door de garage vervangen voor halogeen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2020 20:09 #984834 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Extra remlichten
Ik heb bij het linker achterlicht een aftakking gemaakt naar beide achterlichten. Stelt inderdaad helemaal niks voor.

Wat jij wil is nog makkelijker Ik zou dan beide achterlichten (per kant) behouden. Je kan dan de dubbele fitting vervangen door een enkele.
De kabel van de remlichten kan je dan aansluiten bij de mistlichten en dan worden dat je remlichten. Dat lijkt me ook een erg mooie oplossing!
Moet je alleen nog bedenken wat je wil met je mistlicht ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2020 20:09 #984835 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Extra remlichten
Ik heb bij het linker achterlicht een aftakking gemaakt naar beide achterlichten. Stelt inderdaad helemaal niks voor.

Wat jij wil is nog makkelijker Ik zou dan beide achterlichten (per kant) behouden. Je kan dan de dubbele fitting vervangen door een enkele.
De kabel van de remlichten kan je dan aansluiten bij de mistlichten en dan worden dat je remlichten. Dat lijkt me ook een erg mooie oplossing!
Moet je alleen nog bedenken wat je wil met je mistlicht ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2020 20:41 #984837 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Extra remlichten
Heb gewoon heel simpel en extra draadje getrokken van het lampje ernaast.
Gewoon met een amp stekkertje die zichzelf splitst.
En daar krimpkous omheen gesmolten.
Heb je ook niet heel veel extra draad en ziet er mooi uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2020 17:37 #984862 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Extra remlichten

v0lv0freak;257886 schreef : Ik heb bij het linker achterlicht een aftakking gemaakt naar beide achterlichten. Stelt inderdaad helemaal niks voor.

Wat jij wil is nog makkelijker Ik zou dan beide achterlichten (per kant) behouden. Je kan dan de dubbele fitting vervangen door een enkele.
De kabel van de remlichten kan je dan aansluiten bij de mistlichten en dan worden dat je remlichten. Dat lijkt me ook een erg mooie oplossing!
Moet je alleen nog bedenken wat je wil met je mistlicht ;)

Het is ook allemaal niet moeilijk (LED knipperlichten waren lastiger; daar moest een dikke weerstand parallel bij om het knipperrelais om de tuin te leiden), het is meer de vraag wat er mag/kan. Ikzelf zou het liefst opteren om de dubbele achterlichten te converteren naar enkele achterlichten en de dan vrijgekomen plek gebruiken voor rem, maar ik weet dus niet of dat wel helemaal RDW/Pliesie-approved is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets