Camperproject

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2017 18:56 #965955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Weer wat nieuwe foto's: goo.gl/photos/WHrNYCBAefP1ZVmu5
Alles is nu in principe klaar. Alle meubels zijn er weer uitgehaald om te worden gespoten. Daardoor heb ik vandaag oud raamfolie kunnen verwijderen. Aan de kant van de kast en aan de achterkant komt nu folie met 3% zichtbaarheid. De rechterkant blijft folievrij. Volgende week laat ik in Helmond de toekomstige koudschuim-matrassen opmeten. Wordt nog een heel gepuzzel. Als de matrassen klaar zijn is de auto klaar voor herkeuring tot camper bij de RDW.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2017 22:32 #965956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Erg mooi gemaakt, zeg! Alvast heel veel plezierige kampeerkilometers en -overnachtingen... :y:

Ik moest meteen denken aan deze site: dinoevo.de/sleeping-platform/ . Heb ik op mijn "bucket list" staan, maar dan met een C303... :D

En Alex: lijkt me een mooie droom! Volgens mij ook een gat in de markt, want wie wel er nou niet een echte goede foto van een mooi moment? Zeker als je in het buitenland bent. Soms rol je gewoon zomaar met je reet in de boter: een oud-collega heeft zo een keertje een Zuid-Franse bruiloft in Montauban gered met z'n piano-talent (en een vrouw aan overgehouden).
Go for it, zou ik zeggen... :+
The worst thing that can happen is dat je na een maand of twee denkt: ik goi weer naor huus! :humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2017 22:58 #965959 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Camperproject
Ziet er mooi uit. Ben benieuwd naar je eerste vakantie-ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-01-2017 18:21 #966004 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
De camper is klaar! Zie bijgaande foto's: goo.gl/photos/g3er2d9bvLwG9ndo9
Op de foto's is o.a. te zien dat het tafeltje heel makkelijk alle richtingen uit kan draaien, desgewenst verticaal gezet kan worden, verdubbeld kan worden en ook heel eenvoudig verwijderd kan worden. Het tafelblad zelf maakt deel uit van de bedbodem.
Het keukentje kan, bij gebruik, zo'n 25 cm verhoogd worden wat het koken een stuk eenvoudiger maakt.
Op de laatste foto zijn 3 scharnierende plankjes te zien die met zijn drieen de bedbodem dragen. Aan de voorkant worden ze tegengehouden door een dwarslat met inkepingen. De middelste drager heeft aan de achterkant bovendien een magneetje zodat deze precies onder het scharnierende deel van het tafeltje, als onderdeel van de bedbodem, komt. Op het raam linksachter is aan weerszijden folie aangebracht zodat de binnenkant van de kastjes nu onzichtbaar is.
Volgende week ga ik naar een matrassenfabriek in Helmond om koudschuim-matrassen op maat te laten maken. Eind februari gaan Wouter Borsje en ik dan nog extra toeters en bellen aanbrengen zoals stopcontacten, 220/12-transformator, koolmonoxide/rook/gasmelders etc. Waar die Volvo-300 contacten al niet goed voor zijn!

Daarna is de auto klaar voor herkeuring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-04-2017 17:21 #966985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Matrassen van de camper nu ook klaar. Aanstaande dinsdag nog wat laatste details regelen en dan laten keuren als camper.
goo.gl/photos/cZJjzGaftmvYHL1B6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2017 08:05 #966987 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Camperproject
Ik vind het knap gedaan Wim, hoe je alles hebt uitgedokterd zodat het precies past!
Veel reis plezier alvast ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2017 10:56 #966990 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Netjes Wim ziet er strak uit, vind een zelfbouw camper vaak mooier, gewoon basic en toch luxe.
En je hoeft s-morgens je bed niet uit om een eitje te bakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2017 11:27 #966991 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Camperproject
Ziet er goed uit Wim!

Hopelijk verloopt de keuring ook vlotjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-04-2017 20:34 #967033 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Camperproject
Geniale, mooie ombouw Wim!
Super strak!
Maar dat je hem nu pas gaat omkeuren...

Hmm, ik heb hem juist ook gekeurd als camper, maar dat heb ik gedaan voordat ik aan de volledige ombouw begon. Heb gewoon een simpele uitvoering met een hulp gemaakt, zonder vloerbedekking en dergelijke.
Dit scheelt weer gewicht op het uiteindelijke kenteken en knaken in de maand.
Later heb ik hem pas helemaal af laten bouwen, met hulp van de kennissenkring en mijn broers, hebben nog een paar daagjes geholpen.
Ik wacht alleen nog op bericht van de belastingdienst... voor de schouwing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-04-2017 22:38 #967036 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Bedankt voor de complimenten:) Inmiddels afgelopen dinsdag nog wat laatste details aangebracht zoals:
- een camera in de achterbumper. Ik zie nu in mijn digitale binnenspiegel wat er achter me zit. Werkt perfect.
- 3 ledlampen
- gas- en rookmelder
- transformator naar 12 volt waardoor ik nu ook stromend water heb.
- twee hulpveren op achteras

Eerder keuren had wellicht wel gekund maar nu weet ik in ieder geval zeker dat het gaat lukken.
In de loop van de zomer wil ik aan Erik vragen of hij de auto een goede preventieve roestbehandeling wil geven. Er zitten al diverse blaasjes op de dorpels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets