Dilemma Ford vs Volvo

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 13:16 #924716 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Maar het is natuurlijk een beetje verspilt geld om nu de koppakking te vervangen, als er over een paar maanden toch een andere motor in komt...
De vraag is niet of er een andere in komt, maar welke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 13:21 #924717 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Bart, is niet flauw bedoeld, maar ik spreek uit ervaring: je kan mooie plannen maken en er veel over praten hier, maar je 343 eerst basaal goed op orde krijgen is al een doel op zich. En realistisch. Andere motor inbouwen, terwijl de diagnose nog niet helder is, is verspilde moeite. Techniek is 1, maar vergeet de koetst niet. Ga handig plannen en laat delen lassen en ga zelf plamuren en bijspuiten. Dat is een hele grote klus, maar je zal er de vruchten van plukken. ff een 1700 inbouwen (en een handbak?) is echt geen makkelijke opgave als simpel onderhoud eigenlijk al een stap te ver voor je is. Denk er ff over na.

Een andere auto kopen kan iedereen. Met geld smijten ook. Maar in stapjes je eigen auto op orde brengen ?n er veel van leren voor de toekomst, dat geduld en doorzettingsvermogen heeft niet iedereen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2013 13:26 #924719 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Dilemma Ford vs Volvo

Lucluc;212549 schreef : Bart, is niet flauw bedoeld, maar ik spreek uit ervaring: je kan mooie plannen maken en er veel over praten hier, maar je 343 eerst basaal goed op orde krijgen is al een doel op zich. En realistisch. Andere motor inbouwen, terwijl de diagnose nog niet helder is, is verspilde moeite. Techniek is 1, maar vergeet de koetst niet. Ga handig plannen en laat delen lassen en ga zelf plamuren en bijspuiten. Dat is een hele grote klus, maar je zal er de vruchten van plukken. ff een 1700 inbouwen (en een handbak?) is echt geen makkelijke opgave als simpel onderhoud eigenlijk al een stap te ver voor je is. Denk er ff over na.


JL, heel goed advies! Ben het er ook mee eens. MAAR is dit handig voor een auto die bedoeld is als winterauto, terwijl er nog een 340GLE wacht op lassen en spuiten etc?

Maar het belangrijkste advies is inderdaad; denk er even goed over na :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 13:28 #924721 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Ja, want op een oude auto kan ie het leren :D

De 343 als oefenmateriaal en later de millionair profi doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2013 13:40 #924723 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dilemma Ford vs Volvo
Ik wou ook wat gaan neerzetten hier maar ben het eigenlijk helemaal eens met Jean-Luc.

Enne, niet bescheiden 3,8 liter V6?, in een beetje Mustang ligt toch een V8 :yesyes:

En inderdaad, het is een mening, maar ik vind deze generatie Mustang ook niet de mooiste om het bescheiden te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 13:46 #924725 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
@ JL
Ik snap het wel, dus waarschijnlijk zal het een nieuwere B14 worden.
Als er nog eens een 1.7 in komt, blijft de vario overigens gewoon zitten. Dat is namelijk waar ik de 343 echt op uitgezocht heb.

Waar ik tegenaanloop is dat een koppakking ??k veel werk is, en dat ik dan nog steeds het terugkerend gedoe heb van contactpuntjes en loodvervanger. Een andere B14 motor is enkel veel werk...

De Millionaire ga ik trouwens niet zelf doen, behalve het demonteren. Het lassen, spuiten, en met antiroest behandelen laat ik professioneel en met garantie doen.
Het kan wel wat goedkoper, maar je hebt hier ook veel brassers bij. Met garantie loop ik minder risico.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 14:05 #924727 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Maar, je denkt dat de koppakking lek is, omdat een potenti?le koper dat suggereerde.... Ik zou het wel eens willen zien. Dat een vervangend blok w?l de zekerheid biedt is natuurlijk onzin. En deze motor hoort hier gewoon in. Het is dat ik geen tijd heb nu, maar mijn vingers jeuken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 14:25 #924728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo

General Custom;212557 schreef : @ JL
steeds het terugkerend gedoe heb van contactpuntjes en loodvervanger.


Hier heb je het steeds over? maar wat is precies het gedoe? Je zei ook op de ALV dat er nog geen sludge onder de dop zat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2013 14:35 #924729 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Dilemma Ford vs Volvo
1.7 en cvt zal ook een primeur zijn:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 14:37 #924730 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo

AvdAkker;212561 schreef : 1.7 en cvt zal ook een primeur zijn:)


Wilde 't net zeggen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets