× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 22:46 #661837 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
MMm dat zegt nog vrij weinig... Die van mij is wel rood, atf dus, erg slecht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 23:39 #661838 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
Geen idee, je moet erin gooien wat voorgeschreven staat! Da's altijd goed :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-03-2007 16:04 #661849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
ATF in de tandwielkasten is niet per definitie funest.

maar het is niet voorgeschreven...

bij vervanging kun je dus maar het beste de correcte olie erin doen.


overigens zijn de handgeschakelde versnellingsbakken van volvo wel voorgeschreven om met ATF gevuld te worden.

reguliere tandwiel olie is inderdaad gelig. vaak zit er een beetje een grijze/ondoorzichtige sluier in, dus niet 100% helder zoals ATF wel hoort te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-05-2007 10:25 #665663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
By the way een vario vervangen, wat is nu makkelijker een primair of secundair? En welke van de twee gaan het vaakste naar de mallemoeren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2007 11:10 #668405 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
De secundair is iets makkelijker te vervangen denk ik... De primair moet je ook weer over de cardanas heen schuiven, dat valt niet mee als je de auto op bokjes hebt staan.

De secundair gaat vaker kapot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2007 15:20 #668420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
Das toch zzo, stang een cardanas? Die de koppeling overbrengt? Ik vind het wel een mooi verhaal, nu alleen het verhaal vervang de primair erbij, als die ooit eens stuk gaat bij iemand. Want ik denk, dat ik zo,n secundair zelf ook wel moet lukken. (als ik daar 2 weken tijd voor heb haha) Die schroef heb je dus nodig om de riemen te vervangen? Dan schroef je ze gewoon los, die ene foto waar je zei primair en secundair...

Sommige dingen kun je gewoon zelf doen, zoals een startmoter zonder dat je daar hulp bij nodig hebt of het ooit gedaan hebt. Bij zulke dingen zou je eigenlijk gewoon moeten kijken hoe het gaat, en dan kun je het de 2e keer wel zelf. Ik denk dat dit net iets te moeilijk is om te doen als je dat nog nooit gedaan hebt, maar ik denk dat het mij toch wel zou lukken, omdat tot nu toe alles lukt. Maar bij zoiets kun je beter gewoon kijken hoe het moet samen met iemand, en de 2 keer hetzelf doen!

Wat wel leuk is, een hele tijd geleden was er bij een kennis ook een automaat stuk gegaan. Was van een volkswagen golf. (zelfs die dingen heb je met automaat, ik wist het niet) Was die 1500 euro kwijt en de garage zei dat die hem nog dik gemast had...

door een tweedehandje ect ect... wAS DIE 7 UUR MEE BEZIG!.

Typisch geval van oplichting weer, of is zo,n automaat van een 340 gewoon lekker simpel te vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2007 15:55 #668422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
Dat laatste sowieso ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2007 16:01 #668424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
Het loslopen van de moer op de rechter trommel van de secundaire kun je simpel voorkomen met een klein (hecht)lasje op de moer en draadeind.
Dit lasje kun je eenvoudig wegslijpen als de trommel er al eens af moet (om bijvoorbeeld de achterliggende keerring te vervangen)...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2007 16:21 #668426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
Oh, primair heb ik ook weleens vervangen, alleen heb ik er geen verhaal over geschreven. Is ook goed zelf te doen hoor... Dat kan ook wel in een avondje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2007 17:49 #668440 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur

variomagic;24127 schreef : Het loslopen van de moer op de rechter trommel van de secundaire kun je simpel voorkomen met een klein (hecht)lasje op de moer en draadeind.
Dit lasje kun je eenvoudig wegslijpen als de trommel er al eens af moet (om bijvoorbeeld de achterliggende keerring te vervangen)...


Loopt alleen de moer van de rechter trommel af? Heb echt geen idee hoe dat zit, heb er nooit op gelet. Heb al wel gehoord dat die moer wel vaker losdraait, en dat dat niet zo leuk is :rolleyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets