Camperproject

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2015 19:12 #958727 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Als ik ervaringen lees over die spuitbussen, zijn die allemaal negatief. Zeker als ze m weer willen gaan plakken. Ik zou kijken of je de scharnieren niet kan verstevigen of zo... Of extra erbij gaan hangen. Beetje een red-neck oplossing, maar beter dan geen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2015 20:16 #958728 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Camperproject
een rekje onder de auto laten maken en daar een thuiskomertje in hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-09-2015 23:20 #958748 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
de plek voor het reservewiel is er al. plaats daar gewoon een reservewiel; klaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-09-2015 13:44 #958752 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Idd, gewoon reservewielplek voor het reservewiel gebruiken en een watertank wat hoger in de auto monteren. Niet te groot ivm stabiliteit, maar scheelt je weer een pomp als je water gewoon gravity-fed is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2015 17:27 #958754 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Camperproject
neeeee de watertank niet te hoog monteren!
Echt, elke keer als je op een camping o.i.d. die tank moet vullen en hij zit op een hoge plek, ga je die tank vervloeken! :no_comment:

Laag houden dat ding :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-09-2015 18:59 #958757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Bedankt voor het meedenken!

Even een reactie op jullie ideeen:


Ik zou kijken of je de scharnieren niet kan verstevigen of zo... Of extra erbij gaan hangen. Beetje een red-neck oplossing, maar beter dan geen.

Dat is een goede optie. Ga ik navragen

een rekje onder de auto laten maken en daar een thuiskomertje in hangen.

Nog betere optie. Thuiskomer is smal dus rek zal dan niet zo laag komen te hangen (voor drempels e.d.)

de plek voor het reservewiel is er al. plaats daar gewoon een reservewiel

Het wordt echt een mini mini-camper dus iedere vierkante centimeter binnenruimte die ik kan besparen is meegenomen.

Idd, gewoon reservewielplek voor het reservewiel gebruiken en een watertank wat hoger in de auto monteren. Niet te groot ivm stabiliteit, maar scheelt je weer een pomp als je water gewoon gravity-fed is.

neeeee de watertank niet te hoog monteren!
Echt, elke keer als je op een camping o.i.d. die tank moet vullen en hij zit op een hoge plek, ga je die tank vervloeken!

Ik heb er al een elektrisch pompje bij. Enige aarzeling bij watertank onderop is het risico op bevriezen. Maar mezelf kennende ben ik toch een mooi weer-camperaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2015 00:02 #959766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Even een update: Gisteren bij Erik geweest en we hebben de simpele oplossing uitgevoerd: Gewoon het reservewiel daar waar het hoort. Ik had in Nijmegen een sloopbeugel op de kop getikt. Deze leek in eerste instantie niet te passen. Na enig nadenken kwamen we erachter dat door een deuk achterin de ophangbout naar binnen gedrukt moet zijn. Met een blok hout en een krik hebben we de deuk weer terug geduwd en nou past het perfect. Verder hebben we nog geprobeerd stoelen van mijn vorige volvo 340 voorin te plaatsen. Dat lukte ook nog niet omdat de beugel om de stoelen naar voren en naar achteren te schuiven, te veel naar beneden wijst waardoor deze over het draaiplateau schuift. Deze beugels gaan we in het voorjaar omdraaien zodat het wel past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-07-2016 23:02 #964109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Inmiddels begint er schot in het ombouwproject te komen! Zie het volgende album.
picasaweb.google.com/1138660664181721183...OmDA&feat=directlink
De komende tijd zal ik foto's toevoegen om de voortgang te laten zien.
Op foto 1 zien jullie de basis van de toekomstige keuken. Ik had een tweedehands vouwwagenkeukentje op de kop getikt waar ik gootsteen en gascomfort uit heb gesloopt die komen straks etagegewijs in de keuken. Bovenop het gootsteentje en daaronder de gaspitten die je, als een keukenla, uit kunt trekken. Linksonder en rechtsonder het keukentje komt een hefsysteen met gasveren waarmee de keuken 20 cm verhoogd kan worden. De keuken komt dan ook iets meer de cabine in, waardoor de schuine wand van de auto ook niet in de weg zit. Verder worden de uitschuifpootjes van het vouwwagenkeukentje ook ingebouwd en twee tilbeugels aan de bovenkant. Daardoor is het straks mogelijk om de hele keuken snel lost te maken zodat je deze ook buiten kunt gebruiken.
Op foto 2 zien jullie de bodemplaat, gemaakt van watervrije multiplex met een soort bedekking er overheen waar ook laminaat van wordt gemaakt. Linksachter komt een flinke kast van vloer tot plafond. Achterin komt een hoekbank met rugleuningen die omgebouwd kan worden tot een bed van 1.20 bij 2 meter. Beetje smal, maar als je veel van elkaar houdt is dat geen probleem:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2016 22:47 #964131 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Camperproject
Ga je de camper van buitenaf isoleren. Bijv. door hem met zonnestraalkerende folie te beplakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2016 22:45 #965759 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Camperproject
Het camperproject gaat nu snel. Zie deze foto's: goo.gl/photos/RX5bafqPzjz1yy7k9
Volgende week wordt het af gemaakt. Daarna gaat alles er weer uit omdat het houtwerk een laklaag krijgt. Komt goed uit want mijn dochter gaat in Hong Kong wonen! Kan ik de Citroen nog 1 keer als verhuisauto gebruiken om haar Amsterdamse appartementje leeg te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets