Dilemma Ford vs Volvo

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 10:20 #632534 door V300 register
Dilemma Ford vs Volvo is gemaakt door V300 register
Bij een lokale garage, waar mijn ouders altijd komen, staat nu een Ford Mustang uit 1995 te koop. ?2500 met rond de 150.000km op de teller, en in nette staat. Natuurlijk komt de belasting (?60/mnd) en verzekering (?75/mnd) er nog wel bij, maar je rijdt dan wel in een Mustang met een niet onbescheiden 3.8 liter V6.

Ergens in mij loopt nu een stemmetje te schreeuwen: KOPEN, KOPEN, KOPEN!!!

Dit model is het:


Als ik de Volvo 343 er op inruil wil de garage mij ?500 korting geven op de Mustang, omdat zo'n Mustang geen handel is...
Daar komt dus het dilemma: Ga ik de 343 weg doen voor korting op de Mustang, of ga ik de Mustang niet kopen en een ander motorblok in de 343 (laten) zetten? :wtf2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 10:22 #924697 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Dude, hou de 343 en ga naar de diagnosedag. Motor zal vast ok zijn en reserveer wat geld voor onderhoud en laswerk en je rijdt als een koning.

Die mustang is spuuglelijk, plastic en zal je heel fors op kosten jagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 10:40 #924698 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Lelijk is natuurlijk smaak, persoonlijk vind ik dit het mooiste model Mustang dat er is. Wel veel plastic inderdaad, en af fabriek tupperware.

Maar dat is nu net het dilemma. Reserveer ik ?1000 voor de 343, of koop ik er een Mustang voor...

Naar de diagnosedag kom ik trouwens niet met de 343. Dit omdat hij niet rijdt, maar ook omdat het probleem sowieso in de motor zit (waarschijnlijk koppakking). Ik zet er dan liever een andere motor in. Kost misschien iets meer dan deze motor maken, maar dan ben ik wel van de contactpuntjes en loodvervanger af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2013 11:26 #924700 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Dilemma Ford vs Volvo
Mijn buurjongen kocht ooit een Opel Calibra. Spaarcentjes op, maar dit was geweldig. Totdat de eerste problemen wel erg veel geld gingen kosten. Bovendien werd de molensteen van terugkerende wegenbelasting en verzekering steeds zwaarder. Hij heeft de auto met verlies verkocht en is daarna in een simpel kadetje gaan rijden. Die heeft ie afgereden en toen waren alle spaarcentjes op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2013 11:35 #924701 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Dilemma Ford vs Volvo
Absoluut een mooie auto zo'n mustang, maar dan ken ik wel meer heel mooie auto's......en kopen is makkelijk, maar onderhoudskosten etc. maken het duur, zeker op termijn. Bedenk ook dat een zware auto meer brandstof kosten met zich mee brengt.

Zoals J.L. zegt steek je geld en energie in de 343. Hou je bij je eerste plan, ondanks enkele tegenslagen. Stel je zelf duidelijke doelen en maak dan een plan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2013 11:43 #924704 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Dilemma Ford vs Volvo
Bart, je geeft constant aan geen auto nodig te hebben en het prima te redden op de scooter. Je 340 wil je sparen voor de winter, dus koop je een 343 als winterauto. Logisch?? Een 343 roest nog harder dan een 340 en 343 heeft meer onderhoud nodig. En dit onderhoud kun je zelf (nog) niet doen. En dan ga je er nu een mustang a 60 euro per maand wegenbelasting naastzetten, voor 2 ritjes per maand. Ik vind het niet logisch ;)
Mijn advies, pak lekker de serion2 van je ma in de winter en rijdt deze zomer eens rond in je 340 voordat je hem gaat opknappen. Geniet eerst eens van de auto. En wil je een auto erbij, pak eentje met minder onderhoud. Daarom heb ik voor Kelsey ook een 360 uitgezocht. Loopt altijd en deze was ook al aangepakt, dus geen grote onderhoudsklussen op korte termijn. Gewoonweg omdat ik het zelf ook niet kan en ik geen zin heb in (nog) een project. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2013 11:54 #924707 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Dilemma Ford vs Volvo
Niet kopen. Die dingen zuipen als een malle en rijden lang niet zo leuk als (bijvoorbeeld, om in dezelfde reeks te blijven) een mustang van 1965. Je kunt er geen onderdelen voor krijgen en ze zijn zo debiel zwaar dat je je helemaal suf betaald aan belasting. Zelf opkrikken kan niet eens zonder speciale krik. En wat te denken van de verzekering? 3.8 liter is een klasse waar jij als <30er helemaal leeg op loopt. En bijzonder snel is 'ie echt niet hoor.. Reken op 130 tot 150 in de maand aan vaste lasten - zonder de brandstofkosten. Dat wil je gewoon niet.

Ook is de vraagprijs way te hoog. Die auto krijgen ze niet kwijt. Maar dat doet er verder eigenlijk niet toe.

Zo'n apparaat f*cking duur. Ik kan het weten. Ik wil al jaren een dikke amerikaan. Liefst van voor 1970. Maar ik heb het eens goed doorgerekend voor een 90er als alternatieve optie en zelfs 3x een volvo 300 hebben is simpelweg goedkoper!

Zoals de meerderheid zegt: Fix je 343, dan kun je vrijwel gratis goed en comfortabel rijden. Vraag ook serieus hulp. Als je 2000 euro wil neerleggen voor een rijdende auto, dan kun je je 343 echt wel oplappen. Tot een niveau waar men jaloers op zal zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 11:58 #924708 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Je kan de 343 zien als een project. Je krijgt echt eer van je werk en zal meer zelfvertrouwen krijgen in het sleutelen als je zelf dingen gaat oplossen. Stel jezelf re?le doelen: zoals de 343 rijdend krijgen; niet meteen er een V12 in hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 12:38 #924713 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Niet kopen dus...
Hoewel ik tegenwoordig best een leuk salaris heb, heb ik inderdaad geen zin om het allemaal (of zelfs de helft) aan de auto uit te geven.

Echt een behoefte aan een auto is er ook niet, maar zo'n ding blijft natuurlijk super vet :worship:
Ik heb eens het geluk gehad in een Chevrolet Corsica 3.1 LTZ te mogen rijden. Een 3.1L V6 in een autootje van 1200kg. Echt wel vet!
Het is natuurlijk het lot van een autoliefhebber, een hoop oude bakken hebben staan puur om het hebben :D

Aan de andere kant blijft de 343 inderdaad ook een gaaf apparaat. Zeker als daar ook wat (tijdsgebonden) tupperware op komt :woops:
Met een andere motor zal die auto bovendien ook weer perfect rijden.
Hier heb ik ook al over nagedacht, maar ik zit te twijfelen tussen een late B14 (met renix, en loodvrije benzine) of meteen een B172 omdat zo'n B14 toch wel wat weinig vermogen heeft...
Maar voor dat gaat gebeuren ga ik eerst het (rariteiten)kabinet maar eens afwachten, wat er met de belasting gaat gebeuren...

@ Floris:
Toen ik voor mijn eerst auto ging kijken, kwam ik in eerste instantie uit op een Ford Thunderbird, het kan dus nog erger dan een Mustang :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2013 13:09 #924715 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Gewoon die B14 goed aan het lopen krijgen. Dan lekker rijden. En pas daarna een andere motor overwegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets