Het grote computer-topic

Lees meer
14-05-2020 19:41 #984736 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote computer-topic
Nog even en je kunt zelf ook het museum in :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2020 20:41 #984737 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Het grote computer-topic
Haha, zeiden m'n collega's ook al :p

Nee, maak er ook een beetje een sport van ;)
Dingen raken veels te snel out of date.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-05-2020 21:14 #984738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote computer-topic
Ik doe het al 10 jaar met een MacBook Pro, RAM upgrade en ook een SSD een jaar of 5 geleden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-05-2020 22:41 #984740 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote computer-topic
Gaaf, Steven!

Ik werk zelf op een 21,5" iMac van eind 2013 met een SSD en 16GB en dat werkt nog steeds erg fijn. Uiteraard tweedehands gekocht, want nieuwe hardware van Apple is mij veel te duur.
Via m'n werk heb ik een Macbook Pro uit eind 2017. Geen idee wat de exacte specs zijn, maar hij voldoet prima voor wat ik ermee doe.

Voor de rest nog wel her en der wat oudjes; iMac G4 en een Core2Duo Macbook uit 2009, ex-middelbare school. Gewoon leuk om af en toen nog even mee te spelen.
En ergens in een laatje liggen nog wat oude afgedankte iPhones, waar ik dan na jarenlang gebruik geen afstand van kan doen. 3GS, 4, 4S, dat idee. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
15-05-2020 20:30 #984741 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het grote computer-topic
Mijn Asus K73S laptop uit 2012 doet het ook nog gewoon, alleen het laadstekkertje is wat lam, moet ik eens opnieuw doorsolderen.



Apple heb ik ooit ruzie mee gehad: ik kreeg mijn CD-rom niet meer terug, reageerde absoluut niet op fysieke eject knop. Hoop gefoeter uiteraard.

Maar, zo was het bedoeld natuurlijk, geheel volgens Apple logica moest ik het CD icoon van de desktop oppakken en in de prullenbak dumpen...

Alleen zo kon ik unmounten en ging deurtje 'vanzelf' open... (ik ben toen toch een tijd niet meergecharmeerd geweest van al die 'logica'; dit was ca 2000).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2020 20:32 #984742 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Het grote computer-topic
Ja dat laatste is typisch Apple, pas vanaf een paar systemen verder werkte de eject knop ook voor uitwerpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
15-05-2020 20:52 #984744 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het grote computer-topic
Ik ben er wel weer overheen, en zij ook. ;)
Op zich maken ze mooi spul, hoge kwaliteit, en dito prijs. Met name dat laatste heb ik er niet voor over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-05-2020 22:28 #984745 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote computer-topic
Hahaha wat mooi zeg. Ik heb nog een iMac G3 (intensief gebruikt van 2004 t/m 2011, toen kwam er een nieuwere iMac)

Het eerste volle jaar heb ik met een paperclip, ik meen rechts in het hoekje, geduwd om mijn CD-rom's er uit te krijgen. Pas na die tijd kwam ik er ook achter wat BartJu hierboven beschrijft...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-05-2020 20:03 #984750 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote computer-topic
Ik zweer tegenwoordig bij Lenovo. Prima apparaten voor een prima prijs, en 'gewoon' Windows vind ik ook wel prettig moet ik zeggen omdat mijn werk het ook gebruikt en ke dus niet steeds hoeft te switchen tussen 2 systemen. Wel een grappige ontwikkeling trouwens, mijn werkgever zweert bij Lenovo omdat het 15 jaar geleden de oude IBM technologie over heeft genomen.

Een paar maanden geleden heb ik toevallig een nieuwe laptop gekocht. Ik zat er al even over te denken, maar in verband met thuis werken wat sneller gekocht dan gepland. Met een aantal collega's liepen we tegen het probleem aan dat grote AutoCAD en Revit tekeningen toch wel lastig gaan op een standaard huis, tuin en keuken pc. Eigenlijk heb je daar een flinke workstation voor nodig, maar ik moet zeggen dat deze middenklasser zich echt heel goed houdt. Enkel als ik grote stelsels waterleidingen en dergerlijken omzet van plat 2D naar concept 3D, dan moet hij soms een paar minuten denken. Als je kijkt naar prijs/kwaliteit kan ik deze laptop echt aanraden.
www.bol.com/nl/p/lenovo-ideapad-l340-15a...share_pdp_androidapp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets