- Berichten: 18
Thread zonder onderwerp :D
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wel kostten deze dingen een supermarkt ?30 statiegeld per stuk, dus het is aannemelijk dat ze die kosten doorberekenen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Jawel, auto is van '87 340 Winner in stofjas blauw met net 40.000 km op de klok. En een B14.4S met alle toeters en bellen erop.
Ziet er verder ook als nieuw uit. Onderhoudsboekje was nog leeg.
Bougies waren aardig vervormd lichtelijk gesmolten leek wel.
Olie begon al een beetje op dikke drap te lijken maar toen de motor goed warm was liep het er mooi vloeibaar uit. Nergens klonten in ieder geval, klep tuimelaars nog mooi schoon.
Dus daar hadden we wel mazzel mee. Is wel altijd olie bijgevuld.
Uiteraard dus nog alles volvo, bougies, oliefilter, luchtfilter etc...
Luchtfilter was ook aardig zwart.
Tja, je komt het dus nog wel eens tegen.... :f
Zometeen nog even de kleppen stellen, want die tikken als een gek. Zo duidelijk en hard heb ik het nog nooit gehoord.
Maar daarvoor de motor maar even laten afkoelen.
En nog gewoon enigzins mooi lopen en goed rijden ook, verbazing wekkend :hmmz2:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
maar zoals ik een paar jaar terug een 740 omdat ie pas 300.000 had gelopen
en dus nog lang niet op was.
En met aardig lopen kun je lang doorrijden, maar als je dan weer ervaart hoe het hoort te zijn....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Dat kwam mede door de kleppen die erg hard tikken.
Wilde de beurt uitvoeren bij koude motor, de olie kwam er maar moeizaam uit. Dus eerst maar goed warm laten draaien, toen ging het al beter.
Loopt nu in ieder geval weer bijna als nieuw, stationair schommeld hij nog een beetje, maar kan ook met de carb. o.i.d. te maken hebben, zit ook nog EGR en dat soort meuk op.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Met bougies, rotor/verdelerkap, luchtfilter en bougiekabels ben ik intussen wel creatief geworden. Naar mijn mening hoeft dit bij weinig kilometers echt niet elk jaar vervangen te worden. Als ik een beurt doe maak ik het ene jaar de bougies schoon en stel ik ze af, het volgende jaar worden ze vervangen. Rotor/verdelerkap check ik even op slijtage en worden vervangen als ze daar sporen van hebben, idem met bougiekabels. Voor het luchtfilter ben ik er achter gekomen dat je die best een aantal keer kunt draaien. Vaak zie ik dat deze vies wordt aan de kant van de aanzuigbuis en 3 kwart nog brandschoon is. Let wel, dit is met elk jaar een beurt en in mijn geval altijd minder dan 5.000 kilometer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Er staat overigens geen interval voor die delen; gewoon vervangen indien nodig. Overigens komt het niet helemaal uit de lucht vallen; als de start bij vochtig weer anders is, zit het eraan te komen. Maar als je de auto zoals ik vrijwel elke dag gebruikt, krijgt oxidatie geen kans (en dat is doodsoorzaak nummer 1 van een verdelerkap)
De bougies heb ik laatst wel vervangen, geen idee hoe lang die er al in zaten :+
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.