× ook voor roestpreventie en laswerk

Aansluiting achterruitverwarming los gekomen

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-10-2013 18:58 #938877 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
@ Bart de aansluiting van de achterruitverwarming zelf is van de raam los gekomen en hangt aan de aansluitdraad te bengelen.

Solderen gaat nauwelijks tot geheel niet, de te solderen oppervlakte krijg je gewoon niet warm genoeg om de tin te laten smelten laat staan om netjes te kunnen uitvloeien. Is het toch gelukt dan is de verbinding niet optimaal.

Ik ga het volgend proberen, de geleidende lijm bij Conrad bestellen en de aansluiting lijmen, als dat gedroogd is ga ik in de openstaande ruimte tussen de aansluiting en de raam wat montage kit spuiten als extra.

Als dit dan gedroogd is dan met de geleidende coating van Bison alles "verven" dan heb ik tenminste een goede geleiding.

Ik zal wat foto's maken als ik ga beginnen, maar eerst materiaal bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2013 21:59 #938880 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
met een ongeregelde bout kun je een flinke klodder soldeer aan hoge temperatuur aan het aansluitdeel hangen en dat tegen de ruit drukken. goed kans dat het plakt en werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-10-2013 22:41 #938881 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Als je de werkplek onder je hebt kan het misschien maar als je onderste boven moet solderen zal het niet lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2013 08:40 #938882 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Ondersteboven is niet zo belangrijk, het gaat om de warmte-inbreng en materiaal. Ongeregeld zou ik niet nemen, immers moet je wel de juiste temperatuur aanhouden voor het gebruikte soldeer, maar met flink veel vermogen zodat de ruit plaatselijk snel heet is (maar pas op) kun je een eind komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-10-2013 19:21 #938895 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Ik heb gisteren het materiaal besteld dus zou ik het dit weekend kunnen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2013 22:30 #938909 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Ga je hem lijmen?

Ik heb hem ook stuk. Als het werkt kom ik wel ff langs ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2013 22:41 #938910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen

powerflux;222264 schreef : Ondersteboven is niet zo belangrijk, het gaat om de warmte-inbreng en materiaal. Ongeregeld zou ik niet nemen, immers moet je wel de juiste temperatuur aanhouden voor het gebruikte soldeer, maar met flink veel vermogen zodat de ruit plaatselijk snel heet is (maar pas op) kun je een eind komen.



net wat ik zei gewoon solderen ,ondersteboven maakt dan niets uit.
soldering zorgt nog altijd voor beter contact dan lijmen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-10-2013 19:50 #938957 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen

v0lv0freak;222293 schreef : Ga je hem lijmen?

Ja, en als dat na verloop van tijd weer los gaat probeer ik het dan met solderen.

v0lv0freak;222293 schreef : Ik heb hem ook stuk. Als het werkt kom ik wel ff langs ;)

Langs komen is altijd goed, maar over het aan komen daar heb ik iets mee :humor: :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets