360 gezocht

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2019 11:22 #981396 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht
Zoek om te beginnen op internet naar "Stage 0 tuning" en pomp je banden goed op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2019 16:04 #981401 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 gezocht

Johnny40;253912 schreef : Hohoo mannen en jongens. Turbo's, andere blokken en alles op een hoop. Ik bedoelde iets kleins.
Vliegwiel afdraaien kan misschien wel maar daar heb ik dus eigenlijk niets aan.
Andere nokkenas... Is misschien wel een idee. Maar dan zal er toch wel meer veranderd moeten worden zeker? Qua inspuiting of ontsteking??
Maar de ontsteking vervroegen... Dat klinkt interessant. Kan ik de verdelerkap wat verdraaien of hoe doe je dat bij elektrische ontsteking?


Een atmosferisch blok wordt niet sneller met ‘iets kleins’. Dat kun je uit je hoofd zetten.
Een turboblok is nog wel te chippen, maar bij een blok zonder turbo zullen je toch grote stappen moeten nemen voor kleine vermogenstoenames. Helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2019 16:39 #981402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht
Ook met een turbo blok kom je al gauw in de problemen, vacuumslangen die door hogere druk losgaan en vervangen moeten worden, grotere intercooler nodig om de hogere temperaturen te compenseren. En als je een computer hebt die de turbodruk in de gaten houdt zoals bij alle moderne volvo's, dan is het een feest elke keer als je auto voor een beurt een reset krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2019 20:39 #981411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht
Mooi. Dan zet ik dit uit mijn hoofd. Netjes afstellen en klaar. Ik zal me binnenkort eens gaan verdiepen in het optijd zetten van de ontsteking. Al stond er in mijn vraagbaak dat de elektrische instelling van mij niet afgesteld hoeft te worden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2019 20:48 #981412 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 gezocht

Robert340;253930 schreef : Ook met een turbo blok kom je al gauw in de problemen, vacuumslangen die door hogere druk losgaan en vervangen moeten worden, grotere intercooler nodig om de hogere temperaturen te compenseren. En als je een computer hebt die de turbodruk in de gaten houdt zoals bij alle moderne volvo's, dan is het een feest elke keer als je auto voor een beurt een reset krijgt.


Een gechipte ecu wordt bij een beurt niet gereset. Bij een hele nieuwe auto kan hooguit de garantie niet meer geldig zijn, maar de meeste problemen die je beschrijft ontstaan pas bij serieuze tuning.
Een T5 met 240PK kun je bijvoorbeeld makkelijk tunen naar 270PK zonder aanpassingen, enkel ecu (is turbodruk en inspuiting). Met een grotere uitlaat misschien nog wel iets meer.
Een ook een intercoolertje vervangen is makkelijker dan een andere nokkenas plaatsen zoals hierboven beschreven.
Met turbo motoren bevalt gewoon veel meer winst te behalen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2019 22:37 #981416 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht

v0lv0freak;253940 schreef : Een gechipte ecu wordt bij een beurt niet gereset. Bij een hele nieuwe auto kan hooguit de garantie niet meer geldig zijn, maar de meeste problemen die je beschrijft ontstaan pas bij serieuze tuning.
Een T5 met 240PK kun je bijvoorbeeld makkelijk tunen naar 270PK zonder aanpassingen, enkel ecu (is turbodruk en inspuiting). Met een grotere uitlaat misschien nog wel iets meer.
Een ook een intercoolertje vervangen is makkelijker dan een andere nokkenas plaatsen zoals hierboven beschreven.
Met turbo motoren bevalt gewoon veel meer winst te behalen :)


Ik zeg ook niet dat een ecu compleet wordt gereset, maar als je een P1 of P26 chassis hebt of nieuwer dan zitten er sensoren in die van alles in de gaten houden en moeten worden onderdrukt als de boost te hoog wordt volgens fabriekwaarden.
Daardoor kan je aan de gang blijven als je geen deugdelijke chiptuning van bijv. Rica of bij modellen vanaf 2008 van Polestar via Volvo zelf hebt, maar een goedkopere aanbieder hebt gekozen.
Er zijn verder tal van marges ingebouwd en als je de grenzen opzoekt kan je van de drup in de regen verzeild raken. Zowel qua hardware als software.

Ik zou dus niet adviseren om een auto sneller te maken, maar een origineel snellere auto te zoeken.

En als je een auto wel sneller wil (laten) maken, besef dan wel dat een autofabrikant niet voor niets alles wat ontworpen is heel goed test en dat je die kwaliteit en bedrijfszekerheid zelf in je schuur niet kan evenaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-03-2019 04:45 #981419 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht

Robert340;253944 schreef :
En als je een auto wel sneller wil (laten) maken, besef dan wel dat een autofabrikant niet voor niets alles wat ontworpen is heel goed test en dat je die kwaliteit en bedrijfszekerheid zelf in je schuur niet kan evenaren.


Maar ook dat die fabrikant concessies moet doen waar je zelf geen of minder last van hebt. Zelf heb je bijvoorbeeld veel minder last van milieuregels, als hij door de apk komt zonder te veel gedoe is het goed, maar de fabrikant gaat concessies doen om een zo zuinig mogelijke auto op de markt te brengen. Dit was in de jaren 80 al zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-07-2019 23:31 #982629 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets