slopen in eigen beheer

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-09-2015 09:47 #958484 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen in eigen beheer
Een loods in Belgie huren en hem daar uit elkaar trekken, is wel export. Maar dan moet je volgens de Belgische regels hem wel uit elkaar mogen halen. Ik weet niet of dat daar mag. Maar als dat mag, is dit lijkt me volstrekt legaal.

Maar als je als overheid echt en alleen maar om het milieu gaat en niet om de gederfde inkomsten van slopers ed, dan zou ik zeggen boven de 25 jaar slopen in eigen beheer want de slopers duwen hem idd meteen de pers in. Wel zou je kunnen verplichten de motorolie, remvloeistof ed verplicht op een afvalpunt in te laten leveren zodat je weet als overheid dat die vloeistof niet door de gootsteen gaat bij wijze van spreken. De meeste doen dat nu al, maar voor de zekerheid. Want dan wordt en alles gerecycled aan onderdelen en de schadelijke stoffen worden op de juiste manier weggebracht. Beter voor het milieu kan dus niet...

Het is namelijk een utopie om te denken dat mensen dan een nieuwe auto komen als er geen onderdelen meer zien voor hun hele oude auto. Dat was bij de wegenbelasting deels wel zo, hier is echt geen sprake van zogenaamde substitutie effecten. Dit zijn hobbyisten die weinig rijden in hun auto en een hobby hebben. Ook daar verdient men dus niets extra's mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-09-2015 16:59 #958490 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen in eigen beheer
Ik ben langzaamaan bezig om mijn 340 te slopen, maar ik ben de tenaamstellingscode (en alle andere papieren...) gigantisch kwijt. Een sloperij gaf aan dat ze tegen betaling een sloopiets kunnen regelen, wat ik kan opsturen en dat ik m dan afmeld onder hun naam... Kan iemand daar meer over vertellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-09-2015 17:35 #958494 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen in eigen beheer

Erik;237698 schreef : Voor export moet de auto binnen twee weken het land uit zijn.


Wie gaat dat controleren als de nummerplaten er af zijn?
Een sloper mocht bovendien toch al niet op de openbare weg staan.

Markvictor;237705 schreef : Wel zou je kunnen verplichten de motorolie, remvloeistof ed verplicht op een afvalpunt in te laten leveren zodat je weet als overheid dat die vloeistof niet door de gootsteen gaat bij wijze van spreken.


Dat noemen ze toch milieustraat?
Maar opnieuw, wie gaat dat controleren? Je moet het niet willen, maar stel je giet het in het riool, niemand komt er achter als het geen heterdaadje is...

Jannick;237711 schreef : Ik ben langzaamaan bezig om mijn 340 te slopen, maar ik ben de tenaamstellingscode (en alle andere papieren...) gigantisch kwijt. Een sloperij gaf aan dat ze tegen betaling een sloopiets kunnen regelen, wat ik kan opsturen en dat ik m dan afmeld onder hun naam... Kan iemand daar meer over vertellen?


Die tenaamstellingscode moet je sowieso hebben, ook als je naar de sloop gaat. Voor de rest lijkt het mij gewoon met de papieren en nummerplaten naar de sloop gaan, en ze doen hun ding wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-09-2015 18:08 #958496 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen in eigen beheer
Heel simpel, betrek de sloper erbij. Zijn die ineens voor dat zul je zien. Dus bij een auto van 25 jaar en ouder meld je je bij de sloop met je kentekenplaten en vloeistoffen voor betaling van 50 euro... Die melden hem af klaar.

Als de FEHAC met dit idee komt zijn de slopers ineens voor, daar verdienen ze dik op... En de slopers kunnen dit verkopen als zijnde goed voor het milieu....

Zit je alleen wel met het feit, dat 1 wagen slopen wat meestal zo is dan geen probleem wordt, maar als je er 10 hebt kost het je wel even 500 euro... Onderdelen worden dan op deze manier duurder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets