× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 12:41 #661794 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
750 euro? Dat koopt echt niemand denk ik....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 12:43 #661795 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur

josvandervelden;19893 schreef : 750 euro? Dat koopt echt niemand denk ik....


Jawohl! Ikzelf :D

Kijk, je kunt ervoor kiezen om een hoop geld te betalen, of je kunt ervoor kiezen om op een dag met geblokkeerde achterwielen op de snelweg te staan. Keus was voor mij niet echt moeilijk, moet ik zeggen.

Je kunt natuurlijk ook hier en daar informeren naar een goedkope(re) tweedehands secundair... Advertentie zetten? Sloop afzoeken? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 12:50 #661797 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
Tja, die keuze zou ik dan nemen met een anwb kaart... Daarbij zegt niemand dat zo,n gerviseerde ook niet kapot kan gaan. (de kans is echter en das logisch stukken kleiner)

Maar die secundair vangt wel de meeste klappen op, heb ik ooit ergens gelezen vergeleken met de primair.

750 euro is meer dan de dagwaarde van een gemiddelde 340...

Maar die dingen gaan best vaak kapot, ik lees er telkens over dat ze stuk gaan... In die 3 jaar dat ik op dit forum zit heb ik diverse berichten gelzen van kapotte cvt,s.

Op de sloop vragen ze voor een complete cvt 100 euro. Maar ja dan weet je niet wat je hebt... Das waar.... Bij iemand thuis, kan het 50 euro zijn voor een cvt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 12:58 #661798 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur

josvandervelden;19897 schreef : Tja, die keuze zou ik dan nemen met een anwb kaart... Daarbij zegt niemand dat zo,n gerviseerde ook niet kapot kan gaan. (de kans is echter en das logisch stukken kleiner)

750 euro is meer dan de dagwaarde van een gemiddelde 340...

Maar die dingen gaan best vaak kapot, ik lees er telkens over dat ze stuk gaan... In die 3 jaar dat ik op dit forum zit heb ik diverse berichten gelzen van kapotte cvt,s.


Ik heb ook een ANWB-lidmaatschapskaartje, maar daar heb je niet veel aan als je ineens stil staat op de snelweg, en er komt iemand van achter bij je binnenrijden...

750 euro is inderdaad meer dan de dagwaarde, maar ik vind gewoon dat het goed moet zijn, en bij sommige dingen maakt het mij niet zoveel uit wat het dan kost. Goed is goed, minder goed is fout. Vind ik...

Bovendien, als je vanaf het eronder zetten van de secundair hem goed onderhoudt, dus op tijd olie verversen enzo, kan ie weer jaren mee :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 15:06 #661804 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
de verhalen over kapotte CVT's heeft te maken met 2 dingen:

- de moer van de rechter schijven die eraf loopt
- het differentieel wat stuk gaat


het eerste kun je niks aan doen, enkel af en toe controleren.

het tweede wordt vooral veroorzaakt door een 'wilde' rijstijl. als je een bocht door gaat met 1 slippend achterwiel krijgt het differentieel een enorme oplawaai. als je dat vaak doet is het niet gek dat het stuk gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 16:47 #661813 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
bij een vario idd.
mara, het bleek niet alleen een kapot diff, maar ook een aandrijfas wielzijde waarvan alle bouten waren afgebroken :| logisch dat het ding niet meer wil rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 18:29 #661822 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur

josvandervelden;19886 schreef : Die steuntjes is dat veilig? Wat ik bedoel ik hoor soms wel eens verhalen, van mensen die onder hun auto gekomen zijn en die er dan niet levend meer onderuit komen.... (wellicht wel omdat ze juist geen steunen gebruiken, waar kun je die halen automatrialenzaak?)

Die olie hoort toch rood te zijn, als die grijs is wat zegt dat dan?
Wat gaat vaker kapot een primair of secundair. Denk secundair want dat hoor ik het meeste, op deze site.

Is het slim om een vario compleet (voor achter) als reserve te nemen, en bij wie zou je dan moeten wezen?


Als je weet waar je mee bezig bent is steuntjes net zo veilig als een brug. Het is alleen wat lastig werken. Mensen die onder een auto gaan liggen als er enkel een krik onder staat zijn gek. Dat is spelen met je leven.
Bokjes zijn zowat overal te krijgen. Automateriaalzaken inderdaad, maar zelfs bij de praxis of boerenbond.

Let op, er mag GEEN ATF olie in. In de tandwielkasten moet versnellingsbakolie, en in de trommels wel ATF. De reden dat het bij mij grijs was komt door slijpsel van de tandwielen inderdaad.

Secundair op voorraad nemen is inderdaad onzin denk ik. Zelf heb ik er wel op voorraad :D Aangezien ik ze nog weleens nodig heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 19:10 #661825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
AFt olie is die dan rood, bij mij zat er rode olie in. Welke olie moet er dan in???

Atf mol je hem dus mee? Of is dat ook weer lichtelijk overdreven...

Trommels? Bedoel je daar de primair mee? Daar moet toch dezelfde olie in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 19:35 #661827 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
Ik ben kleurenblind. Ik weet dat ATF rood is. Maar de kleur van normale olie kan ik je niet zeggen.

Met de trommels bedoelde ik de schijven waar je riem overheen loopt. Voor de primair geldt hetzelfde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2007 19:53 #661829 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Secundaire vario vervangen op steuntjes in 4 uur
Volgens mij is de olie die erin moet gelig van kleur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets