Revisie motorblok Franse Black Beauty
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
terpentine is lang niet zo goed om carbon-residu achtige zooi op te lossen.
het beste kun je een bak nemen die je hermetisch kunt afsluiten (zodat je oplosmiddel niet verdampt) en dan een zo vluchtig mogelijk oplosmiddel nemen (thinner vooral!)
EDIT De bovenkant van de cilinderkop kun je ?cht heel mooi schoon krijgen met een tandenborsteltje en schuurmiddel (CIF ofzo) maar je kunt het er ook bij laten zitten zoals het nu is....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Jasper
Gaat behalve de kop ook het onderblok uit elkaar? Of laat je dat zitten zoals het is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het onderblok moet waarschijnlijk uit elkaar omdat mijn vader in zijn nieuwsgierigheid toch even de zuigers op en ener wilde zien gaan. De cilinderbussen had ik niet vastgezet wat dus betekend dat ik de voetpakking moet vervangen.
Als reactie op het voorstel thinner te gebruiken kan ik je zeggend at ik dat graag zou doen, maar dat ik nav meerdere gebeurtenissen niet echt dol ben op het goedje. Het is so wie so al een gedoe om een bak te vinden die groot genoeg is voor de kop, tegen thinner kan en ook nog eens afsluitbaar is. Mijn voorkeur gaat dan uit naar CIF of een niet agressieve industri?le ontvetter.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
stom, maar waar..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
dit vind ik wel interessant o.a. voor de inlaatkanalen van Dieselmotoren (die door de EGR soms compleet dichtslibben met roet)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zie hier het resultaat.
Ik moest nog ergens een voorraad pakkingen hebben die ik ooit voor een prikkie op Marktplaats tegenkwam (?20,-)
Meteen maar begonnen met de montage van de onderdelen op de kop.
(ff goed ontvetten voordat de pakking erop kan!)
De eerste klep gemopnteerd. Zit er al een stuk beter uit vergeleken met hoe de kop eraf kwam
Mijn klepveer hulpmiddel was aan vervanging toe zoals je hieronder kunt zien. 2 nieuwe boutjes erin en hij kan er weer jaren tegenaan.
Compleet met alle klepjes
Tuimelaaras vastdraaien met de momentsleutel
Voor:
Na:
Het volgende project is de waterpomp. Deze heeft erg veel roestvorming op het schoepenrad.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.