centrale vergrendelink defect
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De ontvanger voor de afstandsbediening had ik overigens gewoon onder het dashboard zitten, zonder problemen. Werkte tot op ongeveer 35 meter afstand.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Ik weet dat het geen raketwetenschap is, maar wil ook niet te veel in de kabelboom van de wagen rotzooien.
Het leuke tekeningetje hierboven van Wouter ( dat je zelf ook ging maken ) zette me op dit spoor om het 'slim' en zo origineel mogelijk te proberen. Vandaar de vraag.
Ik ga van de week de rest van de kabelboom eens bekijken. Op zich zit er een mooie kabelboom bij, maar dan moet ik ook al die kabels weer weg gaan werken, terwijl ze er eigenlijk al liggen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Intussen heb ik een complete universele set in huis, dus eerst ga ik die proberen werkend te krijgen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Onder dashboard zijn alle connectoren uitegvoerd middels kabelschoentjes in maat 6.3 mm (1/4"). Bij de motortjes zijn alle kabelschoenen kleiner: 4.8mm ongeveer, en dat is ook een standaard maat schijnt.
Met deze kennis is het volgens mij mogelijk om alles aan te sluiten zonder ook maar 1 draad van de originele V340-boom te hoeven aantasten.
De boom van de universele CDV zal er wel aan moeten geloven: die heeft hippe ronde connectoren.
In een creatieve bui het schema uitgewerkt.
Legenda:
Gele bollen is origineel V300 stekers, clusters hiervan zitten samen in een meerpolige stekkervoet.
Grijze bollen is kabelboom universele CDV, met nog aan te passen connectoren.
4.8 en 6.3 is klemschoen maat, M en F is mannetje en frouwtje.
Ik heb groen even op groen gehouden, en geel op blauw. Dit moet wellicht andersom, maar dat zie ik straks vanzelf Ompolen moet geen probleem zijn met losse kelmvoetjes (wel geisoleerd uiteraard).
De vraag is of LV massa maken aan de deur voldoende is voor de LV motor. Zoja, dan is er geen extra kabel nodig, zonee, dan toch wel.
Dan nu het kunstwerk. Meedenken mag, net als op fouten wijzen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Op zich allemaal recht-toe-racht-aan, alleen is de geometrie van de nieuwe universele motortjes een fractie anders. De schroefgaten zijn identiek, maar de kop is verder ervandaan, en de vorm is lanker, maar steekt op een paar plekjes juist een fractie verder uit. Maar het kan, het past (na wat creatief denk, pas en meetwerk). Vooral in de achterdeuren is het allemaal net aan en krap inelkaar ontworpen.
Volgende onderdeel wordt de knipperlichten erbij aansluiten. Wat er niet bij staat is of het voor of na relais moet. Ik neem aan erna, zodat het kastje de knipperfreqentie kan bepalen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
De knippers knipperen nu vrolijk mee.
Zoals Hannibal Smith altijd al zei: " Ich liebe es wenn ein Plan funktioniert "...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.