× (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

veiling

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2020 14:32 #988543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic veiling
Het is gewoon de tijd niet om een oldtimer/klassieker te verkopen.
En er is altijd meer nodig om een auto weer op de weg te krijgen dan je inschat.
Alleen voertuigen die als beleggingsobject worden gezien, hebben geen last van
de Corona-crisis. Zolang de rente laag blijft en de beurs onzeker in ieder geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 16:04 #988544 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic veiling

François;258801 schreef : Alleen voertuigen die als beleggingsobject worden gezien, hebben geen last van
de Corona-crisis. Zolang de rente laag blijft en de beurs onzeker in ieder geval.


Gelimiteerde en exotische auto's doen het altijd goed.. En daarvan weet je dat ze rond de 15 jaar een dieptepunt bereiken.
Een 300 is ondertussen ook zeldzaam, maar was ooit gewoon een doorsnee auto waarvan er ruim een miljoen zijn gemaakt.
Wij vinden ze leuk, maar dat maakt ze nog niet duur.
Net als een fiat uno, een opel kadett, etc.. En dan is de opel al populairder dan een Volvo 300.

Over de veiling, vergeet de veiling kosten niet!
En foto's zijn geduldig. Ik heb al vaker minder goede verhalen gehoord over deze aanbieder.

En ja, de kleuren combi van deze auto is zeker leuk! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 17:13 #988545 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic veiling

Markvictor;258800 schreef : Jullie zitten meer in de juiste prijzen denk ik. Ik zie enkel prijzen waarvan ik denk huh. Die winner bijvoorbeeld hier op het forum bij advertenties voor 4500 euro... Als ik die van mij ook daarvoor kan verkopen..... Kom hem dan maar meteen halen. Voor de helft minder mag ook. Dat het te duur is zie ik ook wel. Maar hoeveel te duur dat zie ik niet.


Sta ook open voor een goed bod.
Mag best voor minder weg.
Staat mij niet in de weg, kost mij nu niets (staat geschorst en in m'n eigen stalling)

Dus ja, desnoods bewaar ik hem nog 8 jaar tot hij belasting vrij is.

En wat de prijs betreft, vind maar eens een 340 die in zo'n nieuwstaat is.
Volledig antiroest behandeld is, alle olielekages van verholpen zijn, nieuwe keerringen secundair, carterpan pakking, krukaskeerringen etc...
En dan heb ik het niet alleen over optisch, maar ook techniesch.
Zelfs de homokineten van de aandrijfassen glimmen nog geel verzinkt aan de buitenkant.

Dus ja, in dat opzicht vind ik het een nette vraagprijs.
Uiteraard meningen verschillen, maar hij hoeft van mij ook niet weg ;)
En als je weet hoeveel werk ik er aan gehad heb om hem helemaal tip top te krijgen...., zie mijn projecten topic in de showroom en het meeste staat ook in de advertentie ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2020 18:45 #988547 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic veiling

François;258801 schreef : Het is gewoon de tijd niet om een oldtimer/klassieker te verkopen.
En er is altijd meer nodig om een auto weer op de weg te krijgen dan je inschat.
Alleen voertuigen die als beleggingsobject worden gezien, hebben geen last van
de Corona-crisis. Zolang de rente laag blijft en de beurs onzeker in ieder geval.



De beurs staat alweer op recordhoogte in amerika hoor en je moet geluk hebben qua timing, degene die hem wil kopen moet toevallig op hetzelfde moment aan het zoeken zijn.
Ik heb weleens gezeten met een C30 die qua inruil enorm tegenviel en een paar maanden lang te koop gezet. Geen enkele reacties. Mijn V70 heb ik twee jaar geleden binnen een week wel zelf verkocht, dus het lag niet aan mij denk ik.
Toen ik de C30 via de garage vlakbij liet verkopen was hij binnen een week verkocht voor het dubbele van de inruilwaarde.
Sindsdien doe ik het altijd zo, tenzij ik écht geen tijd heb, dan direct via de garage. Ik ken ze goed en ze zetten hem meteen op de bedrijfsvoorraad, dus de wegenbelasting en verzekering kan ik meteen opzeggen, al met al kost het daardoor praktisch niets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2020 18:48 #988548 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic veiling
Je kunt vragen wat je wil natuurlijk. Je hoeft ook maar 1 iemand te vinden. Als 10000 mensen hem te duur vinden en 1 niet... is het goed. Alleen wat jammer is met dit soort auto's dat je blij mag zijn dat je de helft van je investering terug krijgt. Bedoel als je hem opknapt. Eigenlijk doe je het vooral voor jezelf. En als je weet dat je 340 goed is, en je niet de vraagprijs krijgt die je in je hoofd hebt moet je hem gewoon zelf afrijden. Ja toch? Er zijn trouwens amper winners dus als je dan een goede hebt, heb je nogal snel de beste van NL. Belastingvrij wordt hij duurder das zeker.

Maar je weet nooit hoe het gaat. 10 jaar geleden zeiden ze ook dat je gek was als je, je huis verbouwt. Kreeg je er nooit uit bij verkoop. Das nu ook al wel wat anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 18:53 #988549 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic veiling
Absoluut, investeer in mijn eigen 300's ook veel meer dan dat ze uiteindelijk "waard" zijn.

Maar das logisch.
Die rode kwam op mijn pad, eigenlijk een miskoop, en eigenlijk ook helemaal niet de bedoeling om zelf te rijden. Geen idee wat ik er verder mee ga doen, voorlopig niet interresant, daarom maar lekker bewaren. En wie weet komt er in de tussentijd wel iemand. Slopen vind ik dan ook weer zonde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets