× ook voor roestpreventie en laswerk

keienvanger 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2010 20:46 #811172 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
Kokend vast frietvet schijnt ook goed te gaan. Maar dat geeft weer zo'n zooi :humor: Dat schijnt al het vocht er uit te trekken en vuil te verbranden/isoleren. Gooi een hete frietpan leeg in je voorbalk en het roest niet meer.

Maar dat ga ik toch maar niet doen :humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2010 16:56 #811225 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
nou.. het idee is wel goed.

de uitvoering is nogal lastig, maar niet onmogelijk.

denk aan;

- complete koets in warme ruimte (35/40 graden lijkt me een aardig compromis tussen afkoeling van het vet en werkbaarheid voor de mens)

- vet verhitten voor het verspuiten, eventueel een verwarmd voorraadvat

- spuitpistool goed isoleren zodat het goed heet kan worden en je niet je handen verbrandt tijdens gebruik

- spuit etc naspoelen met heet zeepwater

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2010 19:59 #811238 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic keienvanger 340
Dat zou niks voor mij zijn, ik zou elke keer als ik instap meteen trek krijgen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2010 23:41 #811259 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic keienvanger 340
Bitterballen !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2015 12:46 #958918 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
ben nieuw op het forum met een volvo 340 1,4 k9 bouwjaar 1990 blauw en ik sluit aan bij het draadje keienvanger omdat dit ook mijn (apk) probleem is.
auto heeft weinig kilometers en is motorisch prima. en moet nog heel lang mee als 't kan.
op dit moment problemen met de carburateur (solenoid valve) en voorbumper (driekantige balk en keienvanger/onderlip: roest en gaten)

afgelopen weken gezocht naar sloop en dat is erg lastig.
ben gewisseld van garage en de huidige garage is goedwillend maar geen volvo 300-expert.
de vorige zou er vermoed ik niet eens aan begonnen zijn.
zelf ben ik niet auto-technisch maar kan wel zoeken (info en/of onderdelen) en ben dus lid geworden van jullie club.

vragen:
passen alle keienvangers op alle 340'ers of is er verschil en hoe weet/zie je dat?
heeft iemand van de volvo300-club zoiets voor mijn yf-67-gk nog 'op de plank liggen'?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2015 20:58 #958922 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340

adriana;238169 schreef : vragen:
passen alle keienvangers op alle 340'ers of is er verschil en hoe weet/zie je dat?
heeft iemand van de volvo300-club zoiets voor mijn yf-67-gk nog 'op de plank liggen'?


Er is verschil, je hebt namelijk de 3 versies van de 300-serie. Aan jou kenteken te zien heb je een late 340 (uit 1990?), in dat geval heb je nog enigszins kans dat je ergens een nieuwe keienvanger tegenkomt.
Wat je echter beter kunt doen is het onderste deel laten vervangen door een stalen hoekprofiel. Waar het eventueel doorgeroest is boven dat randje een plaatje in laten lassen, maar meestal is dat puur dat onderste randje.

Normaal is dit 2-laags plaatwerk waar vocht tussen kruipt wat roest veroorzaakt, met een hoekprofiel neem je dit probleem in de toekomst weg (met een nieuwe keienvanger dus niet). Maak je vervolgens ook de mistlampgaten aan de achterkant van de voorbalk dicht en tectyleer je de binnenkant, dan gaat deze weer jaren mee.

PS: zoek je nog een goed lasbedrijf tegen een mooie prijs, met deze liefhebster heb ik zelf hele goede ervaringen: remarclassiques.bekijknu.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets