× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2010 16:43 #829107 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
weber

wie heeft of weet er een weber carbu te koop vr op een 340 te zetten?
groeten mini

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2010 14:00 #841186 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Even dit topic een beetje omhoog duwen, ook ik ga de carburateur reviseren, in dit geval een 32DIR 105.

Achteraf is het de bedoeling hier een How-to van te maken dus ik zal elke stap zoveel mogelijk op de gevoelige plaat vastleggen!

Tot die tijd hoop ik in dit topic wat vragen te mogen stellen (heb al een hoop van dit topic onder elkaar gezet in word en gelezen)

Zo trof ik in de BCCP kit het volgende aan, kan iemand me vertellen waar de ijzeren/koperen? en rubber o-ringetjes voor dienen/welke plek ze komen te zitten?

Plaatje ervan:



Alvast weer bedankt voor jullie hulp, er komen vast nog wel wat vragen boven al doende straks...:crazy2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2010 14:51 #841189 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
zo te zien zijn die witmetalen ringetjes van aluminium. deze dienen oa. voor de afdichting van de nippel voor de brandstofslang.

de 2 kleinere koperen ringetjes zijn voor boven en onder de accelleratiesproeier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2010 14:57 #841190 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
de alu ringetjes zijn voor de afdichting dussen vlotternaaldzitting en bovendeksel van de carburateur, afhankelijk van het type carburateur heb je de bovenste of onderste nodig (gebruik de oude ter vergelijking).

o-ringetjes:
de enkele in het midden van de foto is voor de stationairsproeier

1 van de bovenste is voor de 2etrap sproeier (zit aan de tegenovergestelde zijde van de carburateur ter hoogte van de stationairsproeier geschroefd)

1 van de onderste is voor het automatische-choke membraam; als je de 2 schroefjes waarmee deze aan de carburateur zit losschroefd dan zie je hem zitten op het vacuumnippeltje.

je houd afhankelijk van het type carburateur dus van die laatste 2 soorten elk 1 over, in totaal 2 o-ringetjes, probeer de best passende te gebruiken en het liefste niet vergelijken met de oude, die is door de leeftijd compleet vervormd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2010 16:04 #841196 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Wouter en Anjo, bedankt!

Als ik de carburateur uit elkaar haal zal ik hier goed op letten, en kan jullie antwoorden fijn als na-slag gebruiken (pc staat in dezelfde kamer als de "werktafel" dus dat is lekker makkelijk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2010 18:23 #841255 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
De carburateur ligt al voor een groot deel gedemonteerd op tafel, dingen die me tot nu toe opvielen:

-vlotter hoogte is in tegenstelling tot mijn vermoeden gewoon netjes 7 mm (gemeten met een boortje)

- messing vacu?m nippeltjes van EGR en Renix kwamen uit de aansluitingen van de carburateur i.p.v dat de slangetjes er van af kwamen..:wtf2:

- voetpakking was behoorlijk verfrommeld

de 2 kleinere koperen ringetjes zijn voor boven en onder de accelleratiesproeier

1 van de bovenste is voor de 2etrap sproeier (zit aan de tegenovergestelde zijde van de carburateur ter hoogte van de stationairsproeier geschroefd)


Gevonden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2010 14:29 #841457 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Jawel, bijna klaar met alles weer monteren aan de carb maar toch even een vraag:

Na het vervangen van vlotternaald en zitting blijkt de vlotterhoogte nu 5 mm ipv 7, hoort dit zo of gewoon aanpassen naar 7 mm?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2010 14:31 #841458 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
alu-ringetje tussen vlotterzitting en vlotterdeksel gemonteerd?

zonee; eerst monteren:D
zojaa; bijbuigen tot hij incl pakking 7mm is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2010 14:36 #841459 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Jep, alu ringetje zit er tussen, gaan we even bij buigen.

En weer bedankt voor je hulp!

Ben ook nog bezig met het 'stangetje' van de choke-pull of, gaatje boren met een verrot hss boortje wil niet zo(lees; goedkoop pruts boortje van pisbakken metaal), word dus even een nieuwe halen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-07-2010 15:19 #841465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Als het echt HSS is (met chinese namaak weet je het nooit zeker) kun je het gewoon slijpen en is het weer als nieuw. wel even googlen hoe je dat moet doen

HSS k?n kapot, bijvoorbeeld als je het probeert als steenboor te gebruiken. 1 keer raken en hij is bot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets