Het grote CarAudio topic

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2008 13:57 #628210 door V300 register
Het grote CarAudio topic is gemaakt door V300 register
Voor alle audiofielen of geinteresseerden in CarAudio onder ons, nu een eigen topic waar lekker gebabbeld kan worden over caraudio en alles wat daarmee gerelateerd is.
E.e.a. is voortgekomen uit het showroom-topic van Doekes auto , waar een bescheiden install voor een goed geluid zorgt.
Dit was de aanleiding:

setsunakaede;76198 schreef : Mag ik opmerken dat jouw auto echt ontzettend gaaf is?
Die lampjes achterin doen het ook fraai, trouwens. Je moet nu alleen wel ?cht even die plank gaan bekleden&afwerken, het staat nu een beetje armoedig in vergelijking met de rest van je auto!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2008 21:38 #738024 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Het grote CarAudio topic
Versterkers bevallen goed, nog geen minpuntje kunnen ontdekken. Had eerst voor- en achterspeakers op de 4-kanaals en de sub gebrugd op de 2-kanaals, maar ik heb de achterspeakers inmiddels niet meer aangesloten. Alleen voor icm met sub klinkt beter. Ik probeer nu even front+sub op de 4 kanaals, dit gaat ook zeer goed. Ik denk dat ik de 2-kanaler ga uitbouwen en de boel achterin wat compacter maak met de sub en de 4-kanaals dicht bij elkaar, want zo kost het wel nogal wat opbergruimte. Andere optie is nog zo'n zelfde subwoofer d'r bij. 2 subs op de 4-kanaler (als ie dat trekt) en front op de 2-kanaler. Eerst maar eens zorgen dat ik genoeg geld heb;)

Maar bedankt voor je compliment;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2008 21:54 #738025 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote CarAudio topic
Uit dit verhaal begrijp ik dat het geheel meer lawaai produceert dan de standaard 10 of 20 Watt papiertjes met de naam 'luidspreker'?

Enne, wat voor muziekstijl dreunt er rond in de GLE als ik vragen mag?:halo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 10:25 #738026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic

volvofiel;76292 schreef : Uit dit verhaal begrijp ik dat het geheel meer lawaai produceert dan de standaard 10 of 20 Watt papiertjes met de naam 'luidspreker'?


Meer lawaai, maar (belangrijker) zo goed als altijd vooral mooier lawaai. (of je moet wel heeeeeel brakke Marquant zooi hebben gekocht).
Die papieren fluttertjes beginnen bij het minste of geringste al te resoneren, klapperen en vervormen, wat nog eens versterkt wordt doordat de meeste radio's niet genoeg vermogen hebben en dus al snel een uberhaupt al vervormd signaal naar de speaker sturen. Een versterker zorgt dat je wat meer vermogen hebt dus ook langer een "schoon" signaal naar je speakers stuurt. Wat het nut is van betere speakers lijkt me duidelijk als je al eens die kartonnetjes van Volvo hebt gezien :)

@ Ovlov:

Erenbie... smaken verschillen maar dat komt er bij mij dus echt NIET in! Wattentakkeherrie vind ik dat zeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 11:30 #738014 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic

setsunakaede;76339 schreef :
@ Ovlov:

Erenbie... smaken verschillen maar dat komt er bij mij dus echt NIET in! Wattentakkeherrie vind ik dat zeg.


Whahahaha, inderdaad. Vaak zijn de teksten ZOOOO slecht, dat 't gewoon grappig is :yesyes:

Heb zelf ook altijd wel een leuk sub-woofertje in de auto gehad. Puur voor de kwaliteit van een geluid. Een licht dreuntje is helemaal niet verkeerd vind ik......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 13:30 #738029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic
Momenteel heb ik voorin een setje coaxjes van 10cm van Sony zitten, 30 euro, een hele verbetering ten opzichte van het volvo-karton maar nog steeds niet geweldig (hoewel mijn radio daar ook mee te maken heeft). Achterin heb ik, om toch maar iets van bas te hebben, zo'n cheap ass sjonnie boombox gelegd. ?3,50, dus voor het geld hoefde ik het niet te laten. Maar het doet toch wel verlangen naar beter materiaal hoor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 14:31 #738033 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic
Ik heb de speakers in de voorportieren vervangen door Pioneer speakertjes, klinkt enrom veel beter ten opzichte van de standaard, volledig vergane en uitgedroogde, Volvo-speakertjes. Achterin de C-stijl zitten al twee verrotte Pioneers, die ik op termijn ook wil vervangen door (basic) betere, maar op dit moment heeft het geen prioriteit. Ergens tussendoor moet er nog een keer een eenvoudige autoradio in komen met AUX, liefst ook Bluetooth zodat ik m'n iPhone kan aansluiten. En dan misschien ook een kleine basspeaker en een versterker onder de voorstoelen ofzo? Ik vind het eigenlijk niet belangrijk genoeg om er (veel) geld aan uit te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 14:59 #738034 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic
Voor de mensen die graag bas in de auto willen maar liever niet teveel willen sleutelen of de helft van de achterbak opofferen: Ik meen dat Pioneer een actieve sub in het programma heeft (gehad) die specifiek ontwikkeld is om onder een stoel of bank weggemoffeld te worden. Ik zal nog even zoeken. Zal ongetwijfeld wel de hoofdprijs kosten, overigens...

[edit] dit speeltje dus , of deze anders [/edit]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 15:13 #738035 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic

Bij deze een sub-woofertje voor de liefhebber. 't ding is niet nieuw en al helemaal niet knap; maar een geluid!!! Goede kwaliteit en hard!
Doe een leuk bod en hij is van jouw.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2008 15:17 #738036 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic
Wil ik weten wat jullie aan het doen waren bij deze foto? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets