× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

differentieel 360glt vervangen

Lees meer
07-04-2009 21:11 #769092 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic differentieel 360glt vervangen
Het was olie uit de bak. Als we de bak lieten zakken, liep er meer uit, deden we hem omhoog, dan stopte het. Aan de onderkant van de bak zit een bout waar sleuteltje 13 mooi op past... is dat de aftapplug? Kreeg hem met geen mogelijkheid los en nu issie bijna rond ipv zeskantig.

Morgen diff openmaken en schoonmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2009 21:17 #769093 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic differentieel 360glt vervangen
oei... daarop moet je eigenlijk nooit een sleutel gebruiken maar altijd een zeskant dop, past ie niet > ff schoonkrabben met een staalborsteltje. dan gaat het vrijwel altijd goed.

de aandrijfboutjes zijn bij een 360 vrijwel altijd zeskant geloof ik? ik zou dat met een lang wringijzer aanpakken (stalen massieve pijp met een aansluiting voor een dop) met een ratel kun je niet lekker kracht zetten voor een aandrijfasboutje en een sleutel past niet goed (ringsleutel heeft ook geen goed contactvlak ivm 12kant) ;). bij de inbusjes voor een 340 duw ik een std geharde inbussleutel in de inbus, en schuif daar vervolgens een stuk nauw passend pijp van een goede 60cm overheen, ze komen altijd los...

aftappluggen zijn overigens meestal een tikje groter, er zit er volgens mij ergens een aan de zijkant, en volgesmij is de sleutelmaat voor de aftapplug 19

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-04-2009 21:22 #769094 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic differentieel 360glt vervangen
Bij mijn 360 zijn het inderdaad 6-kant bouten. Bij de GLS van Joost waren het inbussen. Bij 2-liters zit er dus nog verschil in.

De inbussen hebben we ook met een lang stuk pijp losgekregen. Ze zaten echter zo vast dat ik nog bang was om de inbussleutel door midden te breken.

Bij de 6-kant bouten van mij heb ik eerst een ring-steek gebruikt waarbij ik een verlengstuk op de steekkant gezet heb. Met die actie heb ik mijn ring-steek (gedore) opgewokkeld, zo vast zaten ze.
Later met een dop en een lang verlengstuk ging het wel gelukkig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-04-2009 21:24 #769095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic differentieel 360glt vervangen
hey doeke

als je het diff van de bak wilt scheiden moet je ook je bakolie aftappen
als je op foto 7 kijkt bovenaan in dit topic (van boven af gezien)
zie je daar een gat zitten,en volgens mij is dat om het lager te smeren,dus ff simpel gezegt tussen de bak en het diff zit ook olie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2009 21:26 #769096 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic differentieel 360glt vervangen

ronaldromme;98635 schreef : zie je daar een gat zitten,en volgens mij is dat om het lager te smeren,dus ff simpel gezegt tussen de bak en het diff zit ook olie


correct!

daarom zit op de ingaande as in het differentieel een keerring:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2009 21:53 #769104 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic differentieel 360glt vervangen
Er zit een "gat" in de bak en daar lekt olie uit.

In mijn geval was er dus niets lek, maar ik had het hele zaakje op z'n kop liggen waardoor de olie gewoon uit die overloop liep.

Als je hem op z'n zij of kop houdt, loopt de olie er als een waterval uit.

In mijn geval leek het dus op een lekkende pakking, maar dat was niet zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2009 21:54 #769106 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic differentieel 360glt vervangen
het differentieel heeft idd een ontluchting, en dat heeft 80w90 olie vrijwel altijd nodig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2009 08:52 #770978 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic differentieel 360glt vervangen
Nou het 'schone' diff zit er onder. Hij rijdt nu inderdaad een stuk beter. Probleem is echter dat ie heel langzaam en heel weinig olie lekt, op de 'naad' van het differentieel en de versnellingsbak. Ik heb hier een originele pakking voor gebruikt. Vond deze wel wat dun, maargoed, zal wel kloppen. De vraag is dus of ik de bouten en moeren wel hard genoeg heb vastgedraaid. Heeft iemand een aanhaalmoment? Hoe vast moeten ze? Is er ook een kans dat als ik ze te hard aandraai, dat ik ze dan dol draai?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2009 09:02 #770979 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic differentieel 360glt vervangen
de bouten en moeren mogen tussen de 35 en 50nm aangedraaid worden, tricky bit is dat de moeren zelfborgende moeren zijn, en vervangen moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2009 14:06 #771018 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic differentieel 360glt vervangen
35 en 50nm, dat si niet zoveel... en overigens, het diff zit met 7 verbindingen vast aan de bak. 3 lange bouten aan de onderzijde en 4 normale moeren aan de zij/bovenkant. Ik zal ze nog iets harder aandraaien, maar of dat de oplossing is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets