Leuke opties, wat is de moeite waard?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2017 17:58 #634414 door V300 register
Leuke opties, wat is de moeite waard? is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Mijn 340 is op dit moment, voor zo ver ik kan achterhalen, volledig optievrij. Alles is in prima staat en die auto bevalt me veel te goed. Met andere woorden, tijd voor upgrades.

Welke fabrieksopties zijn echt de moeite waard, welke kan ik beter links laten liggen en vooral belangrijk, iemand enig idee waar ze nog te vinden zijn in goede gebruikte staat. De lokale sloop heeft al jaren geen 300 serie gezien.

Alvast dank voor de feedback!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2017 18:48 #966437 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?
Toerenteller buitentemperatuurmeter en econometer regelmatig te koop aangeboden
Op bijv marktplaats is plug en play vanaf 1986 wat de toerenteller betreft
Voor buitemperatuurmeter moet je een sensor hebben ( van 480 past ook)
En voor de econometer een slangetje en voor cvt een t stuk

Achterspoiler plat of vleugel helaas moet je daarvoor gaten boren in je achterklep

Wintergrille en sneeuwkap motorkap en rubber sneeuwmatten voor de vloer

Luidsprekers voor de a stijlen( alle uitvoeringen) en of hoedenplank (alleen Sedan)

Luidsprekers voor in de portieren ( alle modellen)

Luidsprekers voor in de c stijlen (alleen 3 en 5 deurs )

Centrale portiervergrendeling

Elektrische bedienbare voorste zijruiten

Trekhaak

Lichtmetalen 13 of 14 inch velgen

Etc

Je kunt altijd een te koop gevraagd advertentie op onze site laten plaatsen

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2017 18:54 #966438 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?
Ik heb een 340 die oorspronkelijk alle opties had (elektrisch draaibare en verwarmde buitenspiegels, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen voor, schuif/kanteldak). Mijn ervaring is dat alles wat elektrisch is op een gegeven moment problemen oplevert. Ik heb nu alleen nog maar een verwarmde buitenspiegel rechtsvoor. De rest is door handmatig te bedienen onderdelen vervangen. Bovendien heeft juist de kale versie wel zijn charme, vind ik. Voor het rijden maakt het allemaal niets uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2017 18:56 #966439 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?

eipmiw;244271 schreef : Ik heb een 340 die oorspronkelijk alle opties had (elektrisch draaibare en verwarmde buitenspiegels, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen voor, schuif/kanteldak). Mijn ervaring is dat alles wat elektrisch is op een gegeven moment problemen oplevert. Ik heb nu alleen nog maar een verwarmde buitenspiegel rechtsvoor. De rest is door handmatig te bedienen onderdelen vervangen. Bovendien heeft juist de kale versie wel zijn charme, vind ik. Voor het rijden maakt het allemaal niets uit.


Klopt niet helemaal wat ik zeg. Juist deze maand worden alle rubbers van mijn stuurinrichting vervangen en krijg ik nieuwe schokbrekers. Dat maakt uiteraard wel iets uit bij het rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2017 18:58 #966440 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?
Naast de genoemde zaken verder nog: airco, stuurbekrachtiging, stoelverwarming voor en achter, lederen bekleding (voor de liefhebbers), mistlampen voor, wiswas-installatie voor de koplampen, derde remlicht, setje lichtmetaal voor de zomerbanden en apart setje voor de winterbanden, verlagen, verhogen, verbreden (bodykits)...

Voor zover ik weet is cruise control nooit een fabrieksaccessoire geweest, maar kan ook als aftermarket ingebouwd worden.

Er zijn mensen binnen de club met de boeken waarin alle opties staan en anders/ook even bij een beurs als de VKB kijken... :D

Pas wel op voor het CBD-virus! (compulsive buying disorder: zeer besmettelijk en funest voor je portemonnaie en/of relatie... :humor:)

Verder kan alles kapot en naarmate de wagen ouder wordt zal dat vast en zeker ook gebeuren. Voordeel is wel dat er inmiddels liefhebbers zijn die naast het koetswerk, de motoriek en aandrijving er ook lol in hebben om de electriek te repareren, danwel reviseren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2017 19:02 #966441 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?
13 of 14 of 15 inch maakt mijns inziens wel degelijk wat uit voor het rijden.
Net zoals goede veren en dempers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2017 19:16 #966442 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?
Fijne feedback! Tot nu toe staat lederen bekleding bovenaan de prioriteitenlijst (stond hier in de advertenties, bleek al verkocht). Centrale vergrendeling en stoelverwarming voor heb ik al en werken prima, ik dacht dat dat standaard was op de Special. Ook heb ik een trekhaak en Volvo-speakers in de voorportieren. Toerenteller econometer en buitentemperatuur zie ik regelmatig langskomen maar dat is dan nieuw in de doos, en voor prijzen die ik het niet waard vind. Ik heb al wel het klokje voor op de middenconsole, in anticipatie van een toerenteller. Airco lijkt mij ook geweldig, maar ik neem aan dat dat retezeldzaam is en een nachtmerrie met inbouwen.
Lichtmetaal en een spoilertje komen er ooit nog wel, mits origineel, net als koplampwissers. En misschien een keer heel de auto overspuiten...

Gelukkig is mijn andere auto (MG) nu helemaal naar mijn zin, ik heb dus geld over om aan een andere auto nutteloze uitgaven te doen en een relatie is op dit moment ook geen struikelblok ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2017 22:22 #966443 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?
Je kunt eens kijken voor een accesoire folder van dat jaar. Dan weet je wat je destijds allemaal voor opties had ;)

Op marktplaats wordt veel aangeboden. Of in onze eigen clubwinkel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2017 22:56 #966444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?
Hier de link naar de folders in de clubwinkel (even helemaal naar beneden scrollen!): www.volvo300club.nl/clubwinkel.php?categorie=Documentatie

[Edit] Zie dat het alleen de opties zijn voor 1989 en 1991, maar dat maakt denk ik geen verschil? [/Edit]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2017 23:42 #966445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuke opties, wat is de moeite waard?

leonsteyns;244277 schreef : Hier de link naar de folders in de clubwinkel (even helemaal naar beneden scrollen!): www.volvo300club.nl/clubwinkel.php?categorie=Documentatie

[Edit] Zie dat het alleen de opties zijn voor 1989 en 1991, maar dat maakt denk ik geen verschil? [/Edit]


Dat is een heel goede! Ik moet nog wel 'echt' clublid worden maar dat ga ik zeker doen. Tegen mijn eigen verwachtingen in ben ik inmiddels flink fan van mijn 340, ondanks dat ik de objectief veel luxere 960 van mijn vader zou mogen lenen op het moment...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets