Gordels een optie in 1985?

Lees meer
22-08-2016 09:19 #964716 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Gordels een optie in 1985?

General Custom;242400 schreef : Daar zou ik maar even mee wachten Leon.
In de hoedenplank zitten links en rechts 2 sleufjes met een plastic afwerkstukje er in. Die sleufjes zijn bedoeld om de gordel door te doen. Het rolmechanisme maak je vervolgens vast net onder de hoedenplank in de kofferbak. De gordel krijg je door de sleufjes omdat deze tot de rand van de hoedenplank zijn ingesneden.
Als je dit bekijkt zie je vanzelf wat de bedoeling is.


Toch moet er een gat in de hemel gemaakt worden: check deze foto's.

Ik durf overigens wel te stellen dat het systeem wat jij achter in je 340 hebt niet orgineel is Bart. Maakt verder niet uit als het werkt ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2016 18:37 #964736 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?
Ik heb het systeem uit mijn 340 toch vaker gezien, ook met rolgordels en dat werkte volgens mij ook prima. Ik denk dat dat ding waarmee de gordel aan de C-stijl zit in dat geval gewoon nooit geplaatst is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2016 20:42 #964737 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?

v0lv0freak;242422 schreef : Maakt verder niet uit als het werkt ;)


Ik zie toch liever dat de krachten die de gordel moet overbrengen, rechtstreeks
naar voorgeprogrammeerde punten in de carrosserie geleid worden, dan dat
deze via de achterbank overgedragen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-08-2016 09:19 #964745 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?
Ik denk dat men daar in die tijd nog niet zo bij stilstond, het was eigenlijk al heel wat dat je halfweg jaren 80 überhaupt gordels voor de achterbank kon bestellen.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje sceptisch tegenover sta. Naar hedendaagse maatstaven is een 300-serie gewoon niet veilig. Niet omdat het een 300-serie is, maar wel omdat die auto is ontwikkelt in de jaren 70. Een gordel achterin zal dan ook het grote verschil niet maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-08-2016 15:03 #964746 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?
Au contraire, Bart.
De gordels achterin houden de passagiers best redelijk op hun plek, zodat ze niet de hele auto door vliegen - en in hun pad, bij voorbeeld, jouw hoofd meenemen. En hun eigen nek tegen de voorruit breken.
Sure, het zijn geen ultrahippe voorspannende intelligente supergordels ondersteund door een compleet teutoburgerwoud aan airbags, maar ze doen hun werk adequaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2016 17:05 #964748 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Gordels een optie in 1985?
Preciezelijk, liever een gat in de hemelbekleding dan een gat in je hoofd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2016 18:53 #964749 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Gordels een optie in 1985?
Het enige voordeel van rijden zonder gordels is dat jij je rijgedrag met name remmen
Afstand houden en optrekken daarop aanpast terwijl anderen met alle moderne
Voorzieningen denken dat ze onkwetsbaar zijn

Voor zijn tijd was de 300 van Volvo een veilige auto

Als je je wilt verplaatsen in een auto van 30 tot 40 jaar oud dan is een 340 of 360
Nog steeds een verantwoorde keuze


Mvg


André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2016 18:57 #964750 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Gordels een optie in 1985?
En niet alle leden heb de jaren 70 meegemaakt maar vanaf 1975 hadden
De meeste auto s af fabriek al aansluitpunten voor gordels achterin en in de jaren 80
Was het alom aanwezig

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-08-2016 19:36 #964752 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Gordels een optie in 1985?

Adaf55;242458 schreef : En niet alle leden heb de jaren 70 meegemaakt maar vanaf 1975 hadden
De meeste auto s af fabriek al aansluitpunten voor gordels achterin en in de jaren 80
Was het alom aanwezig

Mvg

André


Ik weet dat Opel al in '69 de boutgaten voor een 3 puntsgordel voor de achterbank in de Kadett en Rekord aanwezig waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2016 22:52 #964793 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?
Zo, de 360 heeft weer netjes gordels achterin!
Kan er weer een puntje doorgestreept op het 'to-do'-lijstje... :y:

De drie tap/boutgaten aan elke kant waren gelukkig nog mooi schoon, de onderste inderdaad netjes afgedopt. Grappig dat de bevestigingen in het midden op de bevestigingsplaat van de rugleuning zitten, die bouten heb ik nu dus dubbel. Gelukkig had ik ook de plastic dopjes-met-palletjes (bij gebrek aan een correcte term?!) waarmee de rol-units op precies de juiste plek onder de hoedenplank vastgezet moeten worden bewaard. En evenzo voor de vulringen voor de bovenste bevestigingen (zodat het net even vrij van het hemeltje blijft). Toch mooi hoe het allemaal precies in elkaar past! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets