ervaring met revisiebedrijf René Walraven te Werkendam?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-09-2015 02:14 #958511 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ervaring met revisiebedrijf René Walraven te Werkendam?
Voor een flush vragen ze al snel meer dan 300 ex btw waarschijnlijk eerder 350 euro. Maar ik dacht dat ze bij een flush gewoon een belachelijke hoeveelheid versnellingsbak olie in de automaten bak (bij een handbak doet niemand het) in spuiten.

Dan is er toch geen sprake van oplosmiddelen ed? Bij een vario zoals wij die hebben is het wel raadzaam als je een tweedehandse hebt gescoord om de olie te cheaken. Bij mij zat er ook 1 keer ATF in, meteen eruit gedaan en de juiste olie erin gegooid.

Daarbij gaan die automaatbakken ook vaak kapot door het niet verversen, dat is echt soms iets waar je om moet vragen, veel autobedrijven zullen het niet uit zichzelf doen. Een handbak hoef je in principe maar 1 keer te verversen en daarna nooit meer. Maar goed, kan altijd als je het leuk lijkt.

Ik vind de 340 een leuke auto. Als ik nu een motorkap optrek, denk ik doe hem maar weer dicht een groot abracadrabra. Nauw ja, ik weet de meeste functies wel te benoemen, maar ik ga er echt niets aan doen. Dat kan bij een 340 wel, een heerlijk simpele wagen waar je overal bij kunt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-09-2015 15:34 #958519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ervaring met revisiebedrijf René Walraven te Werkendam?
De pan eraf en schoonmaken is altijd goed om extra te doen maar met een flush ververs je ook de olie in de koeler, kleppenblok en koppelomvormer.

Bij veel automaten kun je door alleen de pan er onderuit te halen maar 4 van de 7 liter olie vervangen. Na flushen heb je gewoon 7 liter schone olie erin, en er worden ook geen extra oplosmiddelen ofzo gebruikt.

Door trucjes (zoals het gedeeltelijk losmaken van het ventielblok, loshalen van leiding naar de koeler) en soms een door de fabrikant aangebracht aftapboutje in de koppelomvormer kun je vaak wel veel meer dan 4 liter verversen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2015 17:33 #958522 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic ervaring met revisiebedrijf René Walraven te Werkendam?
uit de onderhoudsgeschiedenis valt op te maken dat de olie al wel vaker is ververst...

oplosmiddelen, reinigingsmiddelen... what's in a name? Het maakt het aangehechte vuil los.
Punt is gewoon dat je regelmatig leest dat een flush contraproductief werkt. En daarom begin ik er niet aan :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2015 18:20 #958524 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic ervaring met revisiebedrijf René Walraven te Werkendam?

Eyeball360;237719 schreef : Ik heb al 2 versnellingsbakken laten reviseren bij Heuvelink Transmissies
Zeer aardige mensen en goede service


Bedankt voor de tip :)
Hij heeft de bak al laten doen bij het eerste adres, maar alsnog is het fijn om meer adressen te verzamelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets