× ook voor roestpreventie en laswerk

Kriksteun APK

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-07-2018 13:08 #976093 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK

Erik;250966 schreef : Als een garage een auto onvakkundig opkrikt is dat hun verantwoordelijkheid. Als jij aangeeft dat de kriksteunen niet gebruikt kunnen worden, dan zullen zij zelf of op aanwijzen van jou andere punten moeten vinden om op te krikken. Elke schade die ontstaat door niet vakkundig opkrikken moet vergoed/hersteld worden.


Dat is eigenlijk ook wel logisch Erik. Het nadeel is wel dat je je auto dan weer een tijd kwijt bent, en dat ze kunnen proberen het op onmogelijk te voorzienen schade te schuiven aangezien je de originele steunpunten hebt verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-07-2018 19:30 #976094 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
De ANWB vraagt het, ja bij oude bakken he, of ze hem op de kriksteunen mogen op krikken. Ik weet dat nog van jaren geleden, zei die man tegen mij, ja ik hem er laatst ook 1 omhoog gekrikt, zei die vrouw is geen probleem om de steunen te gebruiken, ging dwars door de bodemplaat heen... maar dan ook echt dwars er doorheen... Volgens mij ging dat om een eend.

Van de andere kant, dan is hij ook goed rot... Maar Erik heeft wel gelijk, als je een auto geeft zonder kriksteunen, dan moet zo,n garage niet denken ik zet hem op die rand (waar je tegenwoordig wel een auto mee opkrikt) want dan gaat die er dwars door heen natuurlijk.

Maar loopt er geen dwarsbalk of iets onder die steun door? Die mag dan ook maar voor een klein percentage rot zijn. Ik weet dat Erik zelf hem volgens mij ook nooit op kriksteunen zet op zn brug. (of wellicht is dat alleen bij mijn auto...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-07-2018 19:38 #976095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Aan de andere kant, ik krik de auto ook onder de kriksteunen op. Buigen ze door dan is het tijd voor het lasbedrijf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-07-2018 23:24 #976096 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Juist, maar de kans dat je met een garagekrik door je 340 gaat (anders dus dan doorbuigen) is wel heel klein, want dan is het echt goed rot... Dan helpt een klein plaatje lassen ook niet meer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2018 08:12 #976097 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Kriksteun APK
waar ik zelf wel eens aan dacht, als ik een kriksteun moet lassen om de vierkante koker te verlengen tot aan de chassisbalk en daar vast te lassen.
Uiteraard met een afwaterings gat erin.

Ze buigen namelijk vaak naar binnen toe, ook al zijn ze niet verrot.
Dat heb je dan niet meer.

Is gewoon een zwak punt bij die auto's. Maar als ik even geen garagekrik bij de hand heb, en ik weet dat hij daar hard is krik ik hem daar ook gewoon met de schaarkrik. En dan zorg ik dat de krik wat schuin naar buiten staat, zo heb je de minste kans dat je hem naar binnen buigt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2018 16:32 #976104 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kriksteun APK
En als de krik schuin naar buiten staat heb je kans dat ie er onder uit schiet. 2x mee gemaakt. Advies: gebruik de kriksteunen niet, gebruik de spoorstangophanging met een deugdelijke krik en gebruik daarbij assteunen oid om te vullen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-12-2019 21:11 #983826 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Ik ben hem nu dus aan het herstellen en verwacht hem binnen enkele maanden op de weg te krijgen. Vandaar wat actiever op het forum. By the way kloklerholm heeft de kriksteunen niet meer als lasdelen. De oude kriksteunen hebben nu last van bruine pootjes. Maar zijn opzich nog wel te gebruiken. Zag wel dat dafhobby ze had voor een Volvo 66, maar niet voor de 340.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2019 23:43 #983883 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kriksteun APK

Markvictor;250931 schreef : Het is de voorzijde. Achterzijde zijn allebei al een keer al aan de beurt geweest, en weer dicht gelast. Die gaan idd als eerste eraan.. Is wel goed gemaakt want daar kan ik hem nu zo omhoog krikken.

Nu de voorzijde, kan het ook gewoon weer laten lassen natuurlijk. Overigens kun je hem er gewoon mee omhoog krikken, maar moet je hem later even terugslaan... (niet echt veilig idd...)

En enkel alleen rot bij dat kleine stuk van die steun, dat is vreemd maar het is wel zo. Ik weet niet wat de APK eisen van een bodemplaat zijn, maar als ik dat ding eronderuit haal, dan denk ik dat die er door heen komt.


Maar kan ook een lasser laten komen, want de auto heeft nu geen apk. Ik heb als het goed is nog 1 adresje, want zonder APK naar Erik rijden onder het mom van kortste route naar het APK keuringsstation gaat hem denk ik niet worden....


Dat kan wel. We kunnen alleen niet garanderen of hij in 1 dag klaar is. Meestal zit er meer roest/zwakte dan er in eerste instantie te zien is. Door onze nieuwe aanpak maken we het plaatwerk origineel en behandelen we het nog voor het lassen tegen roest. De kriksteun zit aan de verticale plaat van de dorpel en aan de bodem vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2019 13:46 #983891 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteun APK
Geen dom idee Erik, alleen kost de auto naar jou verslepen 100 euro. Maar dan kan hij daar ook gekeurd worden. Zou ik graag ook een compleet nieuwe linkse dorpel willen, en dan dat rechter stuk. Heb je nog zo,n dorpel liggen origineel tweedehands geslepen uit andere auto? Kleur maakt niet uit is zo gespoten. Dan mag jij hem ook erin zetten dat ga ik zelf niet doen natuurlijk. De linkse dorpel is lelijk vanwege laswerk. Onder het mom van dan doen we het gelijk maar goed...

Ja ik weet wat ik dan kwijt ben, maar de dagwaarde van de auto (met deze nieuwe behandeling, en wat die dan waard is) is dat in tegenstelling tot 10 jaar gelden wel waard. Ik denk dat de auto dan 1000 a 1500 euro waard is. Ik heb een beetje op marktplaats lopen kijken en heb gezien hoe deze wagens eruit zien, dus dat bedrag is hij op marktplaats dan echt wel waard. Voor de verzekering taxatie zal het nog hoger uitvallen.

Ik zal eerst gaan sparen maar doe het zeker. Tenzij het echt heel duur wordt. Dan ga ik voor een goedkopere oplossing. Dus alleen dan de kriksteunen vervangen.

Zit namelijk geen APK op dan ga ik er niet een eind mee rijden onder mom van: snelste route naar het APK station... Dus dat word dan wel met de autoambulance.

Zal je wel mailen, volgende week omdat zo af te werken dat iedereen mee kan lezen is ook niets. Overigens zal hij dan zeker meer dan 1 dag, zeker 2 of meer bij jou moeten staan met dit lijstje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 22:24 #983893 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kriksteun APK
Laten we maar even mailen, dan kun je ook foto's sturen. Een prijsopgave is altijd onder voorbehoud, omdat er soms meerwerk opduikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets