× ook voor roestpreventie en laswerk

Aansluiting achterruitverwarming los gekomen

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-10-2013 12:46 #632931 door Erick Janssen (GAST)
Aansluiting achterruitverwarming los gekomen is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Vorige week is de rechter aansluiting van de achterruitverwarming los gekomen, mijn vraag heeft iemand anders hier mee te maken gehad en hoe is het gerepareerd en of het nog vast zit.

Zelf heb ik gekeken voor elektrisch geleidende lijm er zijn twee artikelen te krijgen, eentje bij Conrad maar de recensies zijn niet erg goed.
De tweede is van Bison maar op de verpakking staat vermeld dat het een coating is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2013 12:50 #938756 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Ik heb er mee te maken gehad en niet kunnen herstellen.
Als je iemand kent met een ultrasoon soldeerstation dan is reparatie mogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2013 13:01 #938757 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
m'n vader heeft het wel eens gerepareerd met zilverlijm

geen flauw idee of dat nog steeds zo heet en of het nog (legaal) te krijgen is, maar het heeft wel gewerkt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-10-2013 15:44 #938760 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Ik heb er vanmiddag eens goed naar gekeken en de beide oppervlakten goed schoon gemaakt. Het aansluitlipje zit gewoon gesoldeerd, ja gesoldeerd, op een metalen vlak dat op de ruit is gedampt.

Het aansluitlipje heb ik met een klein schroevendraaier tussen de raam en de raam rubber kunnen steken. Ik heb een mail gestuurd naar Bison en gevraagd welke lijm ik het beste kan gebruiken.

Ik zit te denken om een druppel 10 seconden lijm ergens tussen de aansluitlipje en de raam te laten vloeien en dan met de geleidende coating van Bison alles te bedekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2013 15:26 #938806 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Kun je niet van die lijm gebruiken waarmee ze ook binnenspiegels op de raam te plakken......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13-10-2013 17:53 #938812 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen

Bart Manders;222185 schreef : Kun je niet van die lijm gebruiken waarmee ze ook binnenspiegels op de raam te plakken......


Is daar speciale lijm voor? ik heb de spiegel de laatste twee keer met 10 sec lijm geplakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2013 01:16 #938863 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad en heb met een soldeerbout het weer vast gesoldeerd. evn met een schuurpapiertje de te solderen opp goed blank maken en voila. werk nog steeds. wel fijn nu met dat natte weer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2013 07:05 #938866 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Met een gewone soldeerbout gaat dat eigenlijk niet, ik denk dat het nu met flux aan elkaar geplakt zit. Als het alsnog werkt is dat wel puur geluk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2013 08:47 #938869 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Ik heb in het verleden Bison elektro gebruikt om zo iets te fixen.
Alternatief is solderen, dat lukt, door "omgekeerd" te werken.
Op het op te solderen contact laat je de flux vloeien en terwijl je em warm houdt met de soldeerbout druk je hem op het contact vlak op de ruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2013 09:37 #938870 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiting achterruitverwarming los gekomen
Wat is er eigenlijk los. Alleen dat schuifstekkertje of is dat hele gedeelte waar dat schuifstekkertje op zit van de raam af?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets