start problemen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2019 12:08 #635072 door V300 register
start problemen is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik wou weg rijden met mijn nieuwe 340 echter de startmotor sloeg niet over en een aantal dashboard lampjes deden het niet. Ik heb hem met startkabels aan de praat gekregen alleen de benzine meter, temperatuur meter en een paar dashboardlampjes doen het niet, ligt dat alleen aan de accu of is het erger?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2019 15:02 #980714 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic start problemen
Dat je dashboardlampjes het niet doen ligt waarschijnlijk aan de twee groene kabels achter je radio. Heb je de radio net vervangen? Die twee kabels moet je met elkaar verbonden houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
13-02-2019 15:07 #980715 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic start problemen
Hallo Emiel,
Welkom hier!
Vervelend als je net 'nieuwe' 340 kuren heeft, helpt meestal niet om een vertrouwensband op te bouwen.


Wat betreft de storing, als een deel van de eletra het laat afweten, zou ik de zekeringen eens nalopen. Doet ale overige elektra het wel gewoon?


De accu kun je na (laten meten (even langsrijden bij een snel-fitter; kost meestal niets, behalve als ie slecht is, maar dan kost het hoedanook geld).

Start(te) hij de keer erna wel gewoon?
Daarnaast zijn er nog gradaties van niet starten: deed helemaal niets, niets maar wel een klik, ging wel rond maar sloeg niet aan, etc.


Succes, en laat weten als er meer bekend is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2019 15:54 #980716 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic start problemen

BartJu;253210 schreef : Hallo Emiel,
Welkom hier!
Vervelend als je net 'nieuwe' 340 kuren heeft, helpt meestal niet om een vertrouwensband op te bouwen.


Wat betreft de storing, als een deel van de eletra het laat afweten, zou ik de zekeringen eens nalopen. Doet ale overige elektra het wel gewoon?


De accu kun je na (laten meten (even langsrijden bij een snel-fitter; kost meestal niets, behalve als ie slecht is, maar dan kost het hoedanook geld).

Start(te) hij de keer erna wel gewoon?
Daarnaast zijn er nog gradaties van niet starten: deed helemaal niets, niets maar wel een klik, ging wel rond maar sloeg niet aan, etc.


Succes, en laat weten als er meer bekend is!


De rest van de elektra doet het gewoon alleen een paar dashboard lampjes, de temp meter en de benzine meter. De zekeringen zijn nagekeken en zijn nog intact.

Ik heb de accu klem vervangen, de kabel van de startmotor goed vastgezet en alles doorgemeten. Hij start weer en rijdt goed alleen het dashboard probleem is niet verholpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2019 16:59 #980717 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic start problemen

Lucluc;253209 schreef : Dat je dashboardlampjes het niet doen ligt waarschijnlijk aan de twee groene kabels achter je radio. Heb je de radio net vervangen? Die twee kabels moet je met elkaar verbonden houden.


De vorige eigenaar heeft een zooitje gemaakt van de bekabeling bij de radio, ik ga vanavond even kijken of ze aan elkaar zitten, anders is dat het probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2019 17:57 #980718 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic start problemen
En anders alarmlicht schakelaar nakijken.

Heb ik zelf ook gehad met een 340, zekering kast alles uitgewisseld, bleek dat na het vervangen van de alarmlicht schakelaar alles het weer deed.
Heel vaag, aan de andere kant, als je ziet hoeveel draden daar naartoe gaan.....

Alhoewel waarschijnlijk de radio bekabeling hierbij het meest voor de hand ligt zoals je zelf al aangaf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2019 20:12 #980719 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic start problemen

Steven340;253213 schreef : En anders alarmlicht schakelaar nakijken.

Heb ik zelf ook gehad met een 340, zekering kast alles uitgewisseld, bleek dat na het vervangen van de alarmlicht schakelaar alles het weer deed.
Heel vaag, aan de andere kant, als je ziet hoeveel draden daar naartoe gaan.....

Alhoewel waarschijnlijk de radio bekabeling hierbij het meest voor de hand ligt zoals je zelf al aangaf.


De alarmlichtschakelaar werkt wel. Ik zal morgen even een foto maken van de radio bekabeling hoe het er uit ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-02-2019 10:59 #980725 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic start problemen

Steven340;253213 schreef : En anders alarmlicht schakelaar nakijken.

Heb ik zelf ook gehad met een 340, zekering kast alles uitgewisseld, bleek dat na het vervangen van de alarmlicht schakelaar alles het weer deed.
Heel vaag, aan de andere kant, als je ziet hoeveel draden daar naartoe gaan.....

Alhoewel waarschijnlijk de radio bekabeling hierbij het meest voor de hand ligt zoals je zelf al aangaf.


Bij deze de foto's van de kabels die bij de radio zitten, alles zit in een kroonsteen en de grijs zwarte zijn speaker kabels.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-02-2019 14:27 #980726 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic start problemen
Een kroonsteen hoort niet in een auto, dus dat is sowieso niet netjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-02-2019 17:41 #980728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic start problemen

Robert340;253221 schreef : Een kroonsteen hoort niet in een auto, dus dat is sowieso niet netjes.


Ik wil het weer in een goede werkende staat hebben, wat kan ik het beste gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets