× ook voor roestpreventie en laswerk

Kriksteun APK

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2020 13:03 #983926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Ik ben wel eens zonder APK vanuit Rotterdam naar Erik gereden. Slim? Geen idee. Mijn verzekering dekte het. Het enige wat je riskeert is een boete. Maar denk dat im met eem verlopen keuring van nog geen week het wel losgelopen had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2020 16:38 #983928 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Kriksteun APK

VolvoDordt;256913 schreef : Ik ben wel eens zonder APK vanuit Rotterdam naar Erik gereden. Slim? Geen idee. Mijn verzekering dekte het. Het enige wat je riskeert is een boete. Maar denk dat im met eem verlopen keuring van nog geen week het wel losgelopen had.


Nee hoor, geen boete. Daar zit namelijk ook een APK station. Je mag een directe route naar een APK station afleggen op de dag van de keuring, maar wel geschorst. Dat ie dan ook goedgekeurd moet worden op die dag staat er niet bij (maar is wel lekker, kun je met de auto naar huis!)

Jaren terug voor het eerst goed gebruik van gemaakt. Ik geloofde eerst niet dat afstand er niet toe deed, dus de RDW en de politie gebeld om te controleren - beide zeiden dat afstand er niet toe deed, maar je moet direct rijden dus geen boodschapjes doen ofzo.

Afgelopen donderdag nog handig gebruik van gemaakt. Van Assen naar daar. Misschien iets overdreven, maar het mag.
Maar niet doen als je denkt dat het onveilig is zoals bijvoorbeeld geen remmen behalve een handrem ofzo. Of zonder ruitenwissers op een regenachtige dag. Of geen verlichting en in het donker vertrekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2020 17:11 #983929 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Ja ik geloof wel dat het mag. Maar officieel mag je niet rijden met een auto met mankementen. Dat is ook niet verzekerd. Natuurlijk zal de verzekering wellicht proberen te zeggen geen APK is niet verzekerd verwijzend naar voorwaarden, maar ze moeten aantonen dat een mankement van de wagen de oorzaak is van een ongeluk, daarvoor is het hebben van geen APK niet voldoende.

Dus ja het mag, maar de wagen hoort wel goed te zijn. En aangezien ik dus 2 gaten heb....

Ik heb het trouwens wel een keer gedaan naar Erik toe, was afgekeurd heel de wielkasten waren verrot. (trouwens gelast door Erik, en ik heb vorige week gekeken, geen roest, geen gat daar te bekennen, dus wel goed gelast, anders was het nu zeker weer zo rot geweest als weet ik wat)

In elk geval was de helft gelast, maar ging dus naar huis met een rotte wagen omdat de helft maar gelast was. Daarom reed ik niet hard geloof 80. De wagen was afgekeurd en de afkeur punten waren doorgegeven. Het oude bewijs blijft dan wel geldig, maar officieel mag je er dan niet meer in rijden. Althans zeker geen lange afstanden, anders dan naar de APK.

In elk geval nog een heel eind zeker 5 minuten lang met 80 een bus van de Maréchaussée achter me aangehad. Waarvan ik het vermoeden had dat ze me wel aan de kant zouden zetten niet dus.

Ik heb ook een keer gehad was er politie controle, kwam ik ook terug van Erik maar had ik mijn grill er niet inzitten maar op mijn stoel naast me gelegd. (dat mag niet omdat fietsers zich dan extra zouden kunnen verwonden met ongeluk)

Werd ook niet aangehouden, ik zwaaide nog. Vond dat ook vreemd dat moeten ze toch gezien hebben. Ik verwachte dat de zwaaiende agent (met zo,n lamp) welke bepaalde welke auto's wel en niet aangehouden zouden worden mij er op deze manier toch wel zeker zouden uitpikken.

In elk geval, nee dat soort grappen makkerij ga ik niet meer uithalen. Ik rijd met een goede auto welke veilig is en anders niet.

En ik ben ook een keer naar Erik gereden toen de motorkap met touwtjes vast zat omdat de vergrendeling van de motorkap kapot was... Ja, vroeger boeide me dat allemaal niets. Nu wel. Heb het liever veilig dan dat ik risico's neem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-01-2020 22:38 #983935 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Kriksteun APK

Markvictor;256917 schreef : .......In elk geval nog een heel eind zeker 5 minuten lang met 80 een bus van de Maréchaussée achter me aangehad. Waarvan ik het vermoeden had dat ze me wel aan de kant zouden zetten niet dus..............

Zij mogen je aan de kant zetten maar moeten dan wachten op de politie de Marechaussee mag zelf niets doen als de bestuurder geen militair is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2020 07:08 #983937 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Sowieso wordt je niet snel aan de kant gezet als je geen direct gevaar vormt voor je omgeving.

Ik denk trouwens dat je beter met de verzekering kunt overleggen dan met het rdw of de politie. Een boete is vervelend, maar als je een ongeluk maakt en je verzekering keert niet uit, dan heb je een vet probleem. Zeker als er letselschade is. Je kunt jezelf ook nog afvragen of het moreel verantwoord is om voor je apk het halve land door te crossen. Als er niks mis is met de auto is het niet zo'n punt, maar als er ook reparaties gedaan moeten worden ben je eigenlijk moetwillig jezelf en anderen in gevaar aan het brengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
06-01-2020 22:07 #983944 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Kriksteun APK
Met Bart eens, Boete is vervelend en zonde van het geld. Maar het is te overzien.

ALs het echt mis gaat en (letsel)schade erbij komt, dan is het zonder verzekering (en die zullen proberen het te ontlopen), niet te overzien.
Dat geldt ook voor hen die wel wat drinken en gaan rijden, "want de pakkans is verwaarloosbaar"...


Let wel op: als je naar die APK rijdt, dan moet dat de korste route zijn, maar dat is niet hetzelfde als dichtsbijzijnde. En je moet een bewijs van APK afspraak kunnen overleggen. Bij goedkeur is dat wel aannemelijk te maken, maar bij afkeur op een lullig detail waarvoor het benodigde onderdeel 2 weken levertijd heeft... Dan wordt het lastiger. Sowieso mag je zonder APK niet weer naar huis rijden. Dus auto moet er wel blijven tot goedkeur (of alsnog achterop).



(dit is hou ik het 4 jaar geleden heb begrepen, geen garanties!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2020 15:49 #983946 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Ik denk dat de kans dat ze het gaan proberen te ontlopen als er echt letselschade is,(Kan tonnen of zelfs meer kosten) met blijvende invaliditeit toch wel heel erg aannemelijk gaat worden met een auto zonder APK. (en met mankementen)

En natuurlijk hoeft een mankement helemaal niet de oorzaak te zijn. Maar ik heb een keer een verhaal op TV gezien. Dat was een boerderij welke was afgelikt. En de verzekering stond er op om het zo snel mogelijk te slopen...

In elk geval, daarna was het bewijs weg, en daarna begonnen ze te zeggen dat de oorzaak van de brand niet verzekerd was, ook al was de brand gekomen door een andere oorzaak wat dus niet te bewijzen was want het pand was al afgebroken. Een hele lange procedure geworden, met foto's welke wel waren gemaakt waaruit bleek dat het verhaal van de verzekering toch niet klopte....

Zou me niets verbazen dat ze in dit geval de Volvo alvast slopen, en mij met een rekening van een miljoen op schepen. Bij wijze van spreken. Nee je kunt je maar beter strikt aan de regels houden, dat is voor iedereen het beste. Maar goed voor de goede lezer, ik was ook helemaal niet voorplan om met deze auto naar Erik toe te rijden.... Dat blijkt uit bovenstaande teksten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2020 08:59 #988409 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Dit project staat overigens nog steeds op de rol. Corona gooide echter een beetje roet in het eten. Of het gaat de komende 2 maanden opgepakt worden, of anders na maart. (in verband met wegenbelasting) als hij namelijk voor het einde van het jaar gemaakt is betaal ik nog even regulier om hem daarna in de overgangsregeling te zetten. Ligt er ook aan of Erik tijd heeft. Wordt wel een redelijk groot project. Wil hem gelijk goed maken. Vervolgens nog een sleper vinden die hem daar na toe brengt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2020 22:43 #988433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
wellicht kan ik daar in wat betekenen voor je

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2020 17:59 #988436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
In het slepen? Zeker als het minder is dan 125 euro, want dat zou ik nu kwijt zijn...
Maar hij moet echt met een lier opgetrokken worden denk ik. Of heel heel hard duwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets