slopen in eigen beheer

Lees meer
01-09-2015 13:46 #958324 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic slopen in eigen beheer
Ik heb ooit een Belgische auto gesloopt met mijn pa. Komt dus op hetzelfde neer, we hebben hem nooit ge?mporteerd. Al het bruikbare eraf en het ijzer naar de oud ijzer boer.

Jannick;237474 schreef : Maar hoe kom je dan van het restant af? :P


Nou zo dus :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-09-2015 15:27 #958328 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic slopen in eigen beheer
:humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-09-2015 15:41 #958329 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen in eigen beheer
Ik denk dat E van O daar nog heel wat plaatwerk af had geslepen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2015 18:01 #958334 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic slopen in eigen beheer

Lucluc;237535 schreef : Ik denk dat E van O daar nog heel wat plaatwerk af had geslepen :D


Ik denk dat hij alles nog wel bewaard zou hebben :rolleyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2015 12:59 #958425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen in eigen beheer
Rare regeling als je ziet dat je wel in eigen beheer een voertuig van meer dan 3500 kg (lees een vrachtwagen) mag slopen...

Is zeker goed voor het milieu? Dan zou ik zeggen dat oldtimers boven de 30 jaar toch ook wel een vrijstelling van de regeling verdienen.

Op milieu technische basis nog veel logischer dan vrachtwagens wel toe te staan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2015 12:07 #958436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen in eigen beheer

Markvictor;237643 schreef : Rare regeling als je ziet dat je wel in eigen beheer een voertuig van meer dan 3500 kg (lees een vrachtwagen) mag slopen...

Is zeker goed voor het milieu? Dan zou ik zeggen dat oldtimers boven de 30 jaar toch ook wel een vrijstelling van de regeling verdienen.

Op milieu technische basis nog veel logischer dan vrachtwagens wel toe te staan...


Nee hoor, heeft niks met milieu te maken, des te meer met dit soort ''bedrijven'' . Lees: oneerlijke concurrentie voor de normale demontagebedrijven door een maas in de wet.
Er zijn bedrijven geweest die hun klanten zelf de kentekenbewijzen lieten opsturen, om zo de kosten te ontduiken van wat de demontage normaal kost.

Saillant detail is natuurlijk dat de volgende maas in de wet het exporteren van een voertuig is. Het lost dus letterlijk niks op... (behalve op papier uiteraard)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2015 19:19 #958444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen in eigen beheer
Daarom is deze regeling raar en zou FEHAC hier gewoon tegen moeten optreden. Oke ze zeggen er wel iets van... Maar maak hier maar eens een rechtszaak van lijkt me veel kansrijker dan heel dat wegenbelasting gebeuren.

Of krijgen we dan ook te horen dat een auto en een vrachtwagen geen gelijke gevallen zijn? (Netzo als benzine en diesel) Strikt genomen klopt dat als een bus, maar dat zou hetzelfde zijn als bij de oldtimers de diesels voor 100 euro in het kwarttarief te laten vallen en de benzine auto's vol te laten betalen... En dan vervolgens te beweren dat daar goede redenen voor zijn...
Zoals goed voor het milieu en dergelijke....


Wat ik bedoel te zeggen is, deze regeling klopt van geen kanten. De demontage bedrijven slopen onze auto's meteen en halen ze echt niet uit elkaar. (Dat weten ze zelf ook, dus aan ons verdienen ze ook niets) Dus dan zeg ik haal die groep eruit, laat hobbyisten lekker sleutelen en hun hobby voeren en val ze niet lastig met dit soort regelingen.

Ze hebben natuurlijk wel last van wagens van pak hem beet tussen de 15 en 20 jaar oud. Want die worden vaak wel uit elkaar gehaald door de demontage bedrijven. Maar aangezien ze dat bij die van ons niet doen, en we het zelf ook niet mogen pak je in feite onze hobby af...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2015 17:30 #958471 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic slopen in eigen beheer
Ook ik heb juist er nog eentje gesloopt :cry:.
Een MY 90 die total loss was maar veel gaat er niet naar de ijzerboer :D.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2015 17:41 #958472 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic slopen in eigen beheer
Ook ik heb er eentje recentelijk gesloopt.
Nee niet in deze staat, dit was em voor het ongeluk
De hele rechter balk in elkaar gestuikt, tot 10 cm in de cabine.
En dit is wat er naar de ijzerboer gaat.
De paravan heb ik gelaten, de lasnaad begon "bruin" te worden.

Maar de foto's wil ie kennelijk niet uploaden, ook al zijn ze maar 500 pix breed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2015 07:46 #958477 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic slopen in eigen beheer
Voor export moet de auto binnen twee weken het land uit zijn.

Van die oneerlijke concurrentie snap ik voor voertuigen ouder dan 25 jaar helemaal niets. Dit soort auto's worden doorgaans gelijk de pers in geduwd. Soms markeert er maar weinig aan. Een grote schande, slecht voor het milieu en de planeet. Ik wil inderdaad recyclen tot het laatste schroefje en zo veel mogelijk auto's op de weg behouden. Gelukkig zijn er steeds minder mensen die bij een asbak vol of een carburateur die niet goed blijkt te werken oid. de auto maar weg doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets