× ook voor roestpreventie en laswerk

keienvanger 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2009 23:09 #810630 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
heren

super bedankt voor alle reakties..ben er inmiddels achter dat het geen los ding is..helaas..ga ik toch maar aan de reparatie beginnen..

ga ook maar is snel lid worden van de club..ben erg entousiast over de geboden hulp..

dan ook nog snel ff een andere vraag..waar en hoe zit de achterbumper vast..voor was koud kunstje..

vriendelijke groeten Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2009 23:14 #810631 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic keienvanger 340
Welkom hier Richard!

De achterbumper zit met bouten vast aan de chassisbalken.
Meestal zitten ze erg vast(geroest) en het is een lastig plekje.
De uitlaat moet er in ieder geval eerst af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2009 23:16 #810632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
Achter is een iets minder koud kunstje als voor.

Er zitten 2 beugels, links en rechts, die de achterplaat ingaan en onder de auto met 2 bouten/moeren vastzitten.
Als je onder de auto gaat liggen met wat licht zie je het zitten. Links zit de beugel schuinboven de uitlaat, rechts langs de benzinetank.

Je kunt er lastig bij met sleutels en het kost wat gevloek om het los te krijgen (vuil en roestigheid) dus je moet wat geduld hebben. Neem een goede lamp mee onder de auto om het even te bekijken.

De bumper schuif je er gewoon naar achter toe af, dan komen de beugels mee door de achterplaat en de zijplaatjes op het achterscherm hebben hetzelfde schuifsysteem als voor.

Clublid worden is zeker gunstig! Erg leuke club dit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2009 23:19 #810633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
Oja, als je die keienvanger wilt repareren als hij over de hele lengte geroest is kan ik je aanraden eerst een stukje helemaal blank te schuren en te kijken hoe erg de roest werkelijk is. Meestal kun je met lapwerk al een heel eind komen. Het belangrijkste is dat je de binnenkant van de balk heel goed schoonmaakt (de roest onstaat door vuil in de balk dat de afwatering verstopt).
Als de balk van binnen helemaal schoon is en de roest blijkt zich beperkt te hebben tot de puntlassen van de binnen- en buitenplaat (dat zie je wel als je er mee bezig bent) zou ik zelfs durven stellen dat je met polyester al een heel eind komt om de gaatjes te plakken. Als je dat netjes kunt kost het niet veel tijd/geld/werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2009 07:35 #810643 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic keienvanger 340
Heb nog wel een compleet front liggen van een 340 die eruit geslepen is. Misschien dat je die kunt gebruiken. Zo ja moet je me ff een pb sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2009 10:00 #810647 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic keienvanger 340

Bodejodel;129171 schreef : De uitlaat moet er in ieder geval eerst af.


de einddemper uit de rubbers halen is al voldoende hoor, scheelt weer een paar vloekwoorden:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2009 10:01 #810648 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
Geen polyester gebruiken voor dit soort reparaties, Jos! Er gaat water trekken tussen het poly en het staal, en uiteindelijk rot het alleen maar harder weg daar. Gewoon lekker (laten) lassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2009 12:41 #810653 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
Als je het goed doet niet Diede, dat roest noooooooit meer als je weet hoe je met de polyester om moet gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2009 14:05 #810656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
Mijn tildrempel bestond uit karton en polyester... HELP MIJN MAN IS KLUSSER ACTIE? Neeh, maar goedkoop was het wel.. alle gaten schuren etc etc. tegen roest bewerken. daar dun karton overheen gelegd (op maat geknipt) en toen netjes polyesterplamuur over de hele tildrempel heen, daarna nog geschuurd etc zodat het glad was en gespoten. Na een jaar zag het er nog als een nieuwe tildrempel uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2009 14:06 #810657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic keienvanger 340
Tip van de experts, namelijk Polyservice, en mijn afstudeerstagebedrijf: ga niet polyesteren over staal heen. Heel dom. Iets met water en capillaire werking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets