Het grote CarAudio topic

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 20:35 #738075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic
@Wouter: Dat klinkt goed, heb je ook foto's ter inspiratie van anderen? Maar... je subje: 4 spoelen? Daar heb ik nog nooit echt van gehoord. Of zijn het twee subs die isobarisch oid zijn opgesteld? (twee subs achter elkaar, die tegelijk heen en weer bewegen)

@Mark: Let bij het kopen van de speakertjes op dat ze netjes in het originele kapje passen en dat het afschermkapje wat daar overheen gaat ook nog netjes er op klikt. Dat ging bij mij namelijk fout, en ik heb nu de standaard Sony-grilletjes er op zitten.
Radio is volgens mij prima, Pioneer staat bekend om de goede eindversterkers in de radio's.

@Joost: Schapie schapie vlees izze lekker, schapie schapie wol is geweldig dempmateriaal. Beter dan die synthetische rotzooi. Alleen wat lastiger fatsoenlijk in te werken.
Zo'n subje onder je stoel is waarschijnlijk met een klasse-D versterker (digitale techniek), dus een automagische stoelverwarming zal wel loslopen. En of je je broekriem kwijtraakt... dat hangt van de afstelling af die je zelf doet :D
Maar zorg dat je eerst fatsoenlijke speakers v??r hebt, kijk wat die doen en zet daar indien nodig een versterkertje overheen. Mis je dan nog laag --> subje. Niet andersom dus :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2008 21:14 #738079 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Het grote CarAudio topic
@Diede, de spoel heeft eigenlijk vier aparte wikkelingen die ook apart aangestuurd worden, en inderdaad schapenwol dempt uitsteekbaar.

Enne u vraagt om foto's, wij draaien:













Meer foto's zijn te zien in mijn topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3326&page=3


Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2008 21:40 #738083 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote CarAudio topic
nou het mag inmiddels wel duidelijk zijn hoe ik over audio denk,

overigens is het tegenwoordig zo dat qua versterkers size niet meer volledig matterd.. die klasse-D kickers die ik heb zijn niet de grootste qua formaat, maar wel vermogen genoeg:D, in de spec opgave zijn de piekvermogens nieteens meer meegegeven, rms is wat telt:)

kraakhelder en loeihard w?s het.

mijn toekomstplanning qua audio is de bestaande setup weer inbouwen en uitbreiden, ook in de kickpanels en c stijl kappen ga ik speakers maken, kofferbak 1 grote kist met 4 of 5 woofers en zwevende versterkeropstelling ook de kist onder de achterbank gaat opnieuw gefabriceerd worden.

daarnaast een setje proffesionele oordoppen, zodat ik van de bass kan genieten zonder mn gehoor te verneuken:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 22:01 #738092 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic
Leuk om al die custom handel te zien terwijl ik het nog gewoon met de standaard kartonnetjes in de voordeuren doe :)

Wel heb ik nu een Kenwood W6541U met USB en nog wat grappigheid, maar die boxjes moeten er toch echt uit. Iemand tips voor goede speakers die achter de originele kapjes in het originele gat passen? Verder moet ik nog eens een oplossing verzinnen voor geluid achterin. Ik heb voor achterin nog twee nette Pioneers liggen van de vorige eigenaar, maar de combinatie met de oude originele kartonnetjes was driewerf ruk en om er weer een hoedenplank voor open te boren zie ik echt niet zitten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2008 22:06 #738097 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote CarAudio topic

AvdAkker;76420 schreef : kraakhelder en loeihard w?s het.


Inderdaad, het naderde de pijngrens zo'n beetje...
De wereld kan vergaan zonder dat jij er ook maar iets van hoort!:humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 22:20 #738098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic
wat in mn 360 komt (gezeten heeft)

2 subs van rockford 10 inch 400w rms



achterspeakers 6x9 composet van mb quart



voorspeakers 10cm composet ook van mb quart (vallen netjes in de kapjes in de voorportieren)



jbl gto 6000 6kanaals versterker



dat spul komt dus straks in de 360

hier nog een kleine indruk van mn thuisbioscoopje

versterker pioneer vsx 709rds 5x80watt continu
dit was toen ik hem kocht het topmodel van pioneer (5.1)



speakers

jamo centerspeaker type e8cen 140 watt continu 200w max



jamo frontspeakers type e855 140 w continu 200w max



subwoofer (passief) jamo sw300 mk2 2x100w continu 2x150 w max
2x 8inch push pouled



2x jamo sat300 50watt continu 60 watt max (deze hoorden bij de sub)



klinkt lekker,maar je wilt ook niet weten wat het gekost heeft ,geloof me

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2008 22:36 #738101 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het grote CarAudio topic

AvdAkker;76420 schreef : daarnaast een setje proffesionele oordoppen, zodat ik van de bass kan genieten zonder mn gehoor te verneuken:D

En vervolgens weer lekker bloed piesen! :humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2008 22:49 #738102 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote CarAudio topic

volvofiel;76409 schreef : :y:
Ook dezelfde muzieksmaak?


Mijn muziek smaak is zo breed dat het beslist gedeeltelijk overeenkomt;)
Zo luister ik idd oldies, maar niet van de jaren 60 en absoluut geen Elvis :zzz:Maar van de jaren 70 & 80 luister ik best veel.
Verder luister ik ook heel veel hardcore en in mindere mate hardstyle (vind ik iets te saai, meer iets voor tijdens het studeren) en terror (alleen als ik er zin in heb) :woops: Maar aan de andere kant ben ik weer een zeer groot fan van Avril Lavigne :D (rock voor de niet kenners) En zolang het geen hardrock is, kan ik er wel naar luisteren.. om nog een extreem op te noemen, ik heb een cd van evanescence en night wish (gothic muziek, rock met hoge vrouwen stemmen) :worship: En aan de andere kant heb ik ook nog 1 klassieke cd met echte opera muziek..

Wat ik alleen niet luister is county.. maja ik denk dat mijn muziek smaak wel breed genoeg is :D

ow en laten we niet de 'gewone' dance en top40 muziek vergeten! Die luister ik natuurlijk ook ;)
owjah en 50cent en dat soort 'muziek' (hip hop, rap etc..) luister ik ook niet.. behalve enkele liedjes van Eminem...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2008 22:53 #738103 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote CarAudio topic
ow en laten we niet de 'gewone' dance en top40 muziek vergeten! Die luister ik natuurlijk ook ;)
owjah en 50cent en dat soort 'muziek' (hip hop, rap etc..) luister ik ook niet.. behalve enkele liedjes van Eminem...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2008 23:46 #738108 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote CarAudio topic

Bodejodel;76438 schreef : En vervolgens weer lekker bloed piesen! :humor:


het zal dan ook meer om het show gedeelte gaan:+

de auto aan het lichtnet vastknoppen via een prive-transformatorhuisje en dan kan het feest beginnen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets