Gordels een optie in 1985?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2016 00:28 #634286 door V300 register
Gordels een optie in 1985? is gemaakt door V300 register
Vanavond wat kleine updates gedaan aan de 360 GLS:
- de originele Volvo radio erin en de speakers voor
- de hoedenplank vervangen
- de koplampwissers/sproeiers erop gezet

Foto's volgen morgen, want er was te weinig licht om nog plaatjes te schieten...

De vorige eigenaar had er een modernere radio ingezet met andere speakers in de deuren en op de hoedenplank. Die hoefde ik niet dus zijn ze er weer uit. No problem, maar wel twee grote ovale gaten achterin... :wtf:
Voor weer de oorspronkelijke speakers teruggezet en achter een andere, dichte hoedenplank. Misschien dat ik 'm nog omwissel met de Millionaire, daar zitten die rechthoekige speakers achterin.

Maar wat schetst mijn verbazing: geen gordels achter! :wtf2:
Blijkbaar was het dus een optie, want de project-360 had wel gordels achterin. Die auto was een paar maanden jonger dan deze. Gelukkig heb ik de gordels eruit gehaald, dus die moet ik binnenkort ook overzetten.
Weet iemand wanneer achtergordels standaard werden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2016 07:57 #964656 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Gordels een optie in 1985?
Vanaf 1 januari 1990 zijn gordels op de achterbank verplicht
Dus alle auto s die vanaf die datum op kenteken zijn gezet moeten gordels achterin hebben
Voor de APK /wet

En als je Volvo ouder is dan geldt als ze er in zitten moeten ze goed werken en niet
Beschadigd zijn

Heb wel eens gordels verwijderd om een auto goedgekeurd waarvoor ze niet verplicht waren te krijgen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2016 09:11 #964659 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Gordels een optie in 1985?
Klopt, gordels kon je destijds krijgen tegen meerprijs. Aldus de folder.

Alle boutgaten zitten er al, als er nooit gordels in hebben gezeten zitten er plastic dopjes in. Let wel, er passen geen standaard bouten in, is iets van UNC / UNF draad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19-08-2016 09:37 #964660 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Gordels een optie in 1985?

Steven340;242362 schreef : ...........Let wel, er passen geen standaard bouten in, is iets van UNC / UNF draad.


nee gewone metrische schroefdraad alleen fijner van spoed. :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2016 14:00 #964663 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Gordels een optie in 1985?
De bevestigingsbout is voorgeschreven volgens richtlijn 74/408/EC ,
en de juiste maat is : 7/16-20 UNF 2 B

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2016 15:46 #964664 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?
Ik heb de boutgaten links en rechts achter de achterbank zien zitten (mooi schoon, overigens zonder dopjes). En ik ga er even gemakshalve vanuit dat ze in het midden onder de bank en halverwege de C-stijl achter de stof van het hemeltje ook zitten... :D

De bouten en vulringen heb ik allemaal uit de project-360 gehaald, dus over schroefdraad hoef ik me denk ik geen zorgen te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2016 16:22 #964668 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Gordels een optie in 1985?

LMogyorossy;242366 schreef : De bevestigingsbout is voorgeschreven volgens richtlijn 74/408/EC ,
en de juiste maat is : 7/16-20 UNF 2 B


Told you :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2016 18:37 #964675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?
Mijn Millionaire heeft helemaal leuke gordels achterin. Enkel 2 x 3-punts gordels (zonder middengordel dus), maar die zelf moet verstellen zoals een heupgordel. Geen rolgordels dus. Een zéér oncomfortabel systeem omdat je letterlijk tegen de achterbank gedrukt wordt. Wel een bijzonder en leuk systeem :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2016 23:18 #964682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?
Inderdaad een bizar systeem! Erg vreemd dat men daar drie jaar later voor gekozen heeft!
In 1985 dus wel gewoon rolgordels achterin (inderdaad slechts twee), op termijn ga ik ze in de Millionaire ook vervangen.

Wel jammer om een gat te moeten maken in het nog goede en strakke witte hemeltje...

[edit] Niet aan toe gekomen om foto's te maken, dus dit blijft nog even een waardeloos draadje... ;) [/edit]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2016 17:13 #964695 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordels een optie in 1985?

leonsteyns;242386 schreef : Wel jammer om een gat te moeten maken in het nog goede en strakke witte hemeltje...


Daar zou ik maar even mee wachten Leon.
In de hoedenplank zitten links en rechts 2 sleufjes met een plastic afwerkstukje er in. Die sleufjes zijn bedoeld om de gordel door te doen. Het rolmechanisme maak je vervolgens vast net onder de hoedenplank in de kofferbak. De gordel krijg je door de sleufjes omdat deze tot de rand van de hoedenplank zijn ingesneden.
Als je dit bekijkt zie je vanzelf wat de bedoeling is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets