360 gezocht

Lees meer
26-03-2019 17:59 #981364 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic 360 gezocht
Het mooie van een 360 vind ik: dat je een auto hebt met een ontzettend eigenlijk slome zware motor met te veel koppel voor de auto. Het is eigenlijk een van motor swap alleen i.p.v. dat de auto er minder betrouwbaar van wordt, juist betrouwbaarder. Wat met wat hogere snelheid de auto heel rustig voortduwt zonder dat je het idee hebt dat je tegen de max van het blok zit aan te hikken. 340 vario gaat ook echt heerlijk voor in de stad en de kleine wegen. Maar (lange stukken) op de snelweg vind ik het maar niks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-03-2019 13:17 #981371 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht
Ja net wat je zegt. Een slome zware motor. Ik heb een b19E. En voor 115 pk issie wel sterk genoeg maar niet snel genoeg (of vlot genoeg). Is dit "normaal" of zijn er kleine middeltjes om de motor vlotter te krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-03-2019 13:51 #981372 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht
Redblock's worden wel regelmatig aangepast of getuned. Snellere nokkenassen of een turbo, het is allemaal mogelijk.

Geen idee of het past, maar ik denk dat een turbo het meeste vermogen zal geven. Maar goed, vind er maar eens één. Er zijn niet veel 740's of 940's tweeliters geleverd met turbo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-03-2019 14:56 #981376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht

Johnny40;253898 schreef : Ja net wat je zegt. Een slome zware motor. Ik heb een b19E. En voor 115 pk issie wel sterk genoeg maar niet snel genoeg (of vlot genoeg). Is dit "normaal" of zijn er kleine middeltjes om de motor vlotter te krijgen?


Is normaal, 115 pk was voor die tijd echt wel ruim voldoende en vlot.
Als het sneller moet dan zou ik eerder een andere auto zoeken dan eentje aanpassen, of gewoon eraan wennen. Je mag toch maar 30 - 130 in Nederland, dus dat gaat prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2019 15:23 #981377 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic 360 gezocht

Johnny40;253898 schreef : Ja net wat je zegt. Een slome zware motor. Ik heb een b19E. En voor 115 pk issie wel sterk genoeg maar niet snel genoeg (of vlot genoeg). Is dit "normaal" of zijn er kleine middeltjes om de motor vlotter te krijgen?


Ontsteking vervroegen wil nog wel eens wat doen, mijn eerste autootje was een Golf 2, 1300 carb. Deze had ik een keer van tijd, daarna op het oog op tijd gezet, per ongeluk een paar graden te vroeg. Origineel moet zo'n ding 0/100 doen in 17 sec, na het vervroegen deed ie er 14 sec over met twee man er in. Daarnaast nam het verbruik ook behoorlijk af.

Als je het helemaal goed wil aanpakken zet je er 123 ontsteking op en laat je hem perfect afstellen met de vermogenskromme die jij wil.

Voor serieus vermogen is de kortste klap een 940 turbo op de kop tikken, er naast zetten en alles overlepelen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2019 15:25 #981378 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic 360 gezocht

Robert340;253903 schreef : Je mag toch maar 30 - 130 in Nederland, dus dat gaat prima.


En dit vind ik altijd een beetje een slecht argument als ik het zo mag zeggen, met een wens naar meer vermogen gaat het (vaak) niet perse over een hogere topsnelheid, maar veel belangrijker is hoe snel je op snelheid komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-03-2019 15:30 #981379 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht

JKiers;253904 schreef : Ontsteking vervroegen wil nog wel eens wat doen, mijn eerste autootje was een Golf 2, 1300 carb. Deze had ik een keer van tijd, daarna op het oog op tijd gezet, per ongeluk een paar graden te vroeg. Origineel moet zo'n ding 0/100 doen in 17 sec, na het vervroegen deed ie er 14 sec over met twee man er in. Daarnaast nam het verbruik ook behoorlijk af.


Wel met het gevaar dat hij gaat pingelen en je je motorblok (op den duur) om zeep helpt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-03-2019 15:33 #981380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht

Johnny40;253898 schreef : Ja net wat je zegt. Een slome zware motor. Ik heb een b19E. En voor 115 pk issie wel sterk genoeg maar niet snel genoeg (of vlot genoeg). Is dit "normaal" of zijn er kleine middeltjes om de motor vlotter te krijgen?


Om hem voor je gevoel sneller te laten optrekken kun je het vliegwiel af laten draaien. Daar wordt hij niet sneller van maar hij voelt wel sneller. De belangrijkste rede waarom moderne auto's sneller aanvoelen.

Maar goed, dat is niet iets kleins wat je zelf thuis kunt doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2019 15:39 #981381 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic 360 gezocht

Johnny40;253898 schreef : Ja net wat je zegt. Een slome zware motor. Ik heb een b19E. En voor 115 pk issie wel sterk genoeg maar niet snel genoeg (of vlot genoeg). Is dit "normaal" of zijn er kleine middeltjes om de motor vlotter te krijgen?



VX3 nokkenas geeft hem ongeveer 15pk meer en je hebt daarbij meer vermogen in het hoge toeren gebied.

Heb de as al een tijdje liggen maar vind juist het rustige karakter wel goed. Dus weet niet of ik hem ga monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-03-2019 20:01 #981385 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht
Hohoo mannen en jongens. Turbo's, andere blokken en alles op een hoop. Ik bedoelde iets kleins.
Vliegwiel afdraaien kan misschien wel maar daar heb ik dus eigenlijk niets aan.
Andere nokkenas... Is misschien wel een idee. Maar dan zal er toch wel meer veranderd moeten worden zeker? Qua inspuiting of ontsteking??
Maar de ontsteking vervroegen... Dat klinkt interessant. Kan ik de verdelerkap wat verdraaien of hoe doe je dat bij elektrische ontsteking?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets