× (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

340 Diesel (met schade) op marktplaats

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2021 12:14 #635466 door V300 register
340 Diesel (met schade) op marktplaats is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Er staat momenteel geen grijs geïmporteerde Volvo 340 sedan Diesel te koop op marktplaats.

Helaas heeft de auto schade aan de linkerzijde, maar verder ziet de auto er eigenlijk best netjes uit. En een Diesel is natuurlijk één van de meest zeldzame 300's in NL. Wie redt deze auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2021 13:19 #988843 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats
link.marktplaats.nl/m1665232376


Hij stond ook op facebook voor €1.500,-
Gezien de schade is hij met het bod dat er nu op marktplaats staat (€550,-) ruim betaald.

Overigens is deze auto op het forum bekend.
Hij is van Justin geweest, die hem in september 2018 alweer verkocht.
Binnen 1 week stond de auto weer voor een hele hoge prijs te koop bij deze verkoper.
Wat toen al is gezegd, is ook uitgekomen. De markt voor een 340 diesel is heel klein. :no_comment:


forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=11151

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2021 13:19 #988844 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats
link.marktplaats.nl/m1665232376


Hij stond ook op facebook voor €1.500,-
Gezien de schade is hij met het bod dat er nu op marktplaats staat (€550,-) ruim betaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2021 14:12 #988845 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats
Yep, m'n ouwe dieseltje haha.

Ik heb hem in september 2018 uit Belgenland getrokken. Maandje mee gestuurd maar 't was niks voor mij, onzuinig met hoe ik wilde rijden en alles behalve geschikt voor snelweg kilometers vond ik.

Op maandagavond te koop gezet en op dinsdagavond was ik hem kwijt, later die week een hele fijne 940 automaat op gas gehaald, waar ik dik anderhalf jaar 45K km mee heb gereden.

Terug naar de 340, de huidige eigenaar dacht dat het handel was ofzo haha. Veel te duur te koop gezet en ondertussen gaan rijden, distributie vervangen en wat al niet meer. Flink kms gemaakt, ik verkocht hem met 155K km namelijk.

Zonde voor de schade, aardig easy te fixen met een ander schermpje en nog geen 1000 euro aan schade herstel gok ik. Heb je voor 1500 een leuk dieseltje staan en kom je aardig op mijn oorspronkelijke aanschafprijs.

Puntje bij paaltje: of je het moet willen is een 2e :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2021 14:12 #988846 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats
Yep, m'n ouwe dieseltje haha.

Ik heb hem in september 2018 uit Belgenland getrokken. Maandje mee gestuurd maar 't was niks voor mij, onzuinig met hoe ik wilde rijden en alles behalve geschikt voor snelweg kilometers vond ik.

Op maandagavond te koop gezet en op dinsdagavond was ik hem kwijt, later die week een hele fijne 940 automaat op gas gehaald, waar ik dik anderhalf jaar 45K km mee heb gereden.

Terug naar de 340, de huidige eigenaar dacht dat het handel was ofzo haha. Veel te duur te koop gezet en ondertussen gaan rijden, distributie vervangen en wat al niet meer. Flink kms gemaakt, ik verkocht hem met 155K km namelijk.

Zonde voor de schade, aardig easy te fixen met een ander schermpje en nog geen 1000 euro aan schade herstel gok ik. Heb je voor 1500 een leuk dieseltje staan en kom je aardig op mijn oorspronkelijke aanschafprijs.

Puntje bij paaltje: of je het moet willen is een 2e :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-02-2021 10:19 #988848 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats
Zelf heb ik altijd een zwak voor de 340 diesel.
Ooit, ergens in 2002 ofzo, ben ik nog eens actief op zoek geweest naar een nette. Ik reed toen 35.000 km per jaar met een 360, wat een dure hobby was.
Helaas heb ik toen geen nette 340 diesel kunnen vinden, maar sindsdien heb ik er altijd wel een zwak voor gehouden.

En ja, ik heb ermee gereden, dus ik weet dat ze traag zijn en herrie maken. Maar toch heeft het z'n charme. Alleen jammer van de torenhoge MRB.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2021 11:00 #988849 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats

JKiers;259128 schreef : Terug naar de 340, de huidige eigenaar dacht dat het handel was ofzo haha. Veel te duur te koop gezet en ondertussen gaan rijden, distributie vervangen en wat al niet meer. Flink kms gemaakt, ik verkocht hem met 155K km namelijk.

Zonde voor de schade, aardig easy te fixen met een ander schermpje en nog geen 1000 euro aan schade herstel gok ik. Heb je voor 1500 een leuk dieseltje staan en kom je aardig op mijn oorspronkelijke aanschafprijs.

Puntje bij paaltje: of je het moet willen is een 2e :)


Zo, dan heeft hij er goed mee doorgereden! Wel leuk, waar daar zijn diesels uiteindelijk voor.

Met die 1000 euro komt je er denk ik niet (met goed spuitwerk).
Voorbumper is stuk, voorscherm bestuurderskant en achterdeur bestuurderskant.
Achterdeur bijrijderskan zit ook een gat in. Scherm bijrijderskant is ook beschadigd. Natuurlijk het achterscherm dat moet worden uitgedeukt en gespoten.

Maar het is volgens mij wel een goed te vinden kleur, dus schermen en deuren zijn wellicht te vinden. Dan blijft het bij het achterscherm. Dan kan 1000,- wel weer makkelijk lukken :yesyes:

@ Jilger: gokje wagen? Het is een van de laatste diesels in NL. De andere 2 heeft Steven al gekocht :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-02-2021 11:58 #988851 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats
@Volvofreak: Een gokje wagen zou heel leuk zijn. Maar ik denk niet dat de directie daarmee akkoord gaat. Ik heb afgelopen maand mijn dagelijkse auto al vervangen en mijn 360 staat bij de garage om te kijken wat er nodig is voor een nieuwe APK na ruim 9 jaar stilstaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2021 06:51 #988854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats
Toendertijd heb ik ook even gekeken om precies deze over te nemen van JKiers. Toen was het een prachtig exemplaar.
Breekpunt voor mij was dat mijn werk inhield dat ik regelmatig kantoorpanden in de binnenstad van Utrecht bezocht. Dat zou een hele dure hobby worden met een oude diesel :+

Jammer om te zien dat die auto zo in elkaar zit. Ik vrees dat dit een enkele rit richting sloop zal worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 21:36 #988857 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 340 Diesel (met schade) op marktplaats

jilger;259131 schreef : Zelf heb ik altijd een zwak voor de 340 diesel.
Ooit, ergens in 2002 ofzo, ben ik nog eens actief op zoek geweest naar een nette. Ik reed toen 35.000 km per jaar met een 360, wat een dure hobby was.
Helaas heb ik toen geen nette 340 diesel kunnen vinden, maar sindsdien heb ik er altijd wel een zwak voor gehouden.

En ja, ik heb ermee gereden, dus ik weet dat ze traag zijn en herrie maken. Maar toch heeft het z'n charme. Alleen jammer van de torenhoge MRB.


Deze twee heb ik nog staan.
Beide erg bijzondere auto's. eerste type diesels van 1985 (oude facelift) waarvan de groene sedan zelfs origineel Nederlands is.

Die groene is in zeer goede staat en maak ik een GL uitvoering van met een groen pluche interieur en chroom accenten en voorzien van GLE velgen, die blauwe was ooit wit, en dat zal hij ook weer worden, en gaat dan in de verkoop.





Ik wacht het rustig af totdat ze wegenbelasting vrij zijn.
Want zo'n zuinige diesel wat op de snelweg gewoon 1 op 22 doet vind je nog maar zelden.

Dat is alleen vergelijkbaar met een VW Golf 1 of 2 diesel of eerste types Caddy.


Als dat spul straks allemaal wegenbelasting vrij is gaat dat echt heel populair worden. Het rijdt dan zelfs goedkoper als LPG



Maarja, vind ze dan nog maar eens................ :V300:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets