Thread zonder onderwerp :D

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2017 21:06 #972063 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Gekocht of proletarisch gewinkeld? Ik neem aan het eerste, ben dan toch benieuwd wat zoiets kost... :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2017 21:14 #972064 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D
Geloof me, je krijgt ze zelf niet uit de grond getrokken.
Zitten echt zwaar verankerd, moet een grote kraan aan te pas komen wil je ze los krijgen.

Al wel een paar mensen gezien die ze op eigen houdje probeerde los te krijgen, maar vergeet het maar.

Nee, op een veiling gekocht.
Deze koste me €475.
Op marktplaats vragen ze er nog veel meer voor over het algemeen.
Ik vind het belachelijk duur, maar desondanks toch maar gedaan.
Je komt het immers niet meer tegen, zeker over een aantal jaar, of ze vragen er dan nog veel meer voor. En heb er dan ook nog zo'n hoes bij met "buiten gebruik" erop. Alleen daarvoor vragen sommige op marktplaats al €100,-
En die zijn dan meestal gewoon van de palen langs de snelweg gejat.
Nee, heb hem helemaal legaal :p

Waren 3 biedingen, en dit was één van de aller mooiste van de 107 die werd geveild. Ze zijn helaas allemaal beschadigd door transport en de kraan.

Zo ook deze, hij heeft zo z'n krassen, zit er over te denken om de oren opnieuw te (laten) spuiten, is nu gewoon masief plastic in die kleur.
En de paal zelf is gepoedercoat (lijkt het).
En de sticker opnieuw te laten maken.
Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.

Hij is toch wel wat groter als je zou denken, de totale lengte van de gele paal is al bijna zo'n 2 meter. En in je eentje bijna niet te tillen.
Langs de snelweg lijken ze kleiner ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2017 21:31 #972065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Wow, dat is veel geld :wtf:
Maar wel een serieus leuk apparaat. Verbazingwekkend dat er nog zoveel vraag naar is en mensen er zoveel geld voor neertellen.
In elk geval leuke plannen en veel plezier er mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2017 21:38 #972066 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D
De handel in die dingen is echt niet normaal, tja er is inderdaad op een of andere manier erg veel vraag naar. Bij die veiling, (BVA auctions) waar ze uiteindelijk allemaal vandaan komen is het minimum bedrag €415.
Voor minder kun je ze eigenlijk niet krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2017 17:14 #972115 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D
Zo is er ook iemand binnen de club die graag met zijn Volvo 144 rijdt.
Nou kwam hij laats bij mij met het probleem dat er een heftige trilling / onbalans in de cardan / aandrijving zit.

Auto op de brug gezet en was in eerste instantie niets raars te zien.
Toen viel mijn oog op de linkervoorband, die stond behoorlijk bol aan een kant.

Wiel eraf gehaald en eens nader bekeken.
Laat ik het zo zeggen.... erger dan dit heb ik het werkelijk nog nooit gezien.
Wilde hem daarom toch even delen :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2017 19:43 #972117 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Russisch roulette zonder kogels... :eek:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2017 13:16 #972118 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik heb hetzelfde eens gehad! Winterbanden van mijn pa gekregen voor de 850. En na een paar dagen belde Kelsey dat de auto ontzettend trilde. Wij erheen, proef gereden en niks meer te vinden. Toen naar huis gereden en hoe verder we reden, des te erger het werd.
Door de opwarming zette de band uit en ontstond er dus ook een bult. Diezelfde avond maar meteen andere wielen onder de auto gezet :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2017 20:16 #973263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Een echte liefhebber van kerst ben ik. 6 december, sinterklaas is weer geëmigreerd naar het zonnige zuiden, en wij blijven hier met de kou zitten. En bij mij? Bij mij is het feest want de kerstboom mag weer van zolder af :groovy:

Of Jezus nu ter wereld is gekomen in een kerststal of een kerstgrot, daar lijkt niemand het over eens. Waar hij precies is geboren blijft ook maar de vraag. Wie er allemaal op het feestje aanwezig waren, behalve Jezus en pa en ma lijkt ook nog wel te variëren. Het leuke is, met zo'n kerststal kun je dus alle kanten op!

Een paar jaar geleden hebben we de oude kerstgroep van mijn opa en oma gekregen. Mijn opa is 15 jaar geleden veel te jong overleden, mijn oma is intussen alweer een aantal jaren verhuist naar een verzorgingshuis. Dit is hun eerste kerstgroep, waarschijnlijk begin jaren 60 gekocht. Het was echt iets van mijn opa, waar hij altijd heel zuinig mee om is gegaan. Het zijn ontzettend mooie gelakte papier-maché beeldjes, elk verpakt in hun eigen bijna net zo antieke krant. Leuk detail: begin 1982 stond er bij een plaatselijke autohandelaar die nog steeds bestaat een Volvo 343 te koop, samen met een Ford Taunus en een VW Passat en een toen al oude Chevrolet Biscayne.
Na een jaar of 5 bij mijn oom op zolder te hebben gelegen, kwam de kerstgroep een paar jaar geleden naar ons. De bijbehorende piepschuim-achtige grot was door de ouderdom en een aantal verhuizingen helaas te kapot om te repareren. Ik besloot vorig jaar er een nieuwe kerststal bij te bouwen waar de kerstbeeldjes van mijn opa goed tot hun recht zouden komen. Vorig jaar heeft deze al onder de kerstboom mogen staan, pas dit jaar was hij echt compleet.
Omdat je met een kerststal werkelijk álle kanten op kunt, vond ik het leuk om gebruik te maken van wat niet historisch of topografisch correcte elementen. Het werd dus een soort vakwerkschuur gesitueerd in een Scandinavische setting met rotsgrond en dennenbomen. Een haard zorgt voor de verlichting. Als anno het jaar 0 een maagd kan bevallen van een baby, móet het ook mogelijk zijn om kamelen tegen te komen tussen de dennenbomen bij een stal opgetrokken in een middeleeuwse bouwmethode. Je kunt er echt alle kanten mee op.
In elk geval weten we nu wel, met een knipoog naar de club, hoe Jozef en Maria van Nazareth naar Bethlehem zijn gereisd :+
In plaats van een kerstkaart vond ik leuk om een persoonlijk plaatje op het forum te zetten, iets waar ik zelf elke dag weer met plezier naar kijk.
Bij deze wens ik iedereen alvast

en een gezond en gelukkig 2018!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-12-2017 15:06 #973278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Wauw... volgens mij heb je echt tijd teveel in dit seizoen :+

heb helemaal niks met kerststallen (met name vanwege het bijbehorende leugens,verdraaiingen&bedrog verhaal) maar het is een leuk plaatje zo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-12-2017 15:40 #973279 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Bedankt Wouter!

Wouter;248001 schreef : Wauw... volgens mij heb je echt tijd teveel in dit seizoen :+


Het is niet echt prachtig weer om met de motoren of de Volvo's te gaan rijden, dus dan blijft er veel tijd over inderdaad :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets